×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
یک میلیون سند مرتبط با نقش استان مرکزی در دفاع مقدس جمع آوری شد

 سردار سرتیپ دوم پاسدار “محسن کریمی” روز پنجشنبه در هشتمین نشست ستاد عالی تدوین دانشنامه دفاع مقدس استان مرکزی افزود: دانشنامه استانی دفاع مقدس در کنار گستردگی و اهمیت آن یک اقدام ارزشمند است که مورد تاکید مقام معظم رهبری است، بنابراین باید تمام سعی و توان برای جامع بودن آن به‌کار گرفت.

وی تهیه دانشنامه دفاع مقدس استان یک اقدام جهادی و انقلابی عنوان کرد و گفت: این دانشنامه  با روحیه اعتقادی و قلبی جمعی از افراد دلسوز در حال تهیه است.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی اظهارداشت: تاثیرگذاری فرهنگی، دانشنامه دفاع مقدس بسیار مشهود است و تهیه آن به طور حتم، راه اندازی یک نهضت علمی و فرهنگی در حوزه دفاع مقدس محسوب می‌شود.

سردار کریمی بیان کرد: بهره گیری از ظرفیت دانشجویان و جهادگران بسیجی در کارگروه‌های دانشنامه باید مورد توجه باشد و لازمه آن برگزاری کارگاه‌های تخصصی و آموزش است که باید در اسرع وقت انجام شود.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی رویکرد سپاه در حوزه دفاع مقدس را علمی و پژوهشی دانست و افزود: در سال‌های اخیر اقدامات مناسبی در این راستا انجام شده و رویکرد علمی و پژوهشی در حوزه دفاع مقدس علاوه بر ماندگاری آن موجب جذابیت و قابل بهره گیری برای جوانان و نسل آتی است.
وی تصریح کرد: بیش از ۲۰ هزار عنوان کتاب ملی در حوزه دفاع مقدس به عنوان مرجع و منبع در اختیار محققان و نویسندگان دانشنامه استانی دفاع مقدس قرار گرفته که در کنار سایر منابع دیگر می توانند از آن بهره‌گیری کنند.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی بیان داشت: با برنامه ریزی های صورت گرفته در تلاش هستیم، جلد اول دانشنامه دفاع مقدس استان مرکزی را تا پایان سال‌ جاری رونمایی کنیم چرا که این اقدام علاوه بر اینکه برکات زیادی برای استان دارد موجب ایجاد انگیزه برای سایر استان های دیگر می شود.

سردار کریمی خاطر نشان کرد : انتظار می‌رود رسانه‌ها جایگاه علمی دانشنامه را تبیین کنند که این مهم باید با تعامل و همکاری مسئولان کمیته‌ها و کارگروه‌ها انجام می‌شود.
مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی نیز گفت: دانشنامه دفاع مقدس استان مرکزی پاسدار فرهنگ و نقش استان در مقطع هشت ساله جنگ تحمیلی است و دانشنامه بهترین روش برای جلوگیری از تحریف و عدم فراموشی دفاع مقدس است.

سرهنگ پاسدار ” غلامرضا کریمی” افزود: تهیه دانشنامه دفاع مقدس یکی از ظرفیت های کارآمد برای انتقال وترویج فرهنگ دفاع مقدس است که با رویکردی علمی و کاملا تخصصی به کلیه مسائل و ابعاد مرتبط با دفاع مقدس می پردازد.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی اظهار داشت: تاکنون بیش از ۷۱۴ مدخل در سطح استان نهایی شده و همچنین بیش از ۱۷۲ مقاله نیز در این راستا تهیه شده که جمع آوری، شناسایی و تهیه مقالات نیز با جدیت ادامه دارد.
سرهنگ کریمی بیان کرد: آمادگی فرماندهان نواحی سپاه در سطح شهرستان های استان قابل تقدیر است که برای انجام این مهم، نیاز است کمیته‌ها و کارگروه‌های تخصصی نیز در شهرستان ها با هدایت فرماندهان سپاه و مسئولان دیگر تشکیل شود.

استان مرکزی بیش از ۶ هزار و ۲۰۰ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.