×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
یک‌هزار و ۱۲ میلیارد تومان به جاده‌های سه استان سیل‌زده خسارت وارد شد

تجارت گردان | یک‌هزار و ۱۲ میلیارد تومان به جاده‌های سه استان سیل‌زده خسارت وارد شد

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای آخرین وضعیت و اقدامات انجام شده در خصوص راههای مواصلاتی آسیب دیده در استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و جنوب کرمان در سیل هفته گذشته، در جلسه ای با حضور رییس  سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ، معاونان و مدیران کل دفاتر ذی ربط در حوزه راهداری ، مورد بررسی قرار گرفت.

عبدالهاشم حسن نیا معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس این سازمان با  اعلام این که  تا کنون میزان  خسارات وارده به جاده ها و ابنیه فنی این استان‌ها ، ۱۰۱۲ میلیارد تومان برآورد شده است، افزود :در پی وقوع بارندگی کم سابقه طی هفته گذشته در استانهای سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان و تداوم آن طی ۴۸ ساعت، منجر به جاری شدن سیل شدید و وقوع خسارت های فراوان به زیرساختهای جاده ای در مناطقی از جنوب استان کرمان، شمال وجنوب استان سیستان و بلوچستان و استان  هرمزگان شدوبیشترین آسیب به راههای  مواصلاتی شهرستان های ایرانشهر، دلگان، فنوج، نیکشهر، سرباز، قصرقند، کنارک، چابهار، مهرستان، میرجاوه و سراوان در استان سیستان و بلوچستان و شهرستان های جاسک، بندرلنگه و بستک در هرمزگان و قلعه گنج در جنوب استان کرمان وارد آمده است. البته سایر شهرستان های این  استانها نیز متاثر از سیل بوده اند و خسارتهای قابل توجهی  به آنها وارد شده است که ارزیابی آنها در دست اقدام است.

وی خاطر نشان کرد: دراستان  سیستان و بلوچستان همزمان با  وقوع سیل، با بسیج حداقل ۴۳۰ دستگاه ماشین آلات سنگین راهداری و راهسازی شامل ماشین آلات شمال و جنوب استان و اعزامی از استانهای معین و بخش خصوصی، عملیات مرمت و بازگشایی اولیه شروع شدو با توجه به اهمیت موضوع، رئیس و تعدادی از معاونین و مدیران کل ستاد سازمان   راهداری و حمل و نقل جاده ای  در استان مستقر شدند .

 حسن نیا اظهار داشت :با تلاش شبانه روزی نیروهای اعزامی در مناطق سیل زده ، از روز چهارشنبه گذشته تردد در تمام راه های اصلی و شریانی، به جز محور جاسک-کنارک، برقرار شد این در حالی است که این محور نیز  روز جمعه بازگشایی شد و مورد استفاده و تردد ساکنان منطقه و نیروهای امدادی قرار گرفت . در استان سیستان و بلوچستان ، همزمان تمام راههای فرعی آسیب دیده که به صورت موضعی مسیر راه دچار آب بردگی یا شکستگی شده بود بازگشایی شدند و هم اکنون تردد از راه در حاشیه ناحیه آسیب دیده که تسطیح شده است به صورت موقت برقرار است و کار بازسازی به ترتیب اولویت در دست برنامه و اقدام می باشد.

وی با اشاره به اینکه  طول راه‌ها متاثر از سیل و آسیب دیده در این استان حدود ۵۵۰۰ کیلومتر شامل ۳۸۰۰ کیلومتر راه روستایی و ۱۷۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی بوده است، افزود:ا ز ۸۷۶ راه روستایی مسدود شده، در حال حاضر راه تنها ۲۴ روستا با محدودیت تردد مواجه است و در سایر راهها به صورت موقت با ترمیم راه ، امکان تردد و امداد رسانی فراهم است.

