×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : سه شنبه, ۱ خرداد , ۱۴۰۳
۵۰۰ هزار دانش آموز همچنان در صف ثبت نام

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان، خانم رضوان حکیم زاده در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما افزود: نتایج آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی و تیزهوشان دیر اعلام شد و این باعث شد که ثبت نام‌ها به تأخیر بیفتد.
وی گفت: دانش آموزانی که ثبت نام شده اند، ولی اطلاعات آن‌ها در سامانه سناد (sanad) مدارس ثبت نشده است نمی‌توانند از خدمات شبکه آموزش دانش آموزی (شاد) استفاده کنند.
خانم حکیم زاده افزود: تا به امروز حدود ۱۴ میلیون و ۲۲۵ هزار نفر از دانش آموزان ثبت نام شده اند که ۸ میلیون و ۲۲۶ هزار دانش آموز ابتدایی، ۳ میلیون و ۴۳۲ هزار دانش آموز دوره اول متوسطه و ۲ میلیون و ۴۵۸ هزار دانش آموز دوره دوم متوسطه هستند.
وی خاطرنشان کرد: ۹۹ درصد دانش آموزان دوره ابتدایی ثبت نام شده اند، ولی ممکن است اطلاعات آن‌ها در سامانه سناد مدارس ثبت نشده باشد.
معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در دوره اول متوسطه مشکلی برای ثبت نام نداریم و نزدیک به صددرصد از دانش آموزان ثبت نام شدند.
خانم حکیم زاده تصریح کرد: ثبت نام دانش آموزان در مدارس همچنان ادامه دارد و هیچ دانش آموزی از ثبت نام جا نخواهد ماند و همه مدارس موظفند که دانش آموزان را براساس محدوده مدرسه ثبت نام کنند.
وی گفت: آموزش تلویزیونی دانش آموزان از ۱۵ شهریور و از شبکه‌های چهار و آموزش سیما آغاز خواهد شد.
معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: آموزش تلویزیونی دانش آموزان دوره ابتدایی امسال به صورت تلفیقی خواهد بود و دانش آموزان چند درس را در یک درس آموزش خواهند دید.
خانم حکیم زاده گفت: دانش آموزانی که امکان حضور در مدرسه را نداشته باشند و به شبکه شاد نیز دسترسی ندارند می‌توانند با آموزش‌های تلویزیونی ادامه تحصیل دهند.
وی تأکید کرد: آموزش پیش دبستانی‌ها به دلیل ممکن نبودن آموزش مجازی این دسته از دانش آموزان از شبکه‌های تلویزیونی انجام خواهد شد.
معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: استودیو‌های تلویزیونی آماده و ساعات آموزش تلویزیونی امسال افزایش یافته است و از ۸ صبح تا ۱۸ عصر اجرا می‌شود و هر روز حتی روز جمعه نیز آموزش‌های تلویزیونی ادامه خواهد یافت.
خانم حکیم زاده یادآور شد: پیگیر آموزش تعاملی در برنامه تلویزیونی هستیم تا دانش آموزان بتوانند پرسش‌های خود را نیز از معلمان در برنامه بپرسند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.