×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
۵ گیگابایت اینترنت رایگان برای عید نوروز و ماه رمضان به مردم اختصاص می‌یابد

عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: سال آینده سال پرباری در حوزه فضایی خواهد بود.

وی درخصوص پروژه فیبر نوری در حوزه کسب و کارها عنوان کرد:سال گذشته ۲.۵ میلیون خانوار پوشش فیبر نوری داشتیم و امروز به حدود سه برابر افزایش یافته است و بیش از ۷ میلیون خانوار را تحت پوشش داریم اتفاق بسیار بزرگی است و تقریبا برای ۳۵ درصد مردم دسترسی به اینترنت‌های پرسرعت هزار مگابایت بر ثانیه فراهم شده است. البته باید درخواست بدهند که در این شهرها برایشان متصل شود اما در عین حال امکان آن فراهم شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: در حوزه پنجره هوشمند هم با پیگیری سایر رسانه‌ها به‌خصوص صدا و سیما اتفاق خوبی افتاد و الان بیش از ۶۰ درصد خدمات از این طریق ارائه می‌شود البته براساس قانون قرار بود ۱۰۰ درصد خدمات ارائه شود اما اینکار صورت نگرفت.

زارع‌پور تصریح کرد: در قانون برنامه هفتم توسعه آمده است دستگاه ها باید هر سال ۲۰ واحد از خدماتشان را هوشمند کنند و امسال حدود ۱۰ درصد اتفاق افتاده است بیش از ۴۰ میلیون نفر از مردم از این پنجره ملی استفاده می‌کنند که اتفاق بسیار خوبی است. در نوروز و ماه مبارک رمضان یک بسته اینترنتی رایگان ۵ گیگابایتی معادل ۱۲ گیگ ترافیک داخل از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به عنوان عیدی دولت برای مردم فعال خواهد شد.

وی بیان کرد: کسانی که تمایل دارند می‌توانند به سایت .my.gov.ir مراجعه کنند و یکی از شماره‌تلفن‌های خود را در آنجا وارد کنند و ما اینترنت هدیه را روی آن شماره تلفن برایشان فعال خواهیم کرد و تا عید فطر امکان استفاده از این بسته را خواهند داشت.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.