×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
۹ واحد نیروگاهی بخار تا پایان سال وارد مدار می شود

تجارت گردان | ۹ واحد نیروگاهی بخار تا پایان سال وارد مدار می شود

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان، همایون حائری معاون امور برق و انرژی وزیر نیرو با اشاره به افزایش ۵۳ درصدی بازده نیروگاه پرند گفت:پرند یک نیروگاه‌های سیکل ترکیبی مهم در تامین برق استان تهران و دارای ۶ واحد گازی و ۳ واحدبخار است که امروز واحد سوم بخار آن به بهره برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه راندمان این نیروگاه با وارد مدار شدن واحد سوم بخار تا ۶۰ درصد افزایش می‌یابد گفت: ظرفیت این واحد بخار ۱۶۰ مگاوات است که برای ساخت آن دو هزار ۳۵۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است.

معاون اموربرق وانرژی وزیر نیرو ادامه داد: با افتتاح این واحد مجموع ظرفیت نیروگاه پرند به یک هزارو ۵۰۳ مگاوات و ظرفیت نیروگاهی کل کشور به ۸۳ هزارو ۵۰۰ مگاوات افزایش می‌یابد.

حائری با تاکید بر اینکه همه بخش‌های گازی و بخار این نیروگاه ساخت داخل و مجهز به پیشر فته‌ترین فناوری‌های سخت افزاری و نرم افزاری بومی است گفت: همه این بخش‌های توسط شرکت مپنا ساخت داخل شده است و و هر سه واحد بصورت کاملا مدرن با ظرفیت ۴۸۰ مگاوات فعالیت خواهند کرد.

وی افزود: دست آورد فعالیت این واحد‌های بخار صرفه جویی ۸۵۵ میلیون مترمکعب گاز در کشور است که البته این موضوع علاوه بر مزایای زیست محیطی آن است.

معاون اموربرق وانرژی وزیر نیرو با بیان اینکه امسال از این نوع واحد‌های بخار که سبب افزایش راندمان نیروگاه‌های گازی می‌شود بازهم افتتاح خواهیم کرد گفت: ۹ واحد بخار دیگر تاپایان سال به ظرفیت یک هزارو ۴۴۰ مگاوات در قالب پویش «الف. ب ایران» به مدار خواهد آمد که این موضوع رکورد جدیدی در کشور است.

حائری افزود: سال گذشته با تلاش صنعت برق برای اولین بار راندمان نیروگاه‌های حرارتی کشور به بالای ۳۸ درصد رسید و تاپایان سال این رقم تا ۳۹ درصد افزایش خواهد یافت.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.