×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
یادداشت معاون وزیر و رییس هیات عامل ایمیدرو به مناسبت نوروز ۱۴۰۱

 به گزارش تجارت گردان به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، در پیام نوروزی وجیه الله جعفری آمده است:

بسم اله الرحمن الرحیم
یَا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ وَ الْأَبْصَارِ یَا مُدَبِّرَ اللَّیْلِ وَ النَّهَارِ یَا مُحَوِّلَ الْحَوْلِ وَ الْأَحْوَالِ حَوِّلْ حَالَنَا إِلَی أَحْسَنِ الْحَالِ

بهار؛ پیام رویش و هدیه ای است که پروردگار هرساله برای ما و طبیعت تجدید می کند. این زمان نو شدن و طراوت نسیم برای شکفتن، فرصتی برای شکرانه، تبریک و شادباش و آغازی دیگر است.
در سالی که گذشت، رویدادهای اجتماعی و اقتصادی بسیاری را تجربه کردیم. بیماری کرونا طی دو سال گذشته سختی ها و مشقات بسیاری را متوجه مردم شریف کشورمان کرد و اکنون نیز جای دارد سپاس خود را تقدیم کادر درمانی کنم که مشفقانه به ارایه خدمات پرداختند. امید است با مدیریت جهادی از این دوران عبور کنیم.
باید اذعان کرد به رغم شیوع بیماری کرونا و تشدید تحریم ها، نه تنها چرخ تولید در بخش معدن و صنایع معدنی متوقف نشد بلکه به همت فعالان این حوزه در تمامی سطوح، در اکثر موارد میزان تولید محصولات فراتر از برنامه ریزی ها بود.
سال ۱۴۰۰ توسعه اکتشاف و زیرساخت ها؛ اصلی ترین ماموریت های ایمیدرو بود که منجر به شناسایی ذخایر جدید در نقاط مختلف کشور شد. عملکرد حوزه ایمیدرو و شرکت های تابعه طی سال ۹۲ تا ۱۴۰۰ حاکی از انجام عملیات اکتشاف در ۸۱ پهنه به مساحت ۴۸۱ هزار کیلومتر مربع بود که تاکنون ۷۰ پهنه به مساحت ۴۲۵ هزار کیلومتر مربع آزاد شده است و در ادامه به بخش خصوصی دارای اهلیت؛ طی فرایندهای قانون واگذار خواهد شد. در حال حاضر مجموع مساحت زیرپهنه ها، محدوده های درخواستی، پروانه های اکتشافی و گواهی کشف به ۹۱ هزار کیلومتر مربع رسید.
در بخش زیرساخت؛ شرکت های معدن و صنایع معدنی با راهبری ایمیدرو، مشارکت در پروژه های ملی همچون انتقال آب خلیج فارس، برنامه ایجاد ظرفیت ۱۰ هزار مگاوات برق صنایع معدنی و توسعه خطوط ریلی را در شمار برنامه های خود قرار داده اند.
در حوزه تامین زیرساخت ها، ایمیدرو در سالی که گذشت ۳۶ قرارداد در بخش جاده سازی و برق رسانی به معادن را عملیاتی کرد. احیای ۸۵۲ معدن از ابتدای اجرای طرح احیا و فعالسازی معادن کوچک تا بهمن سال ۱۴۰۰ از اقدامات برجسته ای است که در راستای توسعه معادن صورت گرفت. در سال گذشته، تولید در زنجیره محصولات روندی افزایشی داشت به طوری که شاهد افزایش تولید محصولاتی همچون سنگ آهن، شمش فولاد، کاتد، آلومینیوم و… بودیم.
در سال ۱۴۰۱، همچون سال گذشته گسترش فعالیت های اکتشافی، توسعه زیرساخت ها و راهبری حوزه در امر سرمایه گذاری، توسعه، تولید و تامین خوراک ادامه دارد و ایمیدرو به عنوان بازوی وزارت صمت و تسهیلگر امور معدنی، نقش توسعه ای خود را ادامه خواهد داد تا همچنان این بخش در اقتصاد ملی اثرگذار باشد.
امیدوارم سال ۱۴۰۱ پایان بحران کرونا باشد و شاهد سلامتی و بهروزی مردم عزیز کشورمان و تحولات بزرگ در صنایع باشیم. آغاز سال ۱۴۰۱ و نوروز باستانی را خدمت مردم و به ویژه فعالان عرصه معدن و صنایع معدنی و خانواده های گرامیشان، تبریک عرض می کنم و سالی نیکو توام با سلامتی را از درگاه خداوند مهربان برایتان آرزومندم. چهار فصل زندگیان بهاری باد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.