×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
۷۰درصد مشترکان تهرانی الگوی مصرف برق را رعایت می‌کنند

تجارت گردان | ۷۰درصد مشترکان تهرانی الگوی مصرف برق را رعایت می‌کنند

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان، حسین صبوری روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ۷۵ درصد مشترکان برق در تهران خانگی هستند که ۴۰ درصد انرژی برق را مصرف می‌کنند.

وی افزود: ۸۵ درصد مشترکان خانگی تهران بهای قبضشان کمتر از ۶۰ هزار تومان است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران با اشاره به پاداش خوش حسابی به مشترکان برق گفت: مشترکانی که نسبت به دوره مشابه سال قبل مصرف برق خود را کاهش دهند، مشمول پرداخت پاداش خوش مصرفی می‌شوند.

وی ادامه داد: سال گذشته ۶ میلیارد تومان سهم خوش حسابی مشترکان برق پایتخت بود که بر روی قبوض برق اعمال شد.

۹۵ درصد خدمات شرکت برق غیرحضوری است

صبوری ۹۵ درصد خدمات شرکت برق را غیرحضوری عنوان کرد و گفت: با حذف قبوض کاغذی شهروندان تهرانی می توانند با مراجعه به آدرس این شرکت از خدمات بهره مند شوند.

وی افزود: اپلیکیشن همراه برق با امکانات امکان دریافت صورتحساب میان دوره، امکان دریافت سابقه مصرف یک سال گذشته و امکان اعلام خاموشی ها در سایت این شرکت موجود و قابلیت ذخیره سازی و بارگذاری را بر روی گوشی های همراه دارد.

تهرانی ها ۴۰۰ میلیارد تومان به شرکت برق پایتخت بدهکارند

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران با بیان اینکه تهرانی ها ۴۰۰ میلیارد تومان به شرکت برق پایتخت بدهکارند گفت: این رقم شامل مشترکان خانگی، صنعتی و دولتی هستند که مشترکان با پرداخت به موقع قبوض می توانند این شرکت را در یاری رساندن به خدمات یاری کنند.

وی ادامه داد: الگوی ماهانه مصرف در تابستان برای مشترکان برق ماهانه، ۳۰۰ کیلو وات و در سایر فصل ها ۲۰۰ کیلووات است که شهروندان تهرانی با مدیریت مصرف در ساعات اوج از ۱۲ تا ۱۶ و ۲۰ تا ۲۳ نقش مهمی در کاهش بار مصرفی دارند ضمن اینک اوج پیک مصرف از ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور است.

صبوری تاکید کرد: بیشترین پیک مصرف برق در ۳۱ خرداد با چهار هزار و ۱۰۰ مگاوات در پایتخت رقم خورد که پیش بینی ما برای روزهای گرم تر پنج هزار و ۲۰۰ مگاوات است درحالی که نباید بیش از چهار هزار و ۹۰۰ مگاوات مصرف شود.

وی با اشاره به اینکه شهرداری و بعضی از مجموعه های دولتی بیشترین بدهی را به شرکت برق تهران دارد گفت: با ۱۰ درصد مدیریت مصرف، ۲۰ درصد مصرف برق کاهش می یابد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران افزود: برای مشترکان در بخش های صنعتی و تجاری مصرف استاندارد تعریف شده است که  بر اساس این الگو مصرف می کنند.

۴۰ درصد از مصرف برق تهران از راه دور، رصد می شود

وی با تاکید بر اینکه ۴۰ درصد از مصرف برق تهران از راه دور، رصد می شود گفت:  ۸۵ هزار کنتور هوشمند برای مشترکان بزرگ نصب شده است تا وضعیت برق آنها به صورت شبانه روز رصد شود ضمن اینکه  روزانه ۲۵۰ اکیپ عملیاتی به صورت میدانی، عملکرد ادارات و دستگاه های ارائه دهنده خدمات عمومی را در ساعات اوج بار بازدید می کنند.

