×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
۵ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر رایگان، بیمه می‌شوند

به گزارش تجارت گردان به نقل از صدا و سیما، “بهرام عین اللهی” در برنامه صف اول شبکه خبر، افزود: بیشترین قسمت بیمه همگانی انجام شده است و برای مقدمه حدود ۴۰۰ هزار نفر در دی ماه سال گذشته به صورت آزمایشی در مناطق مستضعف نشین، شهرها و حاشیه نشین ها بیمه شدند.
“بهرام عین اللهی” تاکید کرد: این افراد کاملا رایگان بیمه می شوند، حدود ۵۰۰ هزار  تا یک میلیون باقی می مانند که خودشان برای بیمه اقدام نکردند و یارانه بگیر هم نیستند.

وزیر بهداشت گفت: افراد متقاضی بیمه می توانند با مراجعه به سایت بیمه سلامت ایرانیان دات آی آر ، خود اظهاری کنند و آزمون وسع شوند تا  این افراد نیز بیمه شوند.
وی با اشاره به اینکه همه افرادی که بیمه سلامت می شوند از نظر خدمات یکی هستند، افزود: در مراکز دولتی ۹۰ درصد هزینه بستری و ۷۰ درصد هزینه سرپایی را پرداخت می کنیم، در مراکز خصوصی هم باید معرفی شوند و از قسمت الکترونیکی استفاده کنند تا به همین میزان به آنها هم پرداخت شود.

 عین الهی درباره پرداخت مابه التفاوت ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی و ارز نیمایی افزود: درباره دارو هنوز تصمیمی گرفته نشده است و در همان ریل پارسال این کار را انجام می دهیم.
وی ابراز امیدواری کرد داروهایی که برای مردم ضروری است، تحت پوشش بیمه قرار گیرد زیرا بعضی از داروها جنبه حیاتی دارند، با توجه به منابعی که در اختیار داریم پوشش دارویی را هم افزایش خواهیم داد.
“عین اللهی” با اشاره به شهادت ۳۰۰ نفر از کادر درمان در دوران کرونا، گفت: موفقیت در کرونا فقط مربوط به وزارت بهداشت نیست، کار جمعی بود، صدا و سیما در جهت اطلاع رسانی به مردم بسیار مؤثر کار کرد.وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره واکسیناسیون نیز گفت: واکسن ها به مقدار فراوان تهیه شد، رکورد بسیار خوبی در روز یک میلیون و ۶۰۰ هزار و در هفته ۸ میلیون و ۶۰۰ هزار واکسیناسیون انجام می شد.وی گفت: اُمیکرون در کشورهای پیشرفته ای مانند آمریکا چهار ماه زمان برد اما در کشور ما دو ماه به طول انجامید.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: کرونا  مسأله جهانی است و اگر در کشوری کرونا تمام شد دلیل بر این نیست که کرونا تمام شده است  از این رو مردم باید روند واکسیناسیون را تکمیل کنند.
آقای عین اللهی افزود: در ستاد کرونا مصوب شد که افراد بالای ۷۰ سال و افرادی که نقص ایمنی و بیمارهای زمینه ای دارند حتما واکسیناسیون را انجام دهند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در وزارت بهداشت مرکزی با حضور دانشمندان و بهترین متخصصان کشور به نام کمیته علمی تشکیل شد.
عین اللهی  گفت: کار خیلی خوبی که از قبل هم شروع شده بود، این بود که به گروه های مختلف اجازه داده شده بود که بیایند وارد ساخت واکسن شوند.
وزیر بهداشت تاکید کرد: تا به امروز ۱۵۰ میلیون دُز واکسن وارد شده است، امروز ما ۶ مرکز تولید واکسن داریم و دیگر نیازی به واردات واکسن نداریم.
وی گفت: واکسن هایی که تبلیغات زیادی بر روی آنها می شد مانند فایزر و مدرنا امروز نشان داده شده است که خیلی مؤثر واقع نشده اند.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: نزدیک به سه ماه است که واکسن وارد کشور نمی شود، عمده واکسن های ما تولید داخل است.
آقای عین اللهی گفت: صادرات واکسن داخلی مان را آزاد کرده ایم و تولید کننده های واکسن می توانند واکسن را صادر کنند.
وی افزود: مجبوریم برای تولید دارو مقداری از مواد اولیه را وارد کنیم اما ۹۷ درصد داروهای کشور تولید داخل است.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اضافه کرد: امیدواریم با رشد شرکت های دانش بنیان که مقام معظم رهبری هم تأکید داشتند، برخی از داروهای دانش بنیان با فناوری بالا خوشبختانه در کشورمان تولید شده است.
