×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
یک‌هزار و ۳۳۶ پروژه آماده‌سازی نهضت ملی مسکن به مساحت ۳۴ هزار هکتار درحال انجام است 

 به گزارش تجارت گردان به نقل از وزارت راه و شهرسازی، ارسلان مالکی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در نشست هماهنگی و پیگیری پروژه‌های نهضت ملی مسکن مجموع پروژه‌های آماده‌سازی در کل کشور را یک‌هزار و ۳۳۶ پروژه برشمرد که مساحت کل این پروژه‌ها نزدیک به ۳۴ هزار هکتار است.

به گزارش روابط‌عمومی سازمان ملی زمین و مسکن، مالکی افزود: میزان واحدپذیری کل پروژه‌های آماده‌سازی در کشور حدود یک میلیون و ۲۳۰ هزار واحد است.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه اضافه کرد: در حال حاضر نزدیک به ۸۰۰ پروژه آماده‌سازی در کشور در حال اجرا، ۲۷۰ پروژه در حال طراحی و مابقی در دست بررسی‌های مقدماتی است.

مالکی مساحت پروژه‌های در حال اجرا را ۱۸ هزار و ۵۰۰ هکتار عنوان کرد و میزان واحدپذیری این پروژه‌ها را حدود ۷۰۰ هزار واحد دانست.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن همچنین ادامه داد: مکان‌یابی ۵۱ شهرک با مساحت حدود ۲۰ هزار هکتار در کل کشور انجام شده که از این مقدار ۳ شهرک وارد فاز اجرا شده و مابقی مصوبات استانی اخذ یا در سیر مراحل قانونی است.

وی اظهار کرد: بحث شهرک‌های مسکونی دولتی یکی از سیاست‌های تازه دولت است و ۳ شهرک مذکور ظرفیت ساخت بیش از ۲۲ هزار واحد مسکونی را داراست و ۹۰۷ هکتار زمین را به خود اختصاص داده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن بر اهمیت تقویت نظارت عالی سازمان متبوعش در مراحل آماده‌سازی اراضی طرح نهضت ملی مسکن تاکید و خاطرنشان کرد: با توجه به تفویض اختیار صورت گرفته به ادارات کل استانی به‌زودی نظامنامه نظارت بر اجرای این پروژه‌ها در سازمان تدوین و به استان‌ها ابلاغ خواهد شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.