×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
۵۰۰۰ میلیارد بودجه بیماران خاص چه شد/بازگشت ۳۰۰۰ میلیارد به خزانه

به گزارش تجارت گردان به نقل از مهر، محمدمهدی ناصحی، روز یکشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲، در نشست خبری گفت: در سال گذشته سه دهک پایین جامعه که بیش از ۶ میلیون نفر بودند تحت پوشش بیمه رایگان قرار بگیرند که اغلب از افراد محلات بودند. اما، امروز اعلام می‌کنیم که ۹.۵ میلیون نفر در سه دهک پایین جامعه به صورت رایگان بیمه شده‌اند.

وی ادامه داد: حق بیمه امسال یک میلیون و ۴۳۵ هزار تومان است که دهک‌های ۴ تا ۹، درصدی از حق بیمه را پرداخت می‌کنند و دهک دهم حق بیمه را کامل پرداخت می‌کند.

به گفته مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران، دهک چهارم ۱۰ درصد، دهک پنجم ۲۰ درصد، دهک ششم ۳۰ درصد، دهک هفتم ۴۰ درصد، دهک هشتم ۶۰ درصد و دهک نهم نیز ۸۰ درصد حق بیمه را پرداخت می‌کنند.

ناصحی به حمایت از زوج‌های نابارور اشاره کرد و افزود: در بخش دولتی تا ۹۰ درصد هزینه‌ها پرداخت می‌شود و در بخش خصوصی نیز بر اساس تعرفه‌های عمومی، هزینه‌ها جبران می‌شود.

ناصحی اظهار داشت: در سال گذشته ۲,۷۰۰ میلیارد تومان به طور کلی بابت اجرای قانون جوانی جمعیت هزینه کرده ایم.

وی به اعتبارات صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج اشاره کرد و گفت: در نیمه دوم سال گذشته ۵,۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته بود که ۳۰۰ میلیارد به حساب تأمین اجتماعی و ۵۰ میلیارد به حساب بیمه نیروهای مسلح واریز شد.

مدیرعامل با اشاره به اینکه بودجه صندوق در نیمه دوم سال گذشته از سوی سازمان برنامه و بودجه به بیمه سلامت اختصاص یافت، افزود: نزدیک به ۲۰۰۰ میلیارد پرداخت شد که هزینه کردیم.

ناصحی اظهار داشت: امسال نیز ۷,۰۰۰ میلیارد تومان برای صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج اختصاص یافته که باید تا پایان امسال مدیریت شود.

وی با عنوان این مطلب که امسال بیش از ۷,۰۰۰ میلیارد تومان هزینه بیماران خاص و صعب العلاج خواهد بود، ادامه داد: پیش بینی ما این است که حداقل ۳۰۰۰ میلیارد اعتبار بیشتر نیاز خواهیم داشت.

ناصحی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه تکلیف ۳۰۰۰ میلیارد از بودجه ۵۰۰۰ میلیاردی صندوق در سال گذشته چه می‌شود، گفت: قطعاً این رقم برگشت می‌خورد.

وی در ادامه به بودجه طرح دارویاری در سال ۱۴۰۲ اشاره کرد و گفت: همه متفق القول هستند که ۶۹ همت برای دارو کافی نیست و تلاش‌ها در مجلس به نتیجه نرسید. اما، رئیس مجلس قول داد اگر در روند اجرای طرح با مشکل مواجه شدیم، اقدامی صورت بگیرد.

ناصحی با اشاره به اختصاص ۱.۳ میلیارد دلار ارز برای تجهیزات پزشکی، افزود: اگر قرار باشد این مقدار ارز تجهیزات از بودجه دارو کم شود، حتماً ۶۹ همت جوابگو نخواهد بود.

وی در خصوص روند اجرای نسخه نویسی الکترونیکی در کشور، گفت: این مشکل هنوز در تهران پابرجاست و اغلب پزشکان از نسخه نویسی الکترونیکی خودداری می‌کنند که همین موضوع باعث شده در حق بیماران اجحاف شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.