×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳
۱۲۰ هزار واحد نهضت ملی در شهرهای جدید در حال ساخت است/ بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی در هفته دولت بهره‌برداری می‌شود 

 به گزارش تجارت گردان به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علیرضا جعفری معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در نشست خبری به تشریح افتتاح‌های هفته دولت پرداخت.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید گفت: از ۴ میلیون واحد مسکونی تعهد دولت، ۶۰۰ هزار واحد مسکونی توسط شرکت عمران ساخته می‌شود که هم اینک ۱۲۰ هزار واحد در دست ساخت است.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در مجموع در طرح نهضت ملی مسکن ۳۰۰ هزار نفر ثبت‌نام کردند که از این میزان ثبت نامی ۱۷۷ هزار نفر واجد شرایط شدند و عملیات ساخت ۱۲۰ هزار واحد در حال انجام است.

جعفری با اشاره به اینکه ساخت واحدهای مسکونی به تعداد ۶۰۰ هزار واحد نیازمند ۱۸ هزار هکتار اراضی است از تامین ۱۰ هزار هکتار تاکنون و برنامه‌ریزی برای تامین حدود ۷ هزار هکتار زمین حداقل تا پایان سال جاری خبر داد.

وی تصریح کرد: با تعیین تکلیف اراضی کارهای ساخت واحدها آغاز خواهد شد تا بتوانیم در دولت سیزدهم به تعهدات خود در ساخت مسکن در شهرهای جدید جامه عمل بپوشانیم.

این مقام مسئول فرصت ایجاد شهرک و شهرهای جدید را از دیگر برنامه‌ها عنوان کرد و گفت: احداث ۲۷ شهرک نوار ساحلی با رویکرد اقتصاد دریاپایه برای فعال شدن سرمایه‌گذاری در این مناطق در دستور کار است. در کنار آن احداث ۵۰ شهر جدید نیز در برنامه است که با رویکرد ایجاد اشتغال و هویت بخشی به شهرها و شهرک‌های جدید این موضوع پیگیری می‌شود.

جعفری اظهار کرد: در ۶ شهر جدید پرند، صدرا ، بهارستان ، گلبهار ،سهند و فولاد شهر  بیشترین تقاضا را داشتند و ساماندهی  آنها برای نهضت ملی مسکن  ضروری بود که با تامین زمین برای متقاضیان مسکن در شهرهای جدید به نیاز مردم پاسخ داده خواهد شد.

شهر جدید خلیج‌فارس در ۲۰ هزار هکتار اراضی احداث می‌شود

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: برای اولین بار ایجاد پارک‌های پتروشیمی را در نوار ساحلی جنوب و این مناطق در نظر گرفته‌ایم. همچنین ایجاد شهر جدید خلیج فارس در استراتژیک ترین نقطه کشور را در دستور کار داریم که یک شهر بین المللی در بندر عباس با ٢٠ هزار هکتار اراضی ویژه و فوق‌العاده با جمعیت استاندارد ٣٠ نفر در هکتار خواهد بود.

افتتاح بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی شهرهای جدید در هفته دولت

جعفری در خصوص افتتاح‌های هفته دولت توضیح داد: تعهدات باقی‌مانده از ۱۰ سال گذشته بر دوش دولت بوده است و شرکت عمران شهرهای جدید تلاش کرد تا به این تعهدات در توان خود جامه عمل بپوشاند. با همین رویکرد در هفته دولت ۲۰ هزار و ۲۲۸ واحد مسکن که بخش عمده ای از آنها مسکن مهر است  به متقاضیان تحویل داده  می‌شود. ازاین تعداد ۹۸۱ واحد نهضت ملی در شهر جدید اندیشه است و مابقی واحدهای باقیمانده مسکن مهر است که تحویل متقاضیان خواهد شد.

