×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
۴۵ هزار مگاوات تفاهم نامه انرژی های تجدیدپذیر امضا شد

به گزارش خبرنگار مهر محمود کمانی معاون وزیر نیرو در امور تجدیدپذیرها با اشاره به اینکه تاکید رهبری و رئیس جمهور بر انرژی‌های تجدید پذیر دلگرمی برای این حوزه است گفت: در هفته‌های گذشته مجوز احداث چهار هزار مگاوات نیروگاه خورشیدی را از شورای اقتصاد گرفتیم.

وی افزود: نگرانی دیگر مدل عقد قرارداد بود که در مدل جدید بر مبنای ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید نگرانی‌های سرمایه‌گذاران برطرف شد و بازگشت سرمایه به ۴ سال کاهش پیدا کرد. همچنین عدد فروش برق از طریق مناقصه تعیین می‌شود.

کمانی تصریح کرد: در این مصوبه قیمت‌ها ارزی است و افزایش یا کاهش حامل‌های انرژی تاثیری در هزینه تمام شده تولید ندارد.

وی با بیان اینکه ظرف یکی دو روز آینده این مصوبه ابلاغ می‌شود گفت: در کنار اینها فراخوان نیروگاههای تجدید پذیر دادیم که ۹۵ هزار مگاوات ارسال شد و با ۴۵ هزار مگاوات تفاهم نامه امضا شد.

وی افزود در در بحث نیروگاه‌های بادی هم تاییدیه های وزارت نیرو گرفته شده و امیدواریم این بحث هم مشابه نیروگاه خورشیدی جلو رود.

معاون وزیر نیرو ادامه داد دو اقدام مهم برای همکاری با صنایع بزرگ مخصوصاً در پیک تابستان داشتیم در تفاهم نامه وزارت نیرو با وزارت صمت که به صورت کلی ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه خود تامین توسط صنایع تامین می‌شد. علاوه بر آن دو هزار مگاوات هم تفاهم نامه امضا شد تا صنایع انرژی تجدیدپذیر تولید کنند و به شبکه تحویل دهند و ما معادل آن را صورت پایدار به کارخانه‌ها تحویل دهیم و این تضمین را می‌دهیم که بر قرآن صنعت حتی در پیک مصرف نیز قطع نشود.

وی افزود: همچنین مشابه این تفاهم‌نامه با شهرک‌های صنعتی نیز آماده شده که هزار مگاوات انرژی تجدید پذیر برای صنایع مستقر در شهرک‌های صنعتی به صورت خود تامین احداث شود.

خبر در حال تکمیل است…

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.