×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
۴۰۰ روز همراه با استقلال/ پیشرفت، حاشیه، حسرت و دومین فصلِ بدون جام

به گزارش ایرنا، اول شهریورماه سال ۱۳۹۸ با بازی در ورزشگاه بنیان دیزل تبریز آغاز شد و در تاریخ پنج مهر سال ۱۳۹۹ در ورزشگاه الجنوب دوحه به اتمام رسید. ۴۰۰ روز طاقت‌فرسا که با باخت شروع شد و با باخت به اتمام رسید. دورانی پرنوسان که روزهای خوب و بد زیادی را برای استقلال و هوادارانش به دنبال داشت و در نهایت منجر به کسب جام نشد.
آبی‌ها در سه جام حضور داشتند و در مجموع ۴۲ بازی انجام دادند. ۳۰ بازی در لیگ، پنج مسابقه در جام حذفی و هفت دیدار در لیگ قهرمانان آسیا. در ۲ جام اول، نایب قهرمانی به دست آمد و در جام سوم حذف در مرحله یک هشتم نهایی حاصل شد. تیم سه سرمربی داشت و سه هفته هم بدون سرمربی سپری شد. ۴۲ مسابقه در مجموع به انجام رسید که نتیجه‌اش ۲۱ برد، ۱۳ مساوی و هشت شکست بود. ۸۲ گل زده و ۴۳ گل خورده. معدل ۱.۹۵ گل زده در هر بازی و ۱.۰۲ گل خورده و تنها ۱۲ کلین‌شیت.
شاید اگر تغییرات این قدر زیاد نبود و رفتارهای احساسی از سوی مدیریت، مربیان و هواداران سر نمی‌زد این فصل حداقل با یک جام برای آبی‌پوشان به اتمام می‌رسید. آنها تا آستانه فتح جام حذفی پیش رفتند اما آن را از کف دادند تا برای دومین فصل متوالی دستشان به جام نرسد. با این وجود نسبت به فصل ۱۳۹۷-۱۳۹۸ پیشرفت قابل ملاحظه‌ای در نتیجه‌گیری ایجاد شد. تیم در لیگ به جای سوم در رده دوم قرار گرفت. در جام حذفی از حدف در مرحله یک هشتم نهایی تا رسیدن به فینال پیشروی کرد و در لیگ قهرمانان آسیا هم به جای حذف در مرحله گروهی در دور یک هشتم نهایی از مسابقات کنار رفت ولی با این وجود جامی به دست نیامد.

در ادامه به تفکیک نگاهی به عملکرد استقلال در فصل ۱۳۹۸-۱۳۹۹ می‌اندازیم:
استقلال در لیگ: رتبه دوم
۳۰ بازی، ۱۴ برد، ۱۱ مساوی و پنج باخت، ۵۵ زده و ۳۱ خورده
استقلال در جام حذفی: رتبه دوم
پنج بازی، ۴ برد، یک باخت، ۱۲ زده و ۶ خورده
استقلال در لیگ قهرمانان آسیا: حذف در مرحله یک هشتم نهایی
۷ بازی، سه برد، ۲ مساوی و ۲ باخت، ۱۵ زده و ۶ خورده
مجموع:
۴۲ بازی، ۲۱ برد، ۱۳ مساوی و هشت باخت، ۸۲ زده و ۴۳ خورده
۵۰ درصد برد؛ ۱۹ درصد باخت
۱.۹۵ گل زده و ۱.۰۲ گل خورده
۱۲ کلین شیت: ۲۸ درصد
همانطور که گفته شد استقلال در این فصل سه سرمربی داشت و در سه هفته هم بدون سرمربی هدایت شد. فرهاد مجیدی نیمی از بازی‌ها روی نیمکت بود و نیمی دیگر مختص استراماچونی، نامجومطلق و هفته‌های بدون سرمربی بود. با این وجود مرد ایتالیایی در ۱۵ بازی به میانگین ۶۰ درصد برد رسید که این در مقایسه با مجیدی ۱۳ درصد بیشتر بود. تیمِ تحت هدایت مرد ایتالیایی ۶ درصد معدل باختش هم کمتر بود. البته که وضعیت کاریِ ۲ سرمربی در ۲ برهه کاملا متفاوت بود و شاید سختی‌های دوران مجیدی بیشتر از همتای خود بود ولی با این حال نمایش استرا روی کاغذ به طرز محسوسی بهتر بود.

در ادامه نگاهی به عملکرد مربیان استقلال در فصلی که گذشت می‌اندازیم:
آندره‌آ استراماچونی:
۱۵ بازی: ۹ برد، ۴ مساوی و ۲ باخت
۶۰ درصد برد، ۱۳ درصد باخت
فرهاد مجیدی:
۲۱ بازی: ۱۰ برد، هفت مساوی و ۴ باخت
۴۷ درصد برد، ۱۹ درصد باخت
مجید نامجومطلق:
سه بازی: یک برد، یک مساوی و یک باخت
۳۳ درصد برد، ۳۳ درصد باخت
بدون سرمربی:
سه بازی: یک برد، یک مساوی و یک باخت
حال باید دید در فصل ۱۳۹۹-۱۴۰۰ استقلال چه می‌کند. این بار چه کسی و یا چه کسانی سرمربی این تیم خواهند بود؟ و در تیم در پایان به چه عناوینی در لیگ، جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا دست پیدا می‌کند؟ اگر قرار باشد نسبت به این فصل پیشرفتی دیده شود باید منتظر حداقل یک جام برای استقلالی‌ها باشیم مگر اینکه دوباره این تیم اسیر حواشی ناخواسته و خودخواسته شود. آبی‌ها نمی‌خواهند برای سومین فصل متوالی بدون جام کارشان تمام شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.