×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
۷۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات بانک توسعه تعاون در صد روزه ابتدایی دولت سیزدهم

به گزارش تجارت گردان به نقل از روابط عمومی بانک توسعه تعاون، حجت اله مهدیان مدیر عامل بانک توسعه تعاون اظهار داشت: دولت سیزدهم برنامه های متعددی برای ارتقای سطح تولید و اشتغال کشور به اجرا در آورده است. وی افزود: بانک توسعه تعاون در مدت فعالیت صد روزه دولت ۷۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت نموده است و ۵۳۶۲ میلیارد ریال تسهیلات تکلیفی و با رویکرد حمایتی به معرفی شدگان اعطا گردیده است.

مهدیان با تاکید بر لزوم افزایش سرمایه بانک و پیگیری مجدانه مدیران ارشد بانک بر تحقق این امر مهم گفت: موضوع افزایش سرمایه این بانک دولتی مورد وفاق نمایندگان مجلس و دستگاه‌های دولتی بوده است و سرمایه بانک از ۹ هزار میلیارد ریال به ۲۸ هزار میلیارد ریال افزایش یافته است که نیاز است با تحقق مواد قانونی مندرج در قوانین بودجه دو سال اخیر سرمایه بانک به چهل هزار میلیارد ریال برسد. مدیر عامل بانک توسعه تعاون گفت: عملکرد صد روزه بانک موید آن است که ۱۱۸۰ میلیارد ریال تسهیلات طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری و ۱۱۶۰میلیارد ریال تسهیلات ماده ۵۲ قانون بودجه پرداخت شده است.

وی افزود: ۱۰۹ بنگاه‌های کوچک و متوسط مجموعا از ۳ هزار میلیارد ریال تسهیلات بانک توسعه تعاون بهره مند شده اند و ۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات نیز به شرکت های دانش بنیان تعلق گرفته است. مهدیان توضیح داد: بانک توسعه تعاون طی مدت اخیر میزان واگذاری اسناد خزانه اسلامی در شعب بانک را از ۹۴۰ هزار میلیارد ریال به ۱۰۵۰ میلیارد ریال افزایش داده است و در راستای انجام تکالیف ماده ۱۶ قانون رفع موانع تولید، چهل فقره اموال تملیکی به میزان ۱۶۲ میلیارد ریال به فروش رفته است.

مدیر عامل بانک توسعه تعاون گفت: مانده مصارف بانک از ۳۴۵ هزار میلیارد ریال فراتر رفته است و سهم منابع ارزان قیمت از ۳۹٫۵ درصد به ۴۱٫۱ درصد افزایش یافته است. وی افزود: کارنامه تسهیلاتی بانک بیانگر آن است که ۷۱ درصد پرتفوی تسهیلاتی بانک به بخش تولید اختصاص یافته است و بانک در مدیریت ریسک و کنترل نرخ مطالبات غیر جاری نیز تدابیر ویژه ای اتخاذ نموده است.

مهدیان خاطر نشان کرد: بانک توسعه تعاون به عنوان یکی از بانکهای عامل طرح اقدام ملی مسکن برای اعطای تسهیلات خرید ساخت و خرید ۲۰۰۰ واحد مسکونی برگزیده شده است و بانک در اجرای بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال جاری نیز حضور دارد.

وی گفت: بانک توسعه تعاون در تفاهم نامه سه جانبه با معاونت تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون برای حمایت ، توسعه کارآفرینی ، پشتیبانی و مانع زدایی از کسب و کارهای تعاونی و پرداخت ۲۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات حضور دارد و ۱۷ فقره قرارداد سپرده گذاری صندوق توسعه ملی به میزان ۵۹۵۰ میلیارد ریال با مجموعا برای بکارگیری جهت پرداخت تسهیلات ماده ۵۲ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت منعقد شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.