حسن نیا برآورد خسارات وارده به راهها و ابنیه فنی استان سیستان و بلوچستان را حدود ۷۵۰ میلیارد تومان اعلام کرد و اظهار داشت: در سیل اخیر ۲۵۰ دستگاه پل بزرگ و کوچک آسیب دیده یا تخریب شده اند همچنین دیوارهای حایل و ضامن آسیب دیده ۸۵۰۰ متر ، تعداد محورهای اصلی و فرعی آسیب دیده ۲۷ محور، تعداد محورهای روستایی آسیب دیده ۸۷۶ محور که  ریزش برداری و پاکسازی سطح راه در ترانشه های سنگی بیش از ۵۰۰ مورد بوده است . 

در استان هرمزگان ۲هزار و ۷۸۵ محور اصلی ، فرعی و روستایی در سیل آسیب دیدند  

طول راه‌های متاثر از سیل و آسیب دیده در استان هرمزگان، حدود ۲۷۸۵ کیلومتر شامل ۱۹۴۴ کیلومتر راه اصلی و فرعی و ۸۴۱ کیلومتر راه روستایی است  این در حالی است که از ۱۵۰ راه روستایی مسدود، ۷ محور روستایی (۲۱ روستا) همچنان با محدودیت تردد مواجه است و سایر راهها به صورت موقت با ترمیم راه امکان تردد و امداد رسانی فراهم است.

معاون وزیر راه و شهرسازی ورییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با اعلام این مطلب افزود: تعداد پل‌های کوچک و بزرگ آسیب دیده یا تخریب شده در این استان ۴۸۵ دستگاه بوده است و ریزش برداری و پاکسازی سطح راه در ترانشه های سنگی بیش از ۱۰۰ مورد بوده است.

حسن نیا جمع کل خسارات اولیه وارده به زیرساختهای جاده ای استان حدود ۲۳۰  میلیارد تومان برآورد کرد و افزود: در این استان نیز از همان ساعات اولیه وقوع سیل  با بسیج حداقل ۲۰۰ دستگاه ماشین آلات سنگین راهداری و راهسازی شامل ماشین آلات راهداری و بخش خصوصی، عملیات مرمت و بازگشایی اولیه شروع شد و با توجه به اهمیت موضوع، یکی از معاونین و تعدادی از مدیران کل ستاد سازمان  راهداری و حمل و نقل جاده ای  در استان استقرار یافتند که  خوشبختانه از روز چهارشنبه گذشته ، تمام راه های اصلی و شریانی استان بازگشایی و تردد در آن برقرار شد .

در جنوب کرمان حداقل ۱۰۲ دستگاه ماشین آلات سنگین راهداری و راهسازی مشغول امدادرسانی بودند 

در جنوب استان کرمان همزمان با  وقوع سیل، با بسیج حداقل ۱۰۲ دستگاه ماشین آلات سنگین راهداری ، اعزامی از استانهای معین و بخش خصوصی، عملیات مرمت و بازگشایی اولیه شروع شد و تردد در تمام راه های اصلی و فرعی و روستایی  برقرار شد .

در ادامه این گزارش عبدالهاشم حسن نیا معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با اشاره به اینکه در حال حاضر از هیچ راه روستایی مسدودی در جنوب کرمان وجود نداردگفت: طول راه‌ها متاثر از سیل و آسیب دیده در این منطقه حدود ۷۲۰ کیلومتر شامل ۵۹۰ کیلومتر راه روستایی و ۱۳۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی بوده است ،تعداد پلهای کوچک و بزرگ آسیب دیده یا تخریب شده ۲۳۱ دستگاه ،تعداد محورهای اصلی و فرعی آسیب دیده ۱۲ محور ،تعداد محورهای روستایی آسیب دیده ۲۱۵ محوربوده وعملیات ریزش برداری و پاکسازی سطح راه در ترانشه های سنگی در بیش از ۶۰ مورد انجام شده است .

گفتنی است؛ حسن نیا  با اشاره به استقرار تعدادی از معاونین و مدیران کل ستاد سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای  در ایام وقوع سیل در جنوب استان کرمان، جمع کل خسارات اولیه وارده به زیرساخت‌های جاده‌ای استان حدود ۳۲  میلیارد تومان برآورد کرد .

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.