×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
یزدان‌دوست تشریح کرد: ۷ اقدام مهم بیمه ملت برای ۴ برابر شدن سود ۱۴۰۱

به گزارش تجارت گردان به نقل از روابط عمومی بیمه ملت، علیرضا یزدان دوست در مجمع عمومی عادی سالیانه این شرکت گفت:  شرکت بیمه ملت در سال ۱۴۰۱ حدود ۳۲ هزار میلیارد ریال حق بیمه تولید کرده و حدود ۲۲ هزار میلیارد ریال خسارت پرداختی شرکت در این بازه زمانی است.

مدیرعامل بیمه ملت با اشاره به مشکلات حوزه درمان کشور و افزایش بی‌رویه تعرفه‌های درمانی، عنوان کرد: استراتژی شرکت در خصوص حوزه درمان بر این اساس است که پرتفوی درمان در جمع سبد پرتفویی شرکت کاهش یابد، لذا این بخش از ۲۲ درصد در سال ۱۴۰۰ به حدود ۱۴/۸ درصد در سال ۱۴۰۱ رسید که ناشی از عملکرد شرکت در حوزه جذب حداقلی پرتفوهای درمان بوده است.

یزدان‌دوست با بررسی مجموع حق بیمه حوزه ثالث و درمان و ضریب خسارت بالای این دو رشته در صنعت بیمه، اعلام کرد: سهم این دو رشته در صنعت بیمه برای سال ۱۴۰۰ برابر با ۵۸ درصد بوده و در سال ۱۴۰۱ به ۶۲ درصد افزایش یافته است ولی در سبد بیمه‌ای شرکت بیمه ملت، جمع این دو رشته برای سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ حدود میانگین ۴۶ درصد باقی مانده است.

مدیرعامل بیمه ملت در بررسی رشته‌های سودآور یا رشته‌های مورد تاکید بیمه مرکزی جمهوری اسلامی برای تقویت آن رشته‌ها، گفت: طبق اعلام نهاد ناظر بر تقویت حوزه‌های اعلام شده، آمار بیمه ملت در رشته زندگی از ۱۳/۴درصد در سال ۱۴۰۰ به ۱۵/۱ درصد در سال ۱۴۰۱ افزایش یافته است و در حوزه اتکایی نیز که بر تقویت آن تاکید شده، سهم این بخش در پرتفوی شرکت از ۱۱/۸ درصد به ۱۲/۶ درصد در سال ۱۴۰۱ افزایش یافته است.

یزدان دوست با بررسی رشد خسارت پرداختی بیمه ملت و افزایش نسبت و ضریب خسارت در مقایسه با سال ۱۴۰۰ که ناشی از قراردادهای منعقد شده در سال ۱۴۰۰ و به تبع آن افزایش ضریب خسارت در سال ۱۴۰۱ بوده، بیان داشت: بخش زیادی از تعهدات این قراردادها در سال ۱۴۰۱ پرداخت شد و در مواردی که قراردادها زیان‌ده بودند، تمدید مجدد قرارداد انجام نشد. همچنین توانستیم در سال ۱۴۰۱، نسبت خسارت شرکت را به حدود ۶۹ درصد در پایان سال برسانیم و این نسبت در پایان خرداد ۱۴۰۲ به حدود ۵۶ درصد تقلیل پیدا کرده است. به عبارتی ضریب خسارت بیمه ملت در سال ۱۴۰۱ پایین‌تر از میانگین ۷ سال گذشته است.

یزدان‌دوست اعلام کرد: یکی از مهمترین دستاوردهای شرکت در پایان سال ۱۴۰۱ تعیین تکلیف زمین کیش بود. به هرحال پس از گذشت حدود یک دهه تکلیف زمین کیش با مساحت۳۰ هزار متر مربع با ارزش افزوده مناسب،  مشخص شد و پروانه ساختمانی مجموعه تجاری، اقامتی و خدماتی «کامتینا» اوایل بهمن ماه اخذ و عملیات اجرایی احداث این مجموعه عظیم و ارزشمند آغاز شد. تاکنون طراحی نقشه‌های پروژه، عملیات خاک‌ برداری، حصارکشی و ساخت تابلوهای تبلیغاتی انجام شده و اجرای فونداسیون در مرحله بعدی قرار دارد.

مدیرعامل بیمه ملت به رشد ۳۰ درصدی خرده فروشی بیمه‌نامه‌ و نیز رشد ۴۵ درصدی حق بیمه صادره نمایندگان تخصصی بیمه عمر، کسب مجوزهای قبولی اتکایی خارج از کشور و مجوز انتشار اوراق بهادار اتکایی در سال ۱۴۰۱ اشاره کرد و افزود: محصولات جدیدی را در سال ۱۴۰۱ به بازار عرضه کردیم که شامل بیمه سایبری، بیمه مسئولیت مدنی دوچرخه سواران، طرح جامع مراکز آموزشی و مهد کودک‌ها، بیمه مسئولیت حرفه‌ای مدیران و همچنین بیمه‌نامه بدنه موتور سیکلت بوده است.

وی گفت: توسعه شبکه فروش و شعب شرکت در دستور کار بوده که در سال ۱۴۰۱ راه اندازی شعب کرمان و البرز به منظور ارائه خدمات مناسب‌تر اتفاق افتاد و در حال حاضر نیز در استان های تهران مرکز، تهران غرب و تخصصی اتومبیل، ۳ شعبه فعال داریم و همچنین در استان‌های فارس، خراسان رضوی، گیلان، خوزستان، یزد، آذرباریجان شرقی، مازندران، کرمان، کرمانشاه و البرز نیز حضور فعال شعبه‌ محور داریم. البته در سال جاری نیز دو شعبه دیگر در استان های آذربایجان غربی و هرمزگان تاسیس شده است.

یزدان دوست در پایان اهم برنامه‌های سال ۱۴۰۲ را شامل مدیریت منابع مالی و وجوه نقد سازمان، سرمایه گذاری در حوزه های سودآوری، پیگیری وصول مطالبات از بیمه‌گران و بیمه‌گزاران و کاهش مطالبات معوق، ارتقای نرم افزار حسابداری شرکت و افزایش امکانات گزارش‌گیری، پیگیری وصول مطالبات از نمایندگان، توسعه باشگاه مشتریان، طراحی و عرضه بیمه‌نامه‌های جدید متناسب با نیاز گروه‌های بازار و اصناف، تقویت کمی و کیفی کانال‌های فروش و توسعه کمی و کیفی شعب، برنامه‌ریزی در جهت حفظ مشتریان فعلی، سهامداری و توسعه مشتریان جدید، پیگیری مراحل اجرایی پروژه زمین کیش و نیز پیگیری تجمیع ساختمان ستادی شرکت به منظور مولدسازی دارایی‌ها عنوان کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.