×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
۷ روش برای اضافه کردن حافظه بیشتر به گوشی همراه

  1. خرید گوشی‌های با حافظه زیاد

اجازه دهید با ساده‌ترین، اما پرهزینه‌ترین راه شروع کنیم؛ خرید گوشی‌های جدیدی که از حافظه داخلی، RAM و کارت حافظه بالایی برخوردارند. اگر به هر دلیلی مدت‌هاست که به فکر تعویض موبایل خود با یک مدل جدیدتر و به روز‌تر هستید، اجازه دهید به شما این نکته را گوشزد کنیم: در هنگام خرید، حتما به سراغ گوشی‌هایی با حافظه بالا بروید، مگر آنکه مطمئن باشید به داشتن حافظه بالا نیازی ندارید. در حال حاضر گوشی‌های موبایلی با حافظه داخلی ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت گزینه‌های خوبی هستند، حتی خرید گوشی موبایل با حافظه ۶۴ بسیار بهتر از گوشی موبایلی با حافظه ۳۲ گیگابایتی است، چرا که میزان مشخصی از حجم این حافظه، به خود سیستم عامل اندروید و IOS و اپلیکیشن‌های ضروری اختصاص پیدا می‌کند.

  • گوشی‌های با حافظه بیشتر، معمولا قیمت بالاتری دارند، چرا که باید از پردازنده‌های قوی‌تری نیز پشتیبانی کنند. پس اگر پیشنهاد ما را برای خرید گوشی موبایل می‌خواهید، صرف نظر از اینکه چه بودجه‌ای برای اینکار در نظر گرفته‌اید، می‌توانیم گوشی های شیائومی را به شما معرفی کنیم؛ نسل ‌های جدید گوشی شیائومی، به خوبی در حال رقابت با رقبای دیگر خود، یعنی سامسونگ و هووآوی هستند و از لحاظ کیفیت و قیمت هم می‌تواند نظر شما را به خوبی جلب کند.
  • استفاده از کارت حافظه
تجارت گردان | ۷ روش برای اضافه کردن حافظه بیشتر به گوشی همراه

اما راه‌های کم هزینه‌تری نیز برای ارتقا حافظه گوشی همراه شما وجود دارد. ما در ابتدا به سراغ معرفی خرید کارت حافظه رفته‌ایم که در بازار با نام microSD کارت و یا memory card هم شناخته می‌شود. برای خرید این نوع از کارت‌های حافظه باید به چند نکته توجه کنید:

  • گوشی موبایل شما تا چه میزان از حافظه جانبی پشتیبانی می‌کند؟ در حال حاضر در بازار می‌توانید کارت‌های حافظه دو تا بالاتر از ۱۲۸ گیگابایت را در بازار پیدا کنید که برای مصارفی مانند حافظه جانبی گوشی موبایل و یا دوربین عکاسی استفاده می‌شوند.
  • سرعت انتقال داده در کارت حافظه چقدر است؟ هرچه این سرعت بیشتر باشد، مسلما شما به زمان کمتری برای انتقال داده‌های خود نیاز خواهید داشت. در حال حاضر کارت‌های حافظه با سرعت ۸۰ MBps تا ۱۲۰ MBps هم در بازار وجود دارند.
  • کلاس استاندارد کارت حافظه، چند است؟ به طور معمول گوشی‌های موبایلی که هم‌اکنون در بازار وجود دارند، از کارت‌های حافظه با کلاس استاندارد بالای چهار پشتیبانی می‌کنند و امروزه، حتی کارت‌هایی با کلاس ۱۰ نیز به بازار عرضه شده‌اند.
  • پاک کردن اپلیکیشن‌ها و حافظه کش Cache گوشی

راه دیگری که برای افزایش حافظه گوشی می‌توانید به کار ببرید، پاک کردن حافظه گوشی از اپلیکیشن‌هایی است که دیگر مورد استفاده قرار نمی‌دهید. به طور معمول در ابتدای خرید گوشی، ممکن است میزان زیادی برنامه روی گوشی خود نصب کرده باشید که در حال حاضر، چندان استفاده‌ای از آنها نمی‌کنید. در این حالت، می‌توانید این اپلیکیشن‌ها را پاک کنید تا ظرفیت خالی حافظه گوشی شما بیشتر شود. البته بسته به تعداد برنامه موبایلی که از روی گوشی پاک می‌کنید، ممکن است ظرفیت زیادی در گوشی شما خالی نشود.

