×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
۲۶۰۰۰ واحد مسکونی سیستان و بلوچستان در سیل آسیب دید/آغاز پراخت کمک های بلاعوض به سیل زدگان/ آسیب به ۱۵۰۰۰ واحدمسکونی در هرمزگان

تجارت گردان | ۲۶۰۰۰ واحد مسکونی سیستان و بلوچستان در سیل آسیب دید/آغاز پراخت کمک های بلاعوض به سیل زدگان/ آسیب به ۱۵۰۰۰ واحدمسکونی در هرمزگان

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان، مجید جودی مدیرکل بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، آخرین وضعیت آسیب سیل دی‌ماه را در استان‌های درگیر سیل اعلام کرد.

جودی که هم اکنون در سیستان و بلوچستان بسر می برد، گفت: بارندگی های دیماه موجب سیل در استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان شد. 

مدیرکل بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه میزان خسارت در کرمان ناچیز برآورد شده است، اعلام کرد: سیل سیستان و بلوچستان سیل گسترده ای بود که موجب آسیب جدی به راه‌ها، بخش کشاورزی و مسکن شد. 

به گفته جودی، برآورد کلی از میزان تخریب به واحدهای مسکونی سیستان و بلوچستان، حاکی از تخریب بیش از ۱۴۰۰۰ واحد مسکونی است. همچنین ۱۲۰۰۰ واحد مسکونی سیل زده در استان سیستان و بلوچستان نیازمند تعمیر هستند.

وی اعلام کرد: ارزیابی دقیق خسارات سیل برای ۸۰۰۰ واحد مسکونی سیل زده استان انجام شده است.

جودی با اشاره به سفر رییس جمهور و وزیر راه و شهرسازی به مناطق سیل زده از تخصیص ۱۰۰ میلیارد تومان توسط دولت به بنیاد مسکن برای ارائه کمک‌های بلاعوض به سیل زدگان خبر داد و گفت: کمک‌های بلاعوض به ۳۰۰ سیل زده پرداخت شد و از فردا با تشکیل پرونده سیل زدگان و با اعتباراتی که توسط دولت برای ارایه تسهیلات مصوب می‌شود، پراخت تسهیلات نیز انجام خواهد شد.

این مقام مسئول در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی یادآور شد: وام مسکن روستایی ۴۰ میلیون تومان به اضافه ۱۲ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض است.

وی میزان تسهیلات تعمیرات را نیز ۱۵ میلیون تومان وام و ۵ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض برشمرد.

جودی برآورد خسارات سیل هرمزگان را ۱۲۰۰ واحد احداثی و ۳۰۰۰ واحد تعمیری عنوان کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.