×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
یکپارچگی در برندسازی به هویت سازمان معنا می‌بخشد

 به گزارش تجارت گردان به نقل از بانک مسکن-هیبنا، در بازار رقابتی امروز، داشتن یک برند قوی و مؤثر، مزیت عمده‌ای به شمار می‌رود. در این روزها در بانک مسکن فراخوانی با موضوع پروژه طراحی و مدیریت یکپارچه برند بانک مسکن با هدف بهره‌گیری از متخصصان این حوزه و به همت اداره کل روابط عمومی در دستور کار قرار گرفته است. در این خصوص گفت‌وگویی با مسعود ایزدی مدیر امور ارتباطات و حوزه مدیریت انجام شد که در ادامه می‌خوانید:

مسعود ایزدی مدیر امور ارتباطات و حوزه مدیریت در پاسخ به این سؤال که این فراخوان با چه اهدافی در دستورکار قرار گرفته، به خبرنگار هیبنا گفت: یکپارچگی عناصر برند ضروری‌ترین قانون نانوشته برند است چراکه این مقوله جدی‌ترین ارتباط بین بخش‌های مختلف و جریان رشد و بالندگی و چرخه زندگی برند را می‌سازد.

وی افزود: یکپارچگی همه آن چیزی است که برند را از لغزش بازمی‌دارد؛ این یکپارچگی شامل همه قواعد و بایدها و نبایدهایی است که موجب می‌شود با یکدستی و روانی خاصی حوزه‌های مختلف تصویری، ارتباطی، ذهنی و اجرایی برند را در برگیرد.

ایزدی با اشاره به اقداماتی که در خصوص یکپارچگی برند انجام گرفته گفت: تقویت و توسعه برند بانک مسکن از طریق تهیه و تنظیم سند هویت‌سازمانی به‌منظور ایجاد تمایز و تأثیرگذاری مثبت در ادراک و احساس مشتریان نسبت به سازمان از جمله اقداماتی است که صورت گرفته است.

وی ادامه داد: بانک مسکن به‌عنوان یکی از برندهای معتبر دولتی در صنعت بانکداری، درصدد است تا همواره برند خود را هم‌راستا با نیاز مخاطبین به‌روز کرده، نیازهای تأمین‌نشده در بخش‌های گوناگون بازار را شناسایی و به‌این‌ترتیب به‌صورت مستمر برای برند خود، ایجاد ارزش کند.

مدیر امور ارتباطات و حوزه مدیریت اضافه کرد: بانک مسکن پیش‌تر فعالیت‌هایی در خصوص تغییرات بصری برند آغاز کرده و نیاز دارد تا در قالب یک چارچوب استراتژیک، رویکرد تغییریافته برند را منسجم‌سازی کرده و بدین ترتیب در فعالیت‌های ارتباطی با مخاطبین تصویری یکسان از خود ارایه کند.

ایزدی به تدوین دو فاز اصلی در خصوص فعالیت‌های پیش رو اشاره و عنوان کرد: در فاز اول پروژه، جهت درک بهتر صنعت تخصصی بانک مسکن، دیدگاه مدیران سازمان، بازار هدف و رقبای برند توسط تحقیقات بازار درون و برون‌سازمانی بررسی خواهد شد. سپس بر اساس تحقیقات انجام‌شده، خط‌مشی استراتژیک برند به‌عنوان مسیری استراتژیک برای فعالیت‌های آتی برند بازتعریف و تکمیل خواهد شد.

وی ادامه داد: در گام بعدی و بر اساس استراتژی برند، به طراحی و تکمیل عناصر اصلی بصری برند پرداخته و سپس هم‌راستا بودن طراحی‌ها با نیاز مخاطبین هدف را بررسی می‌کنیم. در فاز دوم پروژه، طی برنامه‌ای مدون از استراتژی و تغییرات بصری بانک مسکن رونمایی شده و گام‌هایی برای استمرار فعالیت هویت تکمیل‌شده در بازار تدوین می‌شود.

مدیر امور ارتباطات و حوزه مدیریت اظهار داشت: هرچند طی سالیان طولانی فعالیت بانک مسکن، همواره مدیریت یکپارچه برند مورد توجه قرار گرفته و با عناصر خاصی در سطح جامعه شناسایی شده است اما با توجه به تغییر و تحولات در عصر ارتباطات و دیجیتالی شدن زندگی باعث شده است که موضوع بازآفرینی، طراحی و مدیریت یکپارچه برند بانک مسکن متناسب با شرایط روز در دستور کار قرار گیرد.

وی ادامه داد: به همین منظور فراخوان پروژه طراحی و مدیریت یکپارچه برند بانک مسکن با هدف بهره‌گیری از متخصصان این حوزه از تاریخ ۷آبان الی ۲۱ آبان اجرا می‌شود که پس از دریافت ایده‌ها و بررسی آن توسط اساتید و مشاوران برندینگ که با بانک مسکن همکاری می‌کنند نشست‌های جداگانه‌ای با حداقل ۱۳ ایده برتر برگزار شده و قرارداد همکاری با صاحب ایده برتر منعقد خواهد شد.

ایزدی به نقش و اهمیت هویت‌سازمانی اشاره کرد و گفت: هویت سازمان تصویر کلی از سازمان و بیانگر شخصیت یک سازمان است که بستگی به عملکرد سازمان و نوع ارایه محصولات و خدمات دارد، در کل هویت سازمان شامل رنگ، نام، شکل بسته‌بندی و شعار تبلیغاتی بوده و با این عوامل می‌توان هویت‌سازمانی را تعریف کرد. برای توسعه هویت‌سازمانی ‌باید مدیرعامل سازمان و مدیران بالا به‌تمامی علامت‌های تجاری نظارت داشته باشند تا تمامی این علامت‌ها در کسب‌وکار آن سازمان رعایت شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.