راه دوم، حذف اطلاعاتی مانند حافظه کش گوشی است. کش دیتا Cache Data تا حدی بحثی تخصصی در حوزه فناوری است، اما به صورت ساده می‌توانیم آن را اینطور بیان کنیم: اطلاعات ذخیره شده‌ای که در حین باز شدن اپلیکیشن‌ها در حافظه گوشی باقی می‌ماند تا در استفاده‌های مجدد، نیازی به خواندن آنها از صفر نباشد. برای پاک کردن این اطلاعات، به طور معمول از بخش setting گوشی، باید به سراغ گزینه storage بروید و این اطلاعات را پاک کنید.

  • خرید هارد اکسترنال

یکی دیگر از راه‌های افزایش حافظه گوشی، استفاده از هارد اکسترنالی است که معمولا برای ذخیره اطلاعات داخل لپ‌تاپ و کامپیوتر استفاده می‌شود و می‌توان اطلاعات گوشی را روی آن‌ها خالی کرد. اگر به دنبال خرید این وسایل الکترونیکی پرقدرت و با حافظه زیاد هستید، پیشنهاد می‌کنیم، هاردهای اکسترنال با ظرفیت بالا تهیه کنید. به طور معمول تفاوت قیمت زیادی بین هارد اکسترنال ۱ ترابایت تا ۲ ترابایت و حتی ۴ ترابایت وجود ندارد، اما تفاوت حافظه آنها بسیار زیاد است.

برندهای بسیار معتبری نیز هارد اکسترنال ارائه می‌کنند، اما اگر پیشنهاد ما را بخواهید، می‌توانیم به هارد اکسترنال وسترن دیجیتال با ظرفیت های مختلف اشاره کنیم که سرعت انتقال داده در آن بالاست، کیفیت بسیار خوبی دارد و در اتصال چندباره به سیستم‌های مختلف کمتر دچار مشکل می‌شوند. سعی کنید از نمایندگی‌های معتبر، اقدام به خرید هارد اکسترنال کنید تا در صورت بروز مشکل، از گارانتی و خدمات آنها استفاده کنید.

  • استفاده از USB OTG
تجارت گردان | ۷ روش برای اضافه کردن حافظه بیشتر به گوشی همراه

یکی از راه‌های ارزان برای افزایش حافظه گوشی موبایل خرید کابل‌های OTG و اتصال آن به موبایل است. با کمک این کابل‌ها، می‌توانید فلش مموری خود را به موبایل متصل کنید و اطلاعات داخل گوشی را به فلش انتقال دهید. به این ترتیب، اطلاعات شما داخل این فلش‌ها ذخیره می‌شود و فضای جدیدی برای استفاده‌های بعدی در موبایل فراهم می‌شود.

  • از فضای ابری استفاده کنید

یکی از راه‌های بدون هزینه، استفاده از فضای ذخیره ابری (cloud storage) است که شرکت‌هایی مانند گوگل (دراپ باکس)، مایکروفاست (وان درایو) و اسکای درایو (SkyDrive) ارائه می‌دهند تا بتوانید به راحتی تصاویر، ویدئو و دیگر فایل‌هایی که نیاز دارید را در این فضا ذخیره کنید و هر زمان که نیاز داشتید دوباره از طریق موبایل و یا کامپیوتر به آنها دسترسی داشته باشید.

تنها مشکلی که در استفاده از این فضاهای ابری وجود دارد، اتصال حتمی به اینترنت برای دستیابی به اطلاعات ذخیره شده است.

موارد دیگری را نیز می‌توان به این فهرست اضافه کرد؛ برای مثال به جای آنکه که موسیقی‌های محبوب خود را در گوشی دانلود کنید، از اپلیکیشن‌های آنلاین برای گوش دادن به آهنگ‌های دلخواه استفاده کنید و یا آنکه به کمک نصب اپلیکیشن‌هایی که برای اینکار طراحی شده‌اند، هر چند وقت یک بار، فضای گوشی خود را از فایل‌های بیهوده پاک کنید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.