×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
۱۲۰ کشور در تولید و صادرات فرش فعالیت می‌کنند

تجارت گردان | ۱۲۰ کشور در تولید و صادرات فرش فعالیت می‌کنند

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان، فرحناز رافع رئیس مرکز ملی فرش ایران در مراسم امضا تفاهم نامه بین مرکز ملی فرش ایران و سازمان اسناد کتابخانه ملی، گفت: فرش دستباف میراث کهن ایران زمین است. ۱۲۰ کشور در تولید و صادرات فرش فعالیت می‌کنند اما محل و صدور این صنعت در ایران زمین بوده است.

رئیس مرکز ملی فرش ایران تشریح کرد: تاریخ بسیار طولانی از بافت فرش‌های دستبافت وجود دارد. برخی فرش‌ها در حال از بین رفتن هستند و اگر همین طور بگذرد تاریخ فرش از بین خواهد رفت. میراث کهن از فرش مانده و باید آن را برای آیندگان حفظ کنیم.

رافع ادامه داد: باید این آثار را حفظ، نگهداری و آموزش دهیم، علاوه بر این بحث شناساندن آن در رویداد‌ها مهم است چرا که حقوق انسانی هر فرد که از ۴ هزار سال پیش مردم با فرهنگ و اصیل ما در آن زمان هر چه مدنظرشان بود در این فرش‌ها بر جای گذاشتند.

او افزود: تمام تلاشمان این است که منزلت قالیبافان را ارج دهیم و ارتقا دهیم. با فرش بسیاری از مشکلات از جمله اشتغال رفع خواهد شد و این حوزه نشان از اقتصاد مقاومتی دارد. فرش هنری ماندگار است که برای آیندگان ماندگار خواهد بود. مردممان باید با این هنر بزرگ آشتی کنند و با این نقشه‌ها دوست شوند.

رئیس مرکز ملی فرش ایران در پایان تصریح کرد: نقشه‌های فرش باید ثبت شوند و برای آیندگان بر جای بمانند بدین منظور تفاهم نامه‌ای را با سازمان اسناد امضا کرده‌ایم تا بدین وسیله بتوانیم این نقشه‌ها را حفظ کنیم و برای آیندگان نگه داریم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.