۷۹ درصد زعفران به پنج کشور صادر شد

به گزارش تجارت گردان به نقل از ایلنا، سید روح اله لطیفی، سخنگوی گمرک اظهار داشت:۳۲۴هزار و ۵۸۹ کیلوگرم طلای سرخ، در سال گذشته به ۶۰ کشور دنیا به ارزش  ۱۹۰میلیون و ۳۲۳ هزار و ۳۰۶ دلار صادر شده است.

وی افزود: هنگ کنگ، اولین مقصد زعفران ایرانی در سال گذشته  بود که  74هزار و ۵۷۸ کیلوگرم  زعفران به ارزش ۴۶ میلیون و ۶۲۶هزار و ۲۱۶ دلار  را خریداری کرده است که ۲۳درصد وزن و ۲۴٫۵درصد ارزش کل زعفران صادراتی کشور را به خود اختصاص داده است.

سخنگوی گمرک در خصوص دیگر کشورهای خریدار زعفران ایرانی توضیح داد: امارات با خرید ۵۹هزار و ۷۹۱کیلوگرم به ارزش ۳۳میلیون و ۹۴۲هزار و ۲۷دلار و سهم ۱۸٫۴درصد وزن و ۱۷٫۸درصد ارزش دومین خریدار زعفران ایرانی در سال ۹۹بود و پس از آن اسپانیا با ۴۹هزار و ۲۵کیلوگرم و ارزش ۲۶میلیون و ۴۴۰هزار و ۳۱۳دلار و سهم وزنی ۱۵درصدی و ارزش حدودا ۱۴درصدی  کشور سوم بوده است.

وی افزود:چین با  خرید چهل هزار و ۱۳۹کیلوگرم زعفران به ارزش ۲۲میلیون و  504هزار و ۴۴۰دلار و سهم ۱۲٫۳درصدی وزن و ۱۱٫۸درصدی ارزش در جایگاه چهارم و نهایتا افغانستان با خرید ۳۳هزار و ۷۸۱کیلوگرم زعفران به ارزش ۱۹میلیون و ۱۶۸هزار و ۶۰۸دلار پنجمین کشور خریدار زعفران ایرانی، با سهم خرید ۱۰٫۴درصدی وزن و ۱۰درصدی ارزش کل زعفران صادر شده کشور در سال ۹۹ بوده است.

لطیفی در پایان افزود: باوجود صادرات زعفران به ۶۰کشور دنیا، پنج کشور هنگ کنگ، امارات، اسپانیا، چین و افغانستان، ۲۵۷هزار و ۳۱۴کیلوگرم زعفران  به ارزش ۱۴۸میلیون و ۶۸۱هزار و ۶۰۴دلار را خریداری کردند که ۷۹ درصد وزن و ۷۸درصد ارزش کل صادرات این کالا در سال گذشته بوده است.

فتحنایی

Recent Posts

پذیره نویسی صندوق بخشی سیمانی کاریزما

پذیره نویسی سیمانا از ۹ تیرماه آغاز می گردد.

4 ساعت ago

حضور پررنگ بانک سینا در مهمانی ۱۰ کیلومتری عید غدیر

همزمان با برگزاری میهمانی عید غدیر در شهرهای مختلف کشور، بانک سینا موکب پذیرایی از…

11 ساعت ago

انتصاب جناب آقای دکتر ظهرابی به سمت معاونت فناوری اطلاعات موسسه اعتباری ملل

دکتر مسعود ظهرابی طی حکمی از سوی مدیرعامل محترم موسسه اعتباری ملل از اول تیرماه…

11 ساعت ago

راه‌اندازی سیستم چت آنلاین در بانک پاسارگاد

بانک پاسارگاد با هدف ارائه خدمات نوین بانکی و ارتقای سطح کیفی خدمات، سیستم چت…

11 ساعت ago

مزایده عمومی املاک مازاد بانک اقتصادنوین

بانک اقتصادنوین در راستای اجرای«قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر» و رعایت حداکثری دستورالعمل‌های بانک مرکزی…

12 ساعت ago

مراسم تکریم سادات در بانک صنعت و معدن

در آستانه عید سعید غدیر خم مراسم تکریم سادات با حضور حسین عسکری رییس هیات…

12 ساعت ago