×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : یکشنبه, ۶ خرداد , ۱۴۰۳
۱۱ هزار خانواده زندانی در سامانه حمایت ثبت نام کردند

جبار باقری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار قضایی ایرنا با اشاره به روز نسیم مهر (روز حمایت از خانواده زندانیان) افزود: روز پنجم خرداد با عنوان روز «نسیم مهر» برای حمایت از خانواده زندانیان به عنوان یک روز ملی ثبت شده است.

مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان مرکز درباره فعالیت سامانه حمایت اظهارداشت: به محض اینکه خانواده‌های زندانیان از هرجای کشور در سامانه حمایت ثبت نام کنند، تحت پوشش قرار می‌گیرند و با این اقدام شناسایی راحت تر شده است.

وی ادامه داد: البته مددکاران اجتماعی انجمن حمایت زندانیان با هماهنگی روسای زندان‌ها نسبت به شناسایی چهره به چهره زندانیان و بررسی مشکلات خانواده آن‌ها اقدام می‌کنند و حلقه اتصال انجمن با خانواده زندانی در واقع خود زندانی تلقی می‌شود.

فعالیت ۲۲۰ انجمن حمایت زندانیان

باقری با اشاره به فعالیت بیش از ۲۲۰ انجمن حمایت زندانیان در سطح کشور گفت: کسانی که از طریق سامانه حمایت در هر جای کشور ثبت‌نام کنند این سامانه به صورت هوشمند موارد را به نزدیک‌ترین انجمن حمایت، ارجاع می‌دهد و بعد از شناسایی، اقدامات لازم انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه انجمن حمایت از زندانیان تنها متولی حمایت از خانواده‌ زندانیان است، گفت: در سال گذشته هزار و ۷۵۰ خانواده زندانی را تحت پوشش انجمن قرار داده‌ایم.

مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان مرکز اضافه کرد: حمایت‌های دیگری هم از مددجویان صورت گرفته که شامل حوزه درمان و اشتغال است همچنین برای فرزندان زندانیان که از تحصیل بازمانده‌اند نیز پیش‌بینی‌هایی انجام می‌شود.

وی در خصوص سیاست‌های کلی قوه قضاییه برای حمایت حداکثری خانواده زندانیان، افزود: برنامه‌هایی که برای سال جاری و در راستای سیاست‌های کلی قوه قضاییه پیش‌بینی شده شامل پوشش حداکثری خانواده‌های زندانیان است.

باقری با بیان اینکه تفاهم نامه‌ای به منظور حمایت از خانواده مددجویان با کمیته امداد امام خمینی (ره) منعقد گردیده است، افزود: به تبع آن انجمن‌های حمایت زندانیان، افراد را به کمیته امداد امام خمینی (ره) معرفی می‌کردیم و تحت پوشش قرار می‌گرفتند.

تلاش برای افزایش اشتغال‌زایی خانواده مددجویان در سال ۱۴۰۰

مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان مرکز درباره اشتغال‌زایی خانواده مددجویان در سال جاری، گفت: از آن جایی که برخی از خانواده مددجویان راغب به این موضوع هستند که به جای حمایت مالی، ایجاد شغل داشته باشند، در سال جاری مطابق دستورالعمل سازمان زندان‌ها برای ایجاد اشتغال ۸۰ درصدی، قرار است هر ماه برای ۲۰ خانواده از طریق خیران امکانات اشتغال فراهم شود.

به گزارش ایرنا، در تقویم قضایی کشور پنجم خرداد به نام «نسیم مهر» برای توجه به خانواده زندانیان اختصاص یافته است.

سامانه حمایت از خانواده زندانیان ۲۵ فروردین سال جاری با حضور سخنگوی قوه قضاییه، رئیس سازمان زندانها و جمعی از مقامات قضایی به نشانی  https://samanehemayat.com/ رونمایی شد.

دسترسی آسان، عدالت توزیعی،  در اختیار بودن اطلاعات به‌روز خانواده‌ها برای متولیان، سرعت در ارائه خدمت، هدایت هدفمند حمایت‌ها از جمله ویژگی های این سامانه است تا تمامی خانواده های زندانیان بتوانند جهت بهره مندی از خدمات حمایتی از آن استفاده کنند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.