×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
یک تیم، پنج چهره

به گزارش ایسنا، روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: «اردوی تیم ملی برای دو بازی روزهای هفتم و دوازدهم بهمن برابر عراق و امارات بر پا شده است. ملی‌پوشان در آستانه صعود به مرحله نهایی جام‌ جهانی ۲۰۲۲ قطر قرار گرفته‌اند و چه‌بسا اگر تیم ملی تمامی بازی‌های باقی‌مانده‌اش را هم ببازد، به مرحله نهایی برسد.

در حال حاضر ایران و کره‌ جنوبی با ۱۶ و ۱۴ امتیاز در رده‌های اول و دوم جدول فاصله زیادی با رقبا ایجاد کرده‌اند. با این حال اولا برای حفظ پرستیژ تیم ملی مهم است که ما دو بازی خانگی پیش رو برابر عراق و امارات را با پیروزی پشت سر بگذاریم و ثانیا کسب امتیازات حداکثری از مسابقات باقی‌مانده ممکن است تحت شرایطی باعث صعود تیم ملی در رنکینگ فیفا شود و کمک کند تا در سید دوم قرعه‌کشی جام‌ جهانی قرار بگیرد. پس این دو بازی مهم هستند. این اردو اما چند چهره ویژه هم دارد.

چه غیبت دردناکی

شوک بزرگ این اردو، مثبت‌شدن تست کرونای سردار آزمون است. مهاجم برجسته تیم ملی که اخیرا به واسطه انتقال به بایرلورکوزن در کانون توجهات قرار گرفته، یکی از امیدهای درخشش در دو بازی پیش رو بود. با این حال از قرار معلوم سردار این اردو را به دلیل ابتلا به ویروس کرونا از دست خواهد داد. در اردوی قبلی که مهدی طارمی به دلایل انضباطی غیبت داشت، سردار در هر دو بازی تیم ملی برابر لبنان و سوریه درخشید و کمک زیادی به کسب شش امتیازی حیاتی کرد. در چنین شرایطی غیبت او در این اردو دردناک خواهد بود و در عین حال خبر بسیار خوبی برای عراق و امارات به شمار می‌آید؛ تیم‌هایی که دنبال قرارگرفتن روی پله سوم جدول و راهیابی به پلی‌آف هستند. سردار با ۳۹ گل زده در کنار جواد نکونام، سومین گلزن برتر تاریخ تیم ملی به شمار می‌آید اما حالا او برای سبقت از کاپیتان اسبق تیم ملی باید تا اردوی بعدی صبر کند.

تداوم روزهای بد

سردار آزمون البته تنها کرونایی اردوی تیم ملی نیست؛ چرا که احمد نوراللهی هم به همین دلیل حضور در مقابل عراق و امارات را از دست داده است. نوراللهی در دوران مربیگری دراگان اسکوچیچ به چهره‌ای ویژه و ثابت در تیم ملی تبدیل شده است. گل دیرهنگام و سه امتیازی احمد به لبنان از فرازهای درخشان چند سال اخیر فوتبال ایران بود. با این حال او ناچار به ترک اردوی تیم ملی شده است. این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که شرایط نوراللهی در تیم باشگاهی‌اش چندان ایده‌آل نیست. او امسال در الاهلی امارات روزهای پرفراز و نشیبی را پشت سر گذاشته و عملکردش بارها با انتقادات تند همراه شده است. مخصوصا این اواخر که او در جام حذفی دو پنالتی برای تیمش خراب کرد، فشارها روی این بازیکن بیشتر هم شد. در این حال و هوا، حضور و درخشش در تیم ملی می‌توانست روحیه نوراللهی را بهبود ببخشد، اما این‌ بار احمد فرصت را از دست داد.

جشن بازگشت؟

مورد ویژه فهرست جدید تیم ملی اما مهدی طارمی است؛ خبرسازترین فوتبالیست چند ماه گذشته ایران که اردوی قبلی را به خاطر طعنه عجیب و توییتری‌اش به سرمربی تیم ملی از دست داد. آن ماجرا برای مهدی حسابی گران تمام شد. تیم ملی بدون این بازیکن موفق عمل کرد اما خود طارمی به حاشیه رانده شد و ۱۱ بازی پیاپی نتوانست برای پورتو گل بزند. نهایتا بین دو طرف صلح شد و رسانه‌ها خبر بازگشت طارمی به تیم ملی را منتشر کردند. از همان زمان درخشش مهدی از سر گرفته شد؛ به‌ طوری که حالا پیاپی برای پورتو گل می‌زند. مهدی در آخرین بازی باشگاهی‌اش هم موفق به گلزنی شد. او که یکشنبه‌شب برابر فامالیکائو در ترکیب اصلی حضور نداشت، تنها در ۲۰ دقیقه پایانی به زمین آمد اما همین مجال هم برای مهدی کافی بود تا یک پنالتی بگیرد و خودش آن را گل کند. پورتو این بازی را سه بر یک برد. حالا منتظر جشن بازگشت طارمی به تیم ملی هستیم.

بچسب به فوتبالت

نکته خاص فهرست جدید تیم ملی حضور محمدحسین کنعانی‌زادگان است. ماه گذشته یک فایل صوتی و غیراخلاقی عجیب، منتسب به این بازیکن در فضای مجازی منتشر شد که سروصدای زیادی به پا کرد. بعد از آن ماجرا شاید خیلی‌ها انتظار داشتند کنعانی‌زادگان به تیم ملی دعوت نشود؛ مخصوصا از این جهت که عزیزی خادم، رئیس فدراسیون فوتبال هم نطق آتشینی علیه ستاره‌های بی‌اخلاق انجام داد. در این شرایط دیده‌شدن نام کنعانی در فهرست اسکوچیچ کمی غیرمنتظره بود. فدراسیون فوتبال در توضیح این اتفاق گفته نباید «قصاص قبل از جنایت» کرد و تنبیه احتمالی کنعانی بعد از احراز تخلف او اتفاق خواهد افتاد. هر چه هست اما این نخستین حاشیه‌سازی کنعانی‌زادگان نیست به و نظر می‌رسد این بازیکن بیش از این حرف‌ها باید حواسش را جمع کند. او استعداد خوبی دارد و اگر به فوتبالش بچسبد، حتما موفق‌تر خواهد بود.

پاداش سخت‌کوشی

مهمان ویژه اردوی تیم ملی اما شهاب زاهدی است. این بازیکن ۲۶ساله که سرگذشت پرفراز و فرودی داشته است، برای نخستین بار طعم دعوت به تیم ملی ایران را می‌چشد. شهاب زاهدی آن‌ قدر در زوریا لوهانسک اوکراین درخشید که دراگان اسکوچیچ ناچار شد مزد تلاش این بازیکن را به او بدهد. زاهدی در ۲۴ بازی این فصلش برای زوریا، ۱۰ گل زده و چهار پاس گل داده است. زاهدی در لیگ برتر اوکراین، در رده هشتم برترین گلزنان قرار دارد. دعوت از این بازیکن نشان می‌دهد دایره ملی‌پوشان محدود نیست و اگر بازیکنی به‌ طور مستمر زحمت بکشد و بدرخشد، شانس حضور در تیم اول ایران را خواهد داشت. این اتفاق نویدبخش و مثبتی است؛ هر چند خود زاهدی هم می‌داند در ترافیک شدید و کم‌سابقه خط حمله تیم ملی، او شانس زیادی برای بازی نخواهد داشت. با این همه نفس همین دعوت هم حکم برداشتن یک گام بلند در کارنامه حرفه‌ای زاهدی را دارد.»

انتهای پیام

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.