×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳
۳۶۴۰ تعاونی فرش دستباف و صنایع دستی در ایران

تجارت گردان | ۳۶۴۰ تعاونی فرش دستباف و صنایع دستی در ایران

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از  صدا و سیما عبد الله بهرامی در ارتباط با رسانه ملی افزود: در حال حاضر یک میلیون نفر بافنده فرش در کشور وجود دارد در حالی که طی چند سال قبل ۲،۵ تا ۳.۵ میلیون نفر بافنده فرش در مملکت فعال بودند.
وی گفت: متاسفانه در اثر شیوع کرونا در کشور بسیاری از فروشگاه ها، کارگاه‌ها و مجتمع‌های تولیدی فرش تعطیل شد از اینرو می‌طلبید حوزه هنر- صنعت فرش دستباف هم با توجه به شرایط پیش آمده با تغییر تکنیک‌های فروش، تامین، تولید و توزیع مواد اولیه هماهنگ شود.
مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های فرش دستباف اضافه کرد: اتحادیه با هماهنگی و همکاری معاونت امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی سایتی متشکل از همه امکاناتی که برای یک بافنده فرش نیاز بود از صدور و تمدید کارت شناسایی، صدور مجوز فعالیت، خدمات بیمه‌ای و تامین مواد اولیه نیاز بود و همچنین فروش محصولات بصورت آنلاین ایجادکرد.
بهرامی گفت: مشخصات و مختصات قالی در این سایت با عکس و قیمت درج و همینطور قابل دسترسی برای تمامی مشتریان داخلی و خارجی است.
وی تصریح کرد: بهترین خدمتی که این سامانه به تولید کنندگان فرش می‌دهد اینکه مبلغ حاصل از فروش فرش بطور کامل بدون هیچ گونه واسطه گری به حساب آنان ریخته شود.
مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های فرش دستباف گفت: قبل از راه اندازی این سامانه ۲۰ تا ۳۰ درصد حاشیه سوداز جیب تولید کننده خارج و به جیب واسطه‌ها ریخته می‌شد.
وی افزود: خوشبختانه با هماهنگی که با وزارت صمت و مرکز ملی فرش ایران انجام شده دیگر لازم نیست بافنده‌ها برای تمدید یا صدور کارت شناسایی به هیچ عنوان به اتحادیه‌ها و تعاونی‌ها مراجعه کنند.
بهرامی اضافه کرد: بافنده‌های فرش در سامانه ثبت نام و کارت پس از صدور به آدرس شان پست می‌شود.
وی گفت: فرآیند خدمات بیمه‌ای فعالان این حوزه نیز به همین منوال یعنی بدون مراجعه حضوری انجام خواهد شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.