×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : یکشنبه, ۶ خرداد , ۱۴۰۳
۸۸ سهمیه واکسن کرونا برای خانواده شهدا و جانبازان استان سمنان تزریق شد

محمد یزدانی روز  سه شنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: واکسیناسیون علیه ویروس کرونا در استان سمنان در مرحله اول با اولویت والدین ۲ شهید و بیشتر، جانبازان بصیر(نابینا)، جانبازان شیمیایی شدید، جانبازان ۲ عضو قطع و جانبازان نخاعی انجام شد. 

وی ادامه داد: ۸۸ سهمیه واکسن کرونا اختصاص یافته به استان سمنان در مرحله اول براساس جامعه آماری گزارش شده از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سمنان اظهار داشت: سهمیه واکسن کرونا برای خانواده شهدا در استان در اختیار ۲ دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان و شاهرود قرار گرفت و واکسیناسیون برای افراد واجد شرایط در سراسر استان انجام شد.

وی اضافه کرد: در مرحله دوم واکسیناسیون علیه ویروس کرونا، ۴۰۰ دز واکسن برای خانواده شهدا و جانبازان در استان سمنان درخواست داده شده است.

یزدانی خاطر نشان کرد: جانبازان دارای بالای ۷۰ درصد جانبازی، جانبازان شیمیایی متوسط و جانبازان دارای بیماری صعب العلاج در اولویت واکسیناسیون علیه کرونا در مرحله دوم قرار دارند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سمنان بیان کرد: برخی خانواده شهدا منتظر هستند واکسن ایرانی تولید و در بازار عرضه شود و از آن استفاده کنند.

به گزارش ایرنا، استان سمنان به نسبت جمعیت از لحاظ تقدیم شهید رتبه سوم کشور را به خود اختصاص داده است و ۲ هزار و ۷۳۰ شهید در ۲۴۷ گلزار شهدا در سراسر استان سمنان آرمیده‌اند.
۷هزار و ۱۱۱ نفر جانباز از پنج تا ۷۰ درصد در استان سمنان وجود دارد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.