آقای عین اللهی گفت: الحمدالله جزو کشورهایی هستیم که زیرساخت و قدمت خوبی در تولید واکسن داریم، واکسن های ضروری را خودمان تولید می کنیم.
وی افزود: نیروی انسانی در یک سیستم معنی پیدا می کند، یکی از افتخارات ما این است که سیستم و شبکه از زمانی که وزارت بهداشت تشکیل شد این نظام شبکه شکل گرفت و تا نقاط دور دست گسترش پیدا کرده است.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در شورای عالی انقلاب فرهنگی بحث های مختلفی شد و در نهایت مصوب شد که ۲۰ درصد به ظرفیت پزشکی اضافه شود که این ۲۰ درصد مربوط به مناطق بومی است.
آقای عین اللهی افزود: امیدواریم که با این نیروهای بومی که به نظام شبکه تزریق می شود مشکلات مرتفع شود.
وی گفت: در سلامت خود آگاهی افراد و فرد نقش بسیار بالایی دارد، امروزه شعاری که سازمان بهداشت جهانی می دهد «سلامت ما سیاره ما» چه عواملی در سلامت مؤثر است.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: عوامل محیطی که وجود دارد در سلامت می تواند نقش داشته باشد مانند آلودگی، ریزگردها که سلامت را مختل می کند بنابراین عوامل متعددی در سلامت وجود دارد و باید شناسایی و راجع به آن کار کنیم.
آقای عین اللهی گفت: بنابراین سلامت هر فرد که سازمان بهداشت جهانی هم ذکر کرده، عوامل متعددی در آن دخیل است که باید آن ها را شناسایی و برطرف کنیم.
وی افزود: برنامه ای را به عنوان عدالت و تعالی نظام سلامت تدوین کردیم، که در تعالی نظام سلامت پیشگیری را بر درمان مقدم می دانیم.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: حوزه بهداشت قسمت های متعددی دارد که هر کدام از آنها در یک زمینه کار می کند، آموزش بهداشت، روانی، آموزش بهداشت کار و … و همه اینها می تواند در این زمینه مهم باشد.
آقای عین اللهی افزود: یکی از قسمت های مهم بهداشت محیط است، که در این زمینه کارشناس ها و افراد خبره ای هستند که کار می کنند و اطلاعات مربوطه را می دهند، بعضی از اینها اختیارات قانونی دارند و می توانند از اختیارات خود برای بهداشت محیط استفاده کنند.
وی گفت: هر چقدر در بهداشت هزینه و برنامه ریزی کنیم می توانیم موفق تر باشیم.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: در هفت ماه گذشته طرح احداث و تکمیل طرح های بهداشتی، شبکه بهداشتی و ۳۴۰ طرح را در این مدت کوتاه تکمیل کرده ایم.
آقای عین اللهی گفت: امیدواریم امسال بتوانیم حدود سه هزار طرح بهداشتی را احداث و نیروهای آن را تأمین کنیم.
وی افزود: بنا به دستور رئیس جمهور، طرح های نیمه تمام باید تکمیل شود، در شرایطی که طرح نیمه تمام وجود دارد، آغاز طرح جدید درست نیست.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ۲۲۰ طرح نیمه تمام بیمارستانی وجود دارد، در همین مدت کوتاه ما حدود هشت طرح بیمارستانی را تکمیل کرده و به بهره برداری رسانده ایم که بعضی از این بیمارستان ها ۱۲ تا ۱۳ سال زمان برده بود.
آقای عین اللهی افزود: ۲۲ طرح بازسازی و الحاق به بیمارستان نیز انجام شده است.
وی گفت: حدود ۶ هزار و ۵۰۰ نفر از کارکنان که وضعیت حق الزحمه ای داشتند، تبدیل وضعیت پیدا کردند.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره تعرفه پرستاری افزود: دیداری که با مقام معظم رهبری داشتیم ایشان فرمودند که تعرفه پرستاری درست شود.
آقای عین اللهی گفت: این مژده را به پرستاران می دهم که در هیأت دولت مصوب شد و به همه مراکز ابلاغ خواهد شد.
وی افزود: یکی از کارهای دیگری که باید بگویم بحث جوانی جمعیت است زیرا جمعیت جوان در کارهای تولیدی که می تواند کشور را جلو ببرد خیلی مؤثر است.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: متأسفانه جمعیت کشور رو به پیری است اگر به همین صورت پیش برود آینده خوبی نخواهیم داشت در این راستا قانونی به عنوان قانون جوانی جمعیت در مجلس تصویب شده است.