وی در بیان جزئیات واحدهای افتتاحی هفته دولت گفت: ۱۰ هزار مسکن مهر پردیس،  ۳هزار مسکن مهر پرند ، ۱۴۰۰ مسکن مهر هشتگرد در هفته دولت به بهره برداری می رسد همچنین ۹۸۱ واحد در شهر اندیشه است در قالب نهضت ملی مسکن است و ۱۴۶۰ واحد نهضت ملی مسکن  در پرند آماده تحویل  داریم اما به دلیل کم کاری متقاضیان در آورده امکان تحویل آنها وجود ندارد بنابراین باید هرچه سریعتر متقاضیان آورده های خود را تکمیل کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: ۶۰ هزار واحد مسکن مهر در شهرهای جدید باقی مانده بود  که در دولت سیزدهم ۴۰ هزار واحد آنها تکمیل و تحویل شده و ۲۰ هزار واحد باقیمانده با پیش بینی سرمایه گذاری ۱۹همت در هفته دولت سال آتی تکمیل و تحویل متقاضیان خواهد شد.

 جعفری تاکید کرد:  در هفته دولت جشن پایان مسکن مهر پرند را خواهیم گرفت و  تست  گرم متروی پرند هم با پیگیری مدیرعامل شهر جدید پرند و شهرداری تهران در پایان شهریورماه انجام می شود.

وی داشتن نگاه هویتی به شهرهای جدید را از سیاست‌های بخش مسکن برشمرد و گفت: قرارگاه هویت بخشی به شهرهای جدید تشکیل شده است و طرح باغ کتاب را در شهرهای جدید اجرایی کرده ایم همچنین طراحی بازارهای ایرانی اسلامی را در تمامی شهرهای جدید انجام داده ایم.

جعفری در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص تکمیل نشدن آورده برخی از متقاضیان و تعیین تکلیف این عده گفت: در صورتی که متقاضیان پروژه های نهضت ملی مسکن در مرحله اول آورده خود را پرداخت نکنند از سامانه حذف نمی‌شوند بلکه به پروژه های با پیشرفت فیزیکی کمتر متصل می شوند و در مرحله دوم اگر مجدد تکمیل نکنند به پروژه های با پیشرفت فیزیکی کمتر  متصل می‌شوند. در مرحله سوم نیز به متقاضیان فرصت داده می شود و در نهایت اگر تکمیل نکنند از سامانه حذف خواهند شد.

قیمت ساخت مسکن تا ۱۰ روز آینده نهایی می‌شود

وی گفت: بر اساس دستور وزیر راه و شهرسازی، قیمت ساخت نهضت ملی مسکن تا ۱۰ روز آینده نهایی و ابلاغ می‌شود. این قیمت‌ها در قالب سه بسته ابلاغ می شود. برای ساختمان‌های ۳ طبقه به پایین، ساختمان‌های ۳ تا ۶ طبقه و ساختمان‌های ۶ طبقه به بالا مبتنی بر دو مرحله یعنی اتمام سفت‌کاری و اتمام نازک‌کاری محاسبه خواهد شد.

وی بیان کرد: با برنامه‌ریزی انجام شده قیمت‌ ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن ۷.۵ میلیون تا ۸ میلیون تومان است. به این قیمت هزینه‌های آماده‌سازی و محوطه‌سازی اضافه می‌شود، از این رو محاسبه آورده نهایی متقاضی بر اساس سه شاخص هزینه ساخت، هزینه‌های آماده‌سازی و محوطه‌سازی است که در مجموع  ۱۰ میلیون تومان می شود.

قیمت واحدهای مسکن مهر پردیس تا ۸۰۰ میلیون تومان کاهش یافته است

جعفری در پاسخ به سوال دیگر در خصوص این‌که آیا در بحث واحدهای اعلام شده از سوی شرکت‌های عمران برای افتتاح، راستی آزمایی صورت می‌گیرد با توجه به این‌که سال گذشته اعلام شد ۱۰ هزار واحد مسکن مهر پردیس افتتاح می‌شود اما در ادامه به اردیبهشت ماه و الان هم به هفته دولت موکول شده است، گفت: دولت سیزدهم در انجام تعهدات و ارائه گزارش‌ها بر یک اصل پایبند است و آن اصل صداقت است.

وی گفت: با شناسایی خانه‌های خالی و همچنین جمع آوری مشاوران املاک متخلف قیمت واحدهای مسکن  مهر در پردیس ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیون تومان کاهش یافته و قیمت آنها به میانگین دو میلیارد تومان رسیده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.