×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
۵۸ درصد ثبت نام کنندگان در طرح ملی مسکن واجد شرایط اند

تجارت گردان | ۵۸ درصد ثبت نام کنندگان در طرح ملی مسکن واجد شرایط اند

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛ محمد اسلامی امروز در مراسم معارفه و تکریم رئیس شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور از حذف ۴۲ درصد ثبت نام کنندگان طرح اقدام ملی مسکن خبر داد و گفت: ۵۸ درصد ثبت نام کنندگان دارای شرایط دریافت مسکن در این طرح معادل ۱۴۰ هزار خانوار هستند که واحد مسکونی دریافت می‌کنند. وی افزود: ثبت نام جدید برای جایگزین کردن افراد جدید با حذف شدگان، پیش از پایان امسال انجام خواهد شد.
وی بیان کرد: در سازمان نظام مهندسی باید وحدت رویه، سلامت، شفافیت مالی و قاطعیت در برخورد با فساد وجود داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه باید هماهنگی بین مسئولان استانی نظام مهندسی وجود داشته باشد، ادامه داد: انسجام و هماهنگی در نظام مهندسی نتایج مثبتی برای مردم به همراه دارد بطوریکه اگر زلزله‌ای ۶ ریشتری رخ دهد شاهد آسیب ابنیه‌ها نخواهیم بود.
وی بیان کرد: در نظام مهندسی، دورانی که شرکت را تاسیس کنیم و بعد طرح‌ها را بین خود تقسیم کنیم به سر آمده است.
اسلامی ادامه داد: در نظام مهندسی باید تمامی اجزا بصورت هماهنگ با هم عمل کنند ساختمان‌ها براساس نقشه‌ها ساخته شود و افرادی که اقدام به خرید می‌کنند بدانند که ساختمان با چه مصالحی ساخته شده است.
وی بیان کرد: نظام مهندسی، سازمان معیار است نباید تخلف کند و یا حتی بر تخلف چشم پوشانی کند.
وی افزود: به زودی آیین نامه کنترل شهرسازی تعیین می‌شود تا آسایش مردم به مخاطره نیفتد.
وزیر راه و شهرسازی افزود: باید مسیر رشد برای مهندسین فراهم شود و از ورود افراد فاقد صلاحیت در این عرصه جلوگیری شود.
در ادامه محمود محمودزاده معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در ابتدای انقلاب، ۵۷ درصد ساختمان‌های کشور ناپایدار بودند که این میزان امروز به ۵ درصد کاهش یافته است.
وی با اشاره به اینکه تلاش می‌کنیم تحولات بنیادین در صنعت ساختمان داشته باشیم، ادامه داد: با شروع به کار شورای مرکزی نظام مهندسی جلسات مشترکی در رابطه با اصلاح فرایند‌ها در جهت اعتمادسازی خواهیم داشت.
وی افزود: باید پروانه‌های تخصصی اشتغال داشته باشیم با این کار رشته‌های تخصصی در کشور ایجاد می‌شود.
معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی افزود: فارغ التحصیلان با آزمون‌های ورود به حرفه مهندسان بسیار غریب هستند و انتظار داریم همکاری مشترک برای آموزش حرفه‌ای با سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان به این اقشار در دستور کار قرار گیرد.
در ادامه رجبی رئیس پیشین سازمان نظام مهندسی گفت: دوران پر فراز و نشیبی در سه سال گذشته داشتیم. امید است آقای اسلامی در حوزه فعالیتشان حمایت همه جانبه از سازمان نظام مهندسی داشته باشد.
وی افزود: سازمان‌های نظام مهندسی به سه مورد انضباط تشکیلاتی، شفافیت مالی و ارتقا خدمات مهندسی به منظور حمایت از حقوق بهره بردار نیازمند هستند.
وی بیان کرد: در این سه ساله به دلیل عدم شفافیت مالی آسیب زیادی دیدیم و باید سازمان‌ها به کمک شورای مرکزی نظام مهندسی بیایند تا شفاف سازی صورت گیرد.
رجبی ادامه داد: اگر شورای مرکزی مقتدر و منسجم باشد سازمان توانمند می‌شود و جامعه از این توان سود خواهد برد.
وی افزود: یکی از نقاط ضعف ما عدم انسجام بود که امید است در دوره جدید این امر محقق شود.
در ادامه احمد خرم رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان با اشاره به اینکه نظام مهندسی یکی از مهمترین انجمن‌های جهان است، گفت: در نظام مهندسی انگیزه مالی و سیاسی نیست انگیزه اداری، اجرایی و تخصصی است و حق خطا نداریم.
وی ادامه داد: از روز اول در سازمان مستقر هستم و در خدمت همه اعضا هستم و امیدوارم بتوانیم تحولی که زیبنده جامعه مهندسین باشد داشته باشیم و ۱۲ برنامه در نظام مهندسی داریم.
وی افزود: با همتی قوی با قصد خدمت به مردم، جامعه مهندسین گام‌های محکمی خواهیم برداشت.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.