آقای عین اللهی افزود: قرارگاهی را در وزارت بهداشت ایجاد کردیم که از همه عواملی که در جمعیت مؤثر هستند، معاونین بهداشت، درمان و … در این قرارگاه حضور دارند و امیدواریم با فعالیت هایی که انجام می دهیم و بتوانیم از این پیچ بسیار بد تاریخی نجات پیدا کنیم.
وی گفت: برای سالمندان رشته ای با عنوان طب سالمندان ایجاد شده است، این رشته در سال ۸۶،۸۷ مصوب شد و فارغ التحصیلانی دارد، به هر حال سالمندان از جهات مختلف باید رسیدگی شوند.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: متأسفانه بیماران خاص و صعب العلاج به دلیل هزینه های بالایی که برای هر کدام از این بیماران است، مشکلاتی زیادی را به وجود آورده است.
آقای عین اللهی گفت: مجلس در بودجه ۱۴۰۱، بودجه خاصی برای بیماران صعب العلاج قرار داده است.
وی افزود: برنامه ریزی را به شکلی انجام می دهیم که بتوانیم داروهای مورد نیازشان را ارسال کنیم.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در رابطه با رشته های تخصصی، اعتقادمان این است که به اندازه زیرساخت ها و تا اندازه ای که بتوانیم نیروی انسانی تربیت کنیم باید صددرصد این کار را انجام دهیم.
آقای عین اللهی افزود: متأسفانه پارسال آن ظرفیت یک چهارم آن خالی ماند، مقداری ریشه یابی کردیم و دیدیم که در آیین نامه ها و مقررات معایبی وجود دارد، در نشستی که رؤسای دانشگاه ها داشتند این آیین نامه تغییرات اساسی پیدا کرد به طور مثال یکی از این تغییرات این بود که ۵ رشته می توانستند انتخاب کنند که به ۱۰۰ رشته افزایش داده ایم.
وی گفت: در رشته های پزشکی به خصوص رشته های جراحی حتماً لازم است امکانات در اختیار فرد گذاشته شود که بتواند مهارت را به دست بیاورد.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: در رشته های دامپزشکی با توجه به زیر ساخت ها، یونیت ها و امکاناتی که داریم، افزایش خواهیم داد تا بتوانیم مشکلات را برطرف کنیم.
آقای عین اللهی گفت: بیمه الکترونیک یکی از نکاتی است که باید در کشور انجام شود و الحمدالله در سه ماهه اخیر رشد بسیار خوبی پیدا کرده است.
وی افزود: بیمه سلامت بالای ۹۰ درصد توانسته محقق شود، مشکلی با بیمه نیروهای مسلح به دلیل حفاظتی امنیتی داریم که سامانه خاص خودشان را دارند.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در تعرفه اخیری که برای کادر پزشکی خصوصی و دولتی مطرح شده است که اگر این افراد در بیمه الکترونیک بروند تعرفه بهتری می گیرند.
آقای عین اللهی افزود: به دنبال این هستیم این تعرفه ها را به صددرصد برسانیم، منتهی بعضی از سازمان های دیگر باید با ما همکاری کنند و بیمه هایی که در آنها اختیار نداریم و مربوط به سازمان های دیگر است با آنها در شورای عالی بیمه در حال صحبت هستیم تا بتوانیم با سامانه های آنها محقق کنیم.
وی گفت: حدود ۸۰۰ مرکز تحقیقاتی در علوم پزشکی در کشور داریم که کارهای تحقیقاتی آنها اغلب به مقاله تبدیل می شود، فقط تولید مقاله کافی نیست، تولید مقاله وقتی ارزش دارد که تبدیل به محصول شود و بتواند مشکلی از مردم حل کند.
وزیر بهداشت افزود: در این رابطه برنامه هایی که وزارتخانه دارد تشویق اینها است، در همین مدت کوتاه پنج مرکز علمی و فناوری ایجاد شده است و مراکز دیگر هم تشویق می شوند که به این سمت بروند.
وی گفت: در بحث تولید دارو، تجهیزات و لوازم مصرفی معاونت علم و فناوری و معاونت پژوهشی در حال کار است و در سطح بندی و ارزشیابی مراکز که بتوانند تولید محصول کنند در یک درجه بالاتری قرار گرفته اند.
وزیر بهداشت افزود: معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور تسهیلات خیلی ویژه ای هم برای شهرک های دانش بنیان مانند تسهیلات وام ها، معافیت از مالیات و مسائل مختلف قرار داده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.