×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
۲۰۹ بیمار کرونا در شبانه روز اخیر جان باختند

تجارت گردان | ۲۰۹ بیمار کرونا در شبانه روز اخیر جان باختند

خبرگزاری صدا و سیما ، خانم سیما سادات لاری افزود:‌ از دیروز تا امروز ۲۹ تیر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۱۸۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و هزار و ۳۲۴ نفر از آنها بستری شدند.

وی با بیان اینکه مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۷۳ هزار و ۶۵۶ نفر رسیده است، افزود: متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته، ۲۰۹ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۴ هزار و ۱۸۸ نفر رسید.

۲۰۹ بیمار کرونا در شبانه روز اخیر جان باختند

سخنگوی وزارت بهداشت اضافه کرد: خوشبختانه تاکنون ۲۳۷ هزار و ۷۸۸ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

خانم لاری افزود:  ۳۵۵۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون دو میلیون و ۱۴۸ هزار و ۹۹۹ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است، گفت: همانند روزهای گذشته استانهای آذربایجان شرقی، ایلام، بوشهر، خراسان رضوی، خوزستان، زنجان، گلستان، مازندران، کرمان و فارس در وضعیت قرمز قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: بعد از آغاز پویش من ماسک می زنم و الزامی شدن آن ، خوشبختانه شاهد افزایش استفاده از ماسک در کشور هستیم به طوری که در تهران میزان استفاده به ۶۰ درصد در بین عموم  مردم رسیده است، اما انتظار است برای مهار بیماری میزان استفاده از ماسک به حدود ۱۰۰ درصد نزدیک شود.خانم لاری گفت: هدف ما در استفاده از ماسک آن است که ابتدا همگی خود را ناقل فرض کنیم و هنگام سرفه و عطسه، ریز قطره ها به فرد دیگری منتقل نشود، بنابراین اکیدا توصیه می کنیم که هنگام صحبت کردن ماسک را زیر چانه قرار دهیم.وی بار دیگر بر استفاده از ماسک ، شستشوی مکرر دست ها ، رعایت شیوه نامه های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برای گذار از دوران سخت کرونا تاکید کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.