×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
۷۶ هزار میلیارد تومان سهم الشرکه متقاضیان مسکن ملی واریز شده است

به گزارش تجارت گردان ، محمود شایان در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن- هیبنا، با اشاره به افزایش سقف تسهیلات ساخت مسکن گفت: در حال حاضر سقف تسهیلات ساخت مسکن به روش های معمول ۲۰۰ میلیون تومان به ازای هر واحد مسکونی است که امسال سقف تسهیلات مسکن برای سازندگانی که از فناوری های نوین در فرایند ساخت استفاده کنند بیش از دو برابر و به ۴۵۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است.

شایان گفت: از انبوه سازان درخواست می کنم با توجه به شکاف عرضه با تقاضای مسکن از این تسهیلات ویژه بانک مسکن بهره ببرند تا بتوانیم به تدریج عقب ماندگی های تولید مسکن در کشور را جبران کنیم.

وی درباره میزان عقب ماندگی عرضه از تقاضای مسکن طی سال های گذشته گفت: در حالی که سالانه باید حداقل یک میلیون واحد مسکونی در کشور ساخته و تولید می شد اما طی سال های گذشته این میزان به کمتر از ۴۰۰ هزار واحد رسیده است.

مدیرعامل بانک مسکن افزود: در همین راستا افزایش سقف تسهیلات ساخت برای واحدهای دارای فناوری نوین به ۴۵۰ میلیون تومان به ازای هر واحد مسکونی، مشوق بانک مسکن برای تحریک سمت تقاضا است و یک فرصت مناسب برای انبوه سازان خواهد بود.

شایان همچنین درباره مشارکت بانک در تامین ملی پروژه های سراسری گفت: در این حوزه بانک مسکن در قالب برنامه اقدام ملی مسکن نسبت به تامین مالی تعدادی از واحدهای مسکونی اقدام کرده است.

وی گفت: در این زمینه متقاضیان برای اینکه بتوانند از ابتدا در پروژه مشارکت داشته باشند ۴۰ میلیون تومان سهم الشرکه خود را واریز کردند که تاکنون بیش از ۷۶ هزار میلیارد تومان از سهم الشرکه متقاضیان واریز شده است.

مدیرعامل بانک مسکن ادامه داد: از منابعی که از سوی متقاضیان برای ساخت مسکن ملی واریز شده، تاکنون نزدیک به ۲۰ هزار میلیارد تومان از این منابع مردم به پروژه ها اختصاص یافته است. ضمن اینکه حدود هزار میلیارد تومان از منابع مالی بانک تزریق شده است.

شایان با بیان اینکه استقبال خوبی از این طرح شده است تاکید کرد: بانک مسکن به تعهدات خود پایبند است و امیدواریم بتوانیم در بازه زمانی مشخص واحدهای مسکن ملی تکمیل و به متقاضیان واگذار شود.

مدیرعامل بانک مسکن همچنین با اشاره به برگزاری سیزدهمین نمایشگاه بانک، بورس و بیمه و حضور شرکت فناوری اطلاعات بانک مسکن (ناواکو) به نمایندگی از بانک در این نمایشگاه اظهار داشت: امروز تکنولوژی از یک سرعت قابل قبولی برخوردار است و اگر نتوانیم با فناوری همسو شویم از بازار کسب و کار عقب خواهیم ماند.

وی با بیان اینکه امروزه نحوه خدمات دهی بانک ها متفاوت شده است، ادامه داد: بخش عمده ای از خدمات بانک مسکن به سمت بانکداری دیجیتال هدایت شده است.

مدیرعامل بانک مسکن همچنین از راه اندازی «مرکز نوآوری مسکن تک» خبر داد و گفت: علاوه بر این، کیف پول بانک مسکن و برچسب پرداخت الکترونیکی عوارض آزادراهی (ETC) نیز با جدیت در بانک مسکن راه اندازی شده است. بانک مسکن در حال هدایت خدمات خود در بستر خدمات الکترونیک است تا مشتریان بانک بتوانند از این خدمات استفاده کنند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.