×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
۲۰ روز تا اجرای صدور مجوز‌های الکترونیکی کسب و کار

 یکی از دستگاه‌های صادر کننده مجوز وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی است که باید درگاه اینترنتی تخصصی خود را به درگاه ملی مجوز‌ها متصل کنند و از آن طریق به متقاضیان پاسخ دهند.

معاون توسعه اشتغال وزیر کار گفت: برداشتن مانع اخذ مجوز و برداشتن موانع دست و پا گیر تولید کننده، بزرگترین کمکی است که می‌توانیم به تولیدکنندگان داشته باشیم.

محمود کریمی بیرانوند در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما با بیان اینکه مشاغل خانگی شامل آن دسته از مشاغلی می‌شود که در خانه و بدون ایجاد سر و صدا و مزاحمت راه اندازی شود افزود: باید کاری کنیم که تولید کردن راحت شود؛ هر کسی که می‌خواهد تولید کند مسیر را برایش باز کنیم؛ چراکه آزادی تولید می‌تواند رونق کسب و کار را در کشور به ارمغان آورد.

معاون توسعه اشتغال وزیر کار با بیان اینکه کسی که می‌خواهد تولید کند چرا باید تحت فشار باشد و مورد سوال قرار گیرد گفت: دستگاه‌های حاکمیتی مختلفی در حال صدور مجوز هستند و ما اولین وزارتخانه‌ای هستیم که این کار را شروع کردیم الان صدور مجوز مشاوره‌های کارآفرینی، شتاب دهنده‌ها و کافه کارآفرینی‌ها سه روزه است و هیچ درخواست کننده‌ای نباید بیشتر از سه روز در صف بماند.

وی افزود: چهار دستگاه اصلی هستند که مجوز مشاغل خانگی را صادر می‌کنند که شامل وزارت بهداشت، وزارت میراث فرهنگی و گردشگری، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و در این بین وزارت کار هم مسئول ساماندهی این مجوز‌ها و تسهیلات و شرایط کسب و کار و مشاغل خانگی است.

آقای کریمی بیرانوند گفت: ما باید به این درک برسیم که تولید کننده‌ای که برای کسب مجوز شش ماه در صف اخذ مجوز است معلوم است که انگیزه اش کم میشود؛ این موانع در چهل سال برداشته نشده اند، اما در شش ماه اخیر اتفاقات خوبی افتاده است.

وی افزود: زمانی که صاحب کسب و کاری در هر رسته شغلی از ما درخواست مجوز می‌کند و با طولانی شدن زمان اخذ مجوز رو به رو شود چه اتفاقی می‌افتد؟ آن فرد یا دست برمی دارد که ضرر به فضای تولید کشور است و یا به صورت غیررسمی شروع می‌کند.

معاون توسعه اشتغال وزیر کار گفت:کسی که می‌خواهد یک کسب و کار را راه اندازی کند تمبر مالیاتی را باید ابطال کند و همکاران ما در سازمان امور مالیاتی در حال هوشمند کردن این کار هستند و کار به صورت الکترونیکی و غیرحضوری انجام می شود.

کریمی بیرانوند افزود: از سامانه سازمان امور مالیاتی وب سرویس برای سامانه مشاغل خانگی می‌گیریم؛ یعنی کسی که از ما درخواست مجوز می‌کند باید تمبر مالیاتی را ابطال کنیم و دیگر نیاز نیست به سازمان امور مالیاتی مراجعه کند و سپس به مراحل بعدی صدور مجوز هدایت می‌شود که حداکثر ظرف بیست روز آینده این وب سرویس را از سازمان امور مالیاتی دریافت می‌کنیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.