×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
‌۱۰۰۰ میلیارد تومان از وزارت نیرو طلبکاریم‌/تهاتر طلب بنیاد مستضعفان با بدهی به مپنا

تجارت گردان | ‌۱۰۰۰ میلیارد تومان از وزارت نیرو طلبکاریم‌/تهاتر طلب بنیاد مستضعفان با بدهی به مپنا

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از خبرگزاری فارس، مراسم امضای تفاهم نامه احداث واحدهای ۳ و ۴ بخش گاز نیروگاه سیکل ترکیبی خرم‌آباد بعد از ظهر امروز با حضور رئیس بنیاد مستضعفان و مدیرعامل مپنا در حال برگزاری است.

در این مراسم سید پرویز فتاح بیان کرد: به لرستانی‌ها عرض می‌کنم برای این استان کاری می‌کنیم که شایسته این مردم است.

وی ادامه داد: ‌تا پایان سال ۱۴۰۰ استان لرستان از نظر تامین برقِ خود، خودکفا می‌شود. همچنین توانایی این را خواهد داشت که در تابستان مقداری برق را هم به استان‌های دیگر صادر کند.

رئیس بنیاد مستضعفان افزود: تاکنون بنیاد ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در فاز اول نیروگاه سیکل ترکیبی خرم‌آباد هزینه کرده است و برای تکمیل یک واحد بخار هم باید ۱۷۰۰ میلیارد تومان تا سال آینده هزینه کند.

فتاح افزود: پست‌، خط، جاده و همه تاسیسات برای کل پروژه احداث شده و پیش‌بینی می‌شود هزینه فاز دوم کمتر از فاز اول باشد.

وی گفت: پیش از این گفته بودیم که ارزش سرمایه‌گذاری بنیاد در این نیروگاه ۶ هزار میلیارد تومان است اما با این وضعیت دلار و یورو، ارزش سرمایه‌گذاری بنیاد به ۷ هزار میلیارد تومان رسیده است.

رئیس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه مپنا در شرایط تحریم توربین‌ها را می‌سازد، گفت: شرکت مپنا در همین تحریم‌ها تولیدات خود را برای فاز دوم آماده می‌کند که البته ارتقاء‌ یافته است؛ توربین‌های فاز اول ۱۶۲ مگاوات و توربین‌های فاز دوم ۱۸۲ مگاواتی است، به هر حال معطل تحریم نیستیم و فاز دوم نیروگاه با سرعت انجام می‌شود.

فتاح درباره تامین مالی این پروژه گفت: سرمایه‌گذار در این نیروگاه بنیاد مستضعفان است که در فاز اول ۱۰۰ درصد توسط بنیاد تامین شد، ما فروشنده برق به وزارت نیرو و شبکه هستیم و از این وزارتخانه طلب داریم.

وی اضافه کرد: یک‌هزار میلیارد تومان از وزارت نیرو طلب داریم که طی تفاهم نامه‌ای که امضا می‌کنیم این اختیار را به وزارت نیرو می‌دهیم که بخشی از طلب ما را به مپنا پرداخت کند و در واقع از طلب ما کم شود تا مپنا توربین‌سازی را انجام دهد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.