×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
۹۰۰ واحد مسکونی در مناطق پرخطر مسجدسلیمان جابه‌جا شد/پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی واحدهای در حال احداث/ احداث و تعمیر ۱۵۰۰ واحد مسکونی زلزله‌زده منطقه

تجارت گردان | ۹۰۰ واحد مسکونی در مناطق پرخطر مسجدسلیمان جابه‌جا شد/پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی واحدهای در حال احداث/ احداث و تعمیر ۱۵۰۰ واحد مسکونی زلزله‌زده منطقه

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان، عزیزالله مهدیان، معاون بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در خصوص اقدامات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در مسجد سلیمان و در مناطقی که نشت گاز و نفت در واحدهای مسکونی رخ داده و در حال جابه جایی هستند، اعلام کرد: سه منطقه در مسجدسلیمان هستند که دارای نشتی گاز و نفت هستند. زلزله سال گذشته مسجدسلیمان باعث تخریب برخی از واحدهای مسکونی در منطقه مسجدسلیمان شد که کارها در آن منطقه در حال انجام است.

معاون بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ادامه داد: احداث  و تعمیر ۱۵۰۰ واحد در منطقه در حال انجام است که عمده کارهای آنها انجام شده است.

مهدیان از دیگر پروژه‌های در دست اقدام بنیادمسکن را احداث ۹۰۰ واحدمسکونی برای مالکان خانه‌هایی عنوان کرد که در منطقه مسجدسلیمان در واحدهای خود نشتی نفت و گاز از درون زمین دارند. 

وی با یادآوری امضای تفاهم‌نامه همکاری بین وزارت راه و شهرسازی و وزارت نفت برای حل مشکلات مالکان این واحدها، اعلام کرد: وزارت راه و شهرسازی با وزارت نفت تفاهم‌نامه‌ای را برای حل مشکلات مردم منطقه مسجدسلیمان آغاز کرده اند و بنیاد مسکن مجری اجرای طرح جابه‌جایی شده است.

به گفته مهدیان، بر اساس تفاهم‌نامه منعقده بین وزارت راه و شهرسازی و وزارت نفت و اجرای بنیاد مسکن، تعدادی از خانه‌های آن منطقه جابه‌جا شده و کار احداث واحدها برای مالکان جابه‌جا شده آغاز شد. در سال‌جاری از سوی وزارت نفت یک ملییاردتومان برای واحدهایی که کارشان نیمه‌کاره باقی مانده است تخصیص یافت که هم اکنون کار احداث ۹۰۰ واحد جابه‌جا شده به منطقه امن آغاز شده و ساختمان‌های در حال احداث از پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی برخوردار هستند.

معاون بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همچنین توضیح داد: تفاهم‌نامه دیگری بین بنیاد مسکن و سازمان برنامه و بودجه منعقد شد که بر اساس آن تفاهم‌نامه، ۱۰ هزار واحد فرسوده مسجدسلیمان نوسازی می شوند. بر اساس این تفاهم نامه بخشی از واحدهای باید جابه جا شوند و بخش دیگر نیز در جاسازی خواند شد.

وی مدت زمان اجرای پروژه ۱۰ هزار واحد فرسوده مسجد سلیمان را سه سال عنوان کرد و افزود: پروژه نوسازی بافت فرسوده مسجدسلیمان از سال ۹۸ آغاز شده است که منابع برای یکهزار واحد مسکونی تامین شد. در این طرح، زمین از سوی وزارت راه و شهرسازی تامین می‌شود و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بازسازی و جابه‌جایی واحدها را انجام می‌دهد.

مهدیان خاطرنشان کرد: یک قطعه زمین از سوی وزارت راه و شهرسازی برای نوسازی بافت فرسوده منطقه تحویل بنیاد شد که کار آماده‌سازی آن توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آغاز شده است.

وی با اعلام جابه‌جایی برخی از واحدهای فرسوده، اعلام کرد: این پروژه، پروژه‌ای سه ساله و به تعداد سه هزار واحد است که اینکار ادامه خواهد یافت. با این اقدام، بافت فرسوده مسجدسلیمان در دو سال آینده بازسازی و نوسازی، خواهد شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.