×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳

تجارت گردان | یک صندوق سرمایه گذاری جدید به بازار سرمایه وارد شد

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از بازار سرمایه، سید محمد هاشمی نژاد گفت: یکی از مهمترین دغدغه‌ها و درخواست‌های همیشگی سهامداران لزوم «حمایت قیمتی» از ارزش سهام شرکت‌های بورسی در ایام نوسانی و بحرانی بازار است. لذا در یک اقدام ارزشمند، مصوبه حمایت از سهام بورسی مجموعه در قالب نهاد مالی با عنوان صندوق بازارگردانی به تصویب رسید تا سهامداران و کلیه ذی‌نفعان از عملکرد و برکات این موضوع، بهره‌مند شوند.

دکتر هاشمی نژاد در خصوص سازوکار این صندوق گفت: راه‌اندازی صندوق بازارگردانی مهرگان در بستر فناوری‌های نوین و بهره‌مندی از معاملات الگوریتمی، گام بسیار اثربخشی برای ارتقای کارایی و شفافیت و در نهایت اعتمادسازی در بازار به شمار می‌رود.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری مهرگان تأمین پارس در بخش دیگر به ویژگی‌های این صندوق اشاره کرد و گفت: مهم‌ترین مزایای راه‌اندازی صندوق شامل مواردی از قبیل «مدیریت حرفه‌ای دارایی‌ها» ،«تنوع‌بخشی سبد سرمایه‌گذاری»، «تنوع استراتژی»، «نقد شوندگی بهینه دارایی‌ها»، «صرفه‌جویی در مقیاس»، «کاهش هزینه معاملات» و «داشتن ایستگاه معاملاتی برای انجام معاملات» است که می‌تواند چشم‌انداز مثبتی را برای حفظ و ارتقای ارزش سهام، موجب شود.

هاشمی نژاد در خصوص بهره‌مندی از معاملات الگوریتمی برای مدیریت صندوق مهرگان گفت: معاملات الگوریتمی در بازارهای مالی به معنای استفاده از برنامه‌های کامپیوتری برای ورود سفارش‌های معاملاتی است. معاملات الگوریتمی کاربرد گسترده‌ای در شرکت‌های تأمین سرمایه، صندوق‌های بازنشستگی و صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک دارد.

وی تأکید کرد: در معاملات الگوریتمی، یک یا چند الگوریتم در انتخاب و اعمال سفارش‌ها، بدون دخالت انسان تصمیم‌گیری و اجرا می‌شود و بر اساس این روش، پیش‌بینی‌ها و تصمیمات بر پایه مدل و تئوری احتمالات ایجاد می‌شود.

عضو هیات مدیره گروه مالی ساتا به قابلیت دیگر این صندوق اشاره کرد و گفت: این صندوق بازارگردانی، اولین و تنها صندوق بازارگردانی با قابلیت محاسبه NAV جداگانه برای هر نماد (Multi NAV) است. این قابلیت باعث می‌شود که سهام سایر شرکت‌های گروه نیز تحت عملیات بازارگردانی قرار گیرد و در نهایت ثروت تمامی ذی‌نفعان و بازنشستگان و سهامداران گروه ساتا، افزایش یابد.

هاشمی نژاد در ادامه به افتتاح رسمی واحد معاملات کالایی کارگزاری آرمون بورس اشاره کرد و گفت: هم‌زمان با رویداد افتتاح صندوق بازارگردانی، آغاز به کار رسمی و نمادین واحد کالایی کارگزاری آرمون بورس نیز صورت گرفت و این کارگزاری با اخذ این مجوز به دنبال تکمیل زنجیره ارزش خود برای ارائه خدمات به متقاضیان در بازار سرمایه است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.