×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۲۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
۵ تا ۶ هزار معدن به سرمایه‌گذاران واگذار می‌شود

 به گزارش تجارت گردان به نقل از ایرنا علیرضا رزم حسینی روز یکشنبه در مراسم کلنگ زنی مرکز جامع سلامت روستایی سبزدشت شهرستان بافق یزد افزود: فعال سازی معادن علاوه بر ایجاد اشتغال، موجب رونق اقتصادی مناطق می‌شود.

وی با اشاره به اینکه به برکت انقلاب اسلامی در بسیاری از روستاها آب و برق و گاز و تلفن و سایر زیرساختهای ارتباطی وجود دارد اما مردم به دلیل نداشتن شغل به شهرها مهاجرت می کنند، افزود: با احیای یک معدن متروکه، اولین اتفاق، ایجاد شغل برای اهالی روستا است و معتقدیم باید به دنبال ایجاد کسب و کار در روستاها و شهرهای دورافتاده باشیم تا مهاجرت شکل معکوس پیدا کند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد: بافق و بهاباد منطقه معدن خیز است و با اکتشاف، استخراج و تولید می توان در روستاها اشتغال ایجاد کرد.

رزم حسینی با بیان اینکه ۴۰ درصد اقتصاد کشور توسط وزارت صمت اداره می شود، افزود: در حوزه صنایع، معادن، تجارت و بازار، برنامه هایی برای رشد اقتصادی داریم.

نماینده مردم ابرکوه، بافق، بهاباد، خاتم و مهریز در مجلس نیز در این مراسم ضمن قدردانی از سرمایه گذار معدن تاجکوه گفت: انجام مسئولیت های اجتماعی در کنار ایجاد شغل و کار اقتصادی، بسیار ارزشمند است.

محمدرضا صباغیان افزود: امیدواریم با ایجاد انگیزه در سرمایه گذاران شاهد رونق اقتصادی در روستاها باشیم.

امروز مرکز جامع سلامت سبزدشت در زمینی به وسعت ۹۰۰ متر با اعتبار ۴ میلیارد تومان شامل یک مرکز درمانی و سه خانه پزشک با حضور وزیر صمت کلنگ زنی شد.

همچنین با حضور وزیر صمت، واحد تولید کنسانتره سرب و روی معدن تاجکوه بافق بهره برداری شد؛ این واحد، ظرفیت تولید سالانه ۱۴ هزار تن محصول کنسانتره سرب و روی را داراست و برای ۲۵۰ نفر اشتغالزایی کرده است.

میزان سرمایه گذاری ارزی و ریالی این واحد معدنی در مجموع هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال است.

رزم حسینی در ادامه سفر خود از سنگ آهن مرکزی ایران _ بافق و صنایع معدنی جوار آن بازدید کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.