×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
یاغی‌های کم اثر!

به گزارش ایسنا،‌ جدایی محمد نادری از استقلال، پایان نه چندان موفق یک یاغی بود؛ بازیکنی که اعتبار خود را در اردوگاه قرمزها خدشه‌دار کرد و در میان آبی‌ها هم تقریبا یه بازیکن ناکام بود تا بعد از یک فصل، به سرعت از استقلال جدا شود. در واقع نادری هیچ شباهتی به یاغی‌های گذشته نداشت؛ جدایی او از پرسپولیس و رفتن به استقلال نه حاشیه‌ساز شد و نه ترک استقلال توسط این مدافع برای کسی مهم بود!

این نوع آمدن‌ها و رفتن‌ها در میان دو باشگاه‌ استقلال و پرسپولیس هیچ شباهتی به گذشته ندارد. حداقل وقتی ۲۰ سال پیش، یعنی سال ۷۹ مهدی هاشمی‌نسب به طور مستقیم از پرسپولیس به استقلال پیوست، چنان بلوایی به پا شد که هنوز هم هواداران فوتبال آن را از یاد نبرده‌اند.

وقتی در لیگ ششم علی انصاریان سرخپوش به استقلال پیوست و نیکبخت واحدی آبی‌پوش سر از پرسپولیس در آورد، جنجالی دیگری به پا شد ولی هر چه جلوتر آمدیم ، جذابیت و اثرگذاری این انتقال‌های مستقیم کاهش یافت.

حالا نه فقط نادری، بلکه سایر بازیکنان یاغی هم بیش‌تر از یک فصل دوام نیاورده‌اند و فقط جایگاه و اهمیت خود را در هر دو تیم از دست داده‌اند! اکنون به جایی رسیده‌ایم که یاغیان دهه اخیر مانند نادری، منشا و حتی محمد قاضی هم بیش‌تر از یک فصل در تیم دشمن دوام نیاورده‌اند و به عنوان بازیکنانی شکست خورده تیم‌های خود را ترک کرده‌اند.

محمد قاضی

در لیگ دوازدهم به پرسپولیس پیوست. قاضی آن زمان مهاجم خوب و سر حالی بود اما مشکل از جایی پیدا شد که دقیقا همزمان با او، کریم انصاری‌فرد هم در خط حمله جذب شد. این دو بازیکن با هم نساختند. شرایط تیم مانوئل ژوزه هم خیلی چنگی به دل نمی‌زد. در نهایت هر دو در پایان فصل جدا شدند و رفتند. در این میان قاضی در انتقالی غیر منتظره راهی استقلال شد. با این حال لباس آبی هم برای او معجزه نکرد و این بازیکن چیزی فراتر از دوران حضورش در پرسپولیس به نمایش نگذاشت و بعد از یک فصل جدا شد.

گادوین منشا

او در لیگ هفدهم برای کمک به خط حمله پرسپولیس جذب شد. مهاجم نیجریه‌ای شروع خوبی در این تیم داشت اما به تدریج مخصوصا در بحث زندگی خصوصی به حاشیه رانده شد و کیفیت فوتبالش افت کرد. در نهایت بین دو نیم‌فصل لیگ هجدهم برانکو، منشا را کنار گذاشت و استقلال با نظر وینفرید شفر این بازیکن را جذب کرد. شش ماه حضور در استقلال هم برای گادوین موفقیت‌آمیز نبود تا او لیگ ایران را ترک کند و بعد از یک فاصله کوتاه، با لباس گل‌گهر سیرجان به این رقابت‌ها برگردد.

محمد نادری

به عنوان بازیکن قرضی از کورتریک بلژیک به پرسپولیس پیوست و این انتقال در دو پنجره تمدید شد. ابتدای فصل جاری اما باشگاه بلژیکی خواهان دریافت مبلغی برای صدور رضایتنامه قطعی شد. پرسپولیس از پرداخت این پول خودداری کرد و در عوض سعید آقایی را برای پست دفاع چپ گرفت اما استقلال روی نادری دست گذاشت و او را جذب کرد. این بازیکن در طول لیگ بیستم نمایش چندان‌ درخشانی در پیراهن آبی‌ها نداشت و در پایان فصل راهی لیگ ترکیه شد تا از فرصت طلایی خود برای دیده شدن استفاده کند.

آرمان رمضانی

پیوستن او به استقلال علاوه بر پرسپولیسی‌ها، خیل کثیری از هواداران این تیم را هم شوکه کرد. رمضانی نیم‌فصل اول بدی در پرسپولیس داشت. او گل نزد، پاس گل هم نداد و با خراب‌کردن تعدادی موقعیت مسلم گلزنی زیر فشار شدید انتقادات قرار گرفت. رمضانی پیش از حضور در پرسپولیس در فهرست خرید فرهاد مجیدی برای لیگ بیستم قرار داشت؛ هرچند این مساله با جدایی مجیدی از استقلال خود به خود منتفی شد. فرهاد اما رمضانی را از یاد نبرد و بی‌اعتنا به عملکرد او در نیم‌فصل نخست، این بازیکن را در پنجره زمستانی جذب کرد و در چند دیدار با گل‌های سه امتیازی رمضانی به پیروزی رسید. رمضانی آخرین یاغی بازمانده در ترکیب استقلال و پرسپولیس است.

انتهای پیام

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.