صبوری گفت: ۲۲ هزار مشترک به ویژه در بخش های اداری و صنعتی با امضای تفاهمنامه همکاری ملزم شدند تا مصرف برق را کاهش دهند.

اجرای طرح هما

وی با اشاره به اجرای طرح هما گفت: این طرح با عنوان هوشمندسازی مراکز حوادث و اتفاقات شبکه توزیع برق در زمینه افزایش تاب آوری شبکه توزیع برق پایتخت اجرایی شده است تا از این طریق میزان تلفات شبکه از ۹.۲ درصد در سال ۱۳۹۲ به رقم ۶.۲ درصد در پایان سال جاری برسد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بیان داشت: در این طرح پنج مرکز کنترل و چهار مرکز فوریت و ۲۵۰ اکیپ وضعیت برق تهران را به صورت شبانه روز رصد می کنند.

وی از تعویض و نوسازی شبکه برق پایتخت خبر داد و گفت: در این شهر هفت هزار کیلومتر شبکه مسی فشار ضعیف هوایی داشتیم که در بعضی خطوط غیر ایمن و غیرمناسب با مبلمان شهری تهران بود که با کابل های خودنگهدار تعویض شد.

صبوری خاطر نشان کرد: برای اجرای این طرح که در حال اتمام است ۸۰۰ میلیارد تومان هزینه و باعث کاهش ۳۰ درصدی خاموشی های تهران شد.

 برق دزدی در تهران شناسایی می شود

وی با بیان اینکه استفاده از برق غیرمجاز در تهران فراوانی ندارد گفت: این آمار در حاشیه ها و سکونت های غیررسمی تهران بود  که به صورت پنهان از برق استفاده می کردند که شناسایی شدند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران ادامه داد: بازدید های مکرر و رصد وضعیت برقی باعث می شود تا میزان بار مصرفی این نوع برق غیرمجاز شناسایی شود و به متخلفان تذکر ارائه شود.

اجرای ۲۵۰۰ کیلووات انرژی خورشیدی در تهران

وی با اشار به اجرای دو هزار و ۵۰۰ کیلووات انرژی خورشیدی گفت: این طرح در مساجد، مدارس و بعضی از سازمان ها اجرایی شده است و یک هزار و ۵۰۰ کیلووات دیگر در حال اجراست.

صبوری خاطر نشان کرد: تمهیدات خوبی برای جذب مشارکت های مردمی در تولید برق خوشیدی به همراه خرید تضمینی صورت گرفته است اما در تهران به خاطر بافت آن و فضای محدود امکان اجرای آن به صورت گسترده وجود ندارد از این رو مشترکان می توانند با فضاهایی که در اختیار دارند این انرژی را تولید کنند.

وی ابراز داشت: سازندگان نماهای ساختمانی درصدد هستند تا از پنل های خورشیدی برای نماها استفاده کنند که این امر در حال اجراست.

انشعابات برق بیش از ۶۰ مجتمع تجاری در پایتخت، ایمنی سازی شد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران با بیان اینکه انشعابات برق بیش از ۶۰ مجتمع تجاری در پایتخت، ایمنی سازی شد اظهار داشت: با هدف افزایش ایمنی شهروندان، اصلاح و بهینه سازی انشعابات برق این اقدام با همکاری صاحبان و مالکان مجتمع ها صورت رفت.

وی اضافه کرد: این شرکت، برق با کیفیت را با رعایت مسائل ایمنی در اختیار شهروندان قرار می دهد اما گاهی شاهد هستیم که مشترکان الزام های ایمنی را انجام نمی دهند و این امر باعث بروز حوادث می شود.

صبوری گفت: از صاحبان مراکز درمانی، تجاری و ورزشی که محل رجوع مردم است درخواست داریم که از کارشناسان متخصص استفاده کنند و تذکر و توصیه های ایمنی این شرکت را جدی بگیرند تا شاهد حوادث آتش سوزی نباشیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.