×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر محرابیان پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح طرح آبرسانی غدیر در شهرستان اندیمشک اظهار کرد: با بهره برداری از طرح میان مدت آبرسانی غدیر، ۵۲ درصد جمعیت استان خوزستان از نعنمت آب آشامیدنی پایدار و با کیفیت بهره مند می‌شوند.

محرابیان افزود: تمامی قطعات و تجهیزات این طرح بزرگ در داخل کشور انجام و ساخته شده‌اند.

وی ادامه داد: طرح میان مدت آبرسانی غدیر به صورت جهادی و توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا و ۵۰ پیمانکار داخلی و در مدت ۱۰ ماه انجام شده است.

وزیر نیرو بیان کرد: یکی از مهمترین مطالبات مردم خوزستان تأمین آب آشامیدنی با کیفیت بود که با اقدامی جهادی این مهم به ثمر رسید.

محرابیان تاکید کرد: طرح میان مدت آبرسانی غدیر به عنوان یک طرح پدافندی نیز به شمار می‌رود که در صورت مشکل کمبود آب در دز یا کارون و یا کرخه هریک از این رودخانه‌های می‌تواند به عنوان منبع آب آشامیدنی استفاده گردد.

به گزارش خبرنگار مهر، عملیات اجرایی طرح آبرسانی غدیر در ابتدا در بازه زمانی سه ساله از سوی مجموعه سازمان آب و برق خوزستان و به منظور تحقق وعده رئیس جمهور به مردم خوزستان با هدف رفع مشکل آب آشامیدنی ۲۶ شهر و یک هزار و ۶۰۰ روستا در مهرماه پارسال آغاز شد اما با تلاش‌های انجام شده طرح میان مدت آن در کمتر از یک سال محقق شد و در آستانه بهره برداری قرار دارد.

این طرح بزرگ برای افق ۲۵ ساله و تأمین آب با دبی ۲۰ متر مکعب بر ثانیه تعریف شده بوده اما با تلاش سازمان آب و برق خوزستان، این طرح پیش از موعد مقرر افتتاح می‌شود.

افزایش ۱۰۰ درصدی کمی و ۵۰ درصد کیفیت آب در شهرهای و روستاهای خوزستان از جمله مزایای طرح آبرسانی غدیر به شمار می‌روند.

این طرح آب شرب قریب به ۵۲ درصد جمعیت استان به میزان ۴.۷ میلیون نفر را تأمین خواهد کرد. در حال حاضر آب این طرح از منابع با کیفیت رودخانه کرخه و دز تأمین می‌شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.