×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
۲ هزار و ۶۵۰ تفاهم نامه با شرکت‌های دانش بنیان منعقد کردیم

تجارت گردان | ۲ هزار و ۶۵۰ تفاهم نامه با شرکت‌های دانش بنیان منعقد کردیم

 به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، فرشاد مقیمی مدیرعامل ایران خودرو امروز (چهارشنبه) در مراسم عقد تفاهم‌نامه با شرکت‌های دانش‌بنیان برای طراحی و تولید قطعات خودرو که با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در محل شرکت ایران‌خودرو برگزار شد، اظهار کرد: تا چندی پیش بیش از ۵۰ قطعه خودرو وارد کشور می‌شد و یکی از اهداف اصلی ما این است که شرکت‌های دانش بنیان با ما همراهی کنند.

او ادامه داد: بخشی از ورق‌هایی که نیاز داریم را نباید برویم از خارج بیاوریم لذا علاقه‌مند هستیم تا دانش بنیان‌ها در این بخش ورود کنند.

مقیمی تصریح کرد: تاکنون ۲۶۵۰ قرارداد با شرکت‌های دانش منعقد کرده‌ایم و برنامه‌هایی در جهت تعمیق روابط‌ با این شرکت‌ها داریم و تاکنون ایران خودرو با تولید انبوه ۴۳ قطعه، ۵۸ میلیون یورو کاهش ارزبری داشته است.

سورنا ستاری نیز در این مراسم گفت: مشکلی که در صنعت خودروسازی داریم این است که زمانیکه تحریم هستیم با شرکت‌های فرانسوی کار می‌کنیم، اما بعد از اعمال تحریم ها، با شرکت‌های دیگر و کشور چین کار می‌کنیم.

او با بیان اینکه ۳۰ درصد داخلی‌سازی موضوع مهمی نیست، گفت: باید در حوزه داخلی سازی از فناوری و همکاری شرکت‌های دانش بنیان استفاده کرد چرا که با مونتاژ و رنگ کردن یکسری از قطعات ۳۰ درصد داخلی سازی محقق می‌شود.

ستاری تصریح کرد: زمانی باید از لفط دانش بنیان استفاده کرد که طراحی و ماشین سازی کار خودمان باشد چرا که زمانیکه تفکرات از جای دیگری نشأت گرفته باشد، فرآیند کارخانه داری شکل می‌گیرد لذا باید بین کارخانه‌داری و خودروسازی تفاوت قائل باشیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.