×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
یک استعفا و چهار نکته

به گزارش ایسنا، روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: «بعد از رضا مهاجری که به شکلی عجیب و پر از تشنج از هدایت پدیده مشهد کنار رفت، این هفته دومین مربی معزول لیگ بیست‌ویکم هم شناخته شد. او فیروز کریمی است؛ مربی کهنه‌کاری که از آغاز فصل هدایت تراکتور تبریز را بر عهده گرفته بود اما بعد از تحمل سه شکست از چهار بازی، در مصاحبه‌ای با سایت باشگاه از سمتش استعفا کرد. او این تصمیم را بعد از باخت خانگی دو بر یک تیمش برابر پیکان اتخاذ کرد. روشن نیست این استعفاهای پرتکرار در تبریز چقدر واقعی هستند و آیا می‌شود آنها را نوعی «اخراج محترمانه» دانست یا نه. در هر صورت اما حالا تراکتور باید دنبال یک سرمربی جدید باشد و گفته می‌شود مهدی رحمتی و جواد نکونام دو گزینه اصلی مدیران این باشگاه به شمار می‌آیند. در مورد جدایی کریمی چند نکته بخوانید.

یک- کریمی در حالی به‌ طور شبانه از هدایت تراکتور کناره‌گیری کرد که در ادبیات قبل و بعد از بازی او هیچ نشانی از تمایل برای قطع همکاری به چشم نمی‌خورد. این مربی بعد از باخت به پیکان، از نمایش محمدرضا اخباری و سامان نریمان‌جهان دو بازیکن تیمش انتقاد کرد. نکته بامزه‌تر اما به مصاحبه قبل از بازی آقا فیروز مربوط می‌شود. جایی که او گفته بود: «بعد از بازی با پیکان تیمی را تحویل می‌دهم که تبریزی‌ها لذت ببرند.» طبیعتا در این ادبیات نشانی از تصمیم برای جدایی دیده نمی‌شود اما در اتفاقی عجیب کریمی ساعاتی پس از سومین باخت فصل تیمش استعفا داد.

دو- این اما نخستین تغییر سرمربی تراکتور در لیگ بیست‌ویکم نیست. در اتفاقی عجیب، این تیم پیش از آغاز مسابقات فصل جاری هم شاهد یک دگرگونی در کادر فنی بود. آن زمان فراز کمالوند به عنوان سرمربی تیم انتخاب شد، یک نطق پرشور و سرشار از وعده‌های رنگارنگ انجام داد و بعد هم بدون حتی انجام یک بازی یا یک جلسه تمرین، از این تیم رفت. بخشی از قول و قرارهای کمالوند را هم بخوانید بد نیست: «بدون واهمه و با حمایت هواداران آمده‌ام تراکتور را به قهرمانی برسانم. این تیم با دست من به لیگ برتر آمد و به دست من هم قهرمان لیگ برتر خواهد شد.»

سه- تراکتور در حالی امسال دومین سرمربی کنار رفته لیگ را معرفی کرد که آنها فصل گذشته در این زمینه پیشتاز بودند و نخستین اخراجی لیگ برتر را رقم زدند. آن زمان علیرضا منصوریان بعد از پشت سر گذاشتن پنج هفته و کسب تنها یک پیروزی برکنار شد. منصوریان بابت این موضوع از مدیران تراکتور شکایت کرد و موفق شد حکم دریافت دو میلیارد تومان به عنوان غرامت را بگیرد؛ این یعنی هر بازی حضور او روی نیمکت تیم تبریزی ۴۰۰ میلیون برای باشگاه آب خورده است! این فصل اما آستانه تحمل مدیران تراکتور پایین‌تر هم آمده و آنها یک هفته زودتر دست به تغییر مربی زده‌اند. البته اگر کریمی واقعا استعفا داده باشد، طبیعتا در مورد حق و حقوق او توافق صورت گرفته است.

چهار- محمدرضا زنوزی خرداد ۹۷ به‌ طور رسمی مالک باشگاه تراکتور شد و در حال حاضر چیزی حدود ۳۰ ماه است که همه‌کاره تیم تبریزی به شمار می‌آید. او در این مدت رکورد عجیبی در زمینه همکاری با مربیان و مدیران مختلف خلق کرده است. فیروز کریمی دوازدهمین سرمربی تراکتور در دوران مالکیت زنوزی بود و نفر جانشین او طبیعتا مربی سیزدهم تراکتور در این سی ماه خواهد بود! به علاوه زنوزی تا کنون با شش مدیرعامل مختلف در این باشگاه کار کرده که این هم‌ یک رکورد عجیب دیگر است. به نظر می‌رسد تیم تبریزی در این دوران بیش از هر چیز دیگری قربانی بی‌ثباتی شده است.»

انتهای پیام

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.