×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲
تشویق فوتبالیست‌ها در آسایشگاه جانبازان 

به گزارش خبرنگار ایثار و شهادت ایرنا، این جانباز قطع نخاع هشت سال دفاع مقدس که از طرفداران ثابت قدم فوتبال است به همراه عکس شهدا به ورزشگاه ها می‌رود تا علاوه بر لذت‌بردن از تماشای مسابقه و تشویق بازیکنان تیم محبوبش به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بپردازد.

عمو مرسی که از باخت تیم ملی فوتبال مقابل تیم انگلیس در جام جهانی دلگیر است، می گوید: اگر بعضی فوتبالیست ها و هنرمندان برای تجمعات اظهار نظر نمی کردند جو متشنج نمی شد و تیم ملی با روحیه بیشتری بازی می کرد و می توانست پیروز مسابقه شود چون تجربه قبلیحضور در جام جهانی را داشت.

وی می گوید: در بازی فوتبال تیم ملی ایران و انگلیس ما بدشناسی آوردیم. اگر بیرانوند مصدوم نمی شد یا حداقل به جای حسینی، امیر عابدزاده جایگزین وی می شد نتیجه طور دیگری رقم می خورد.

این جانباز دفاع مقدس می گوید: انشاالله به امید خدا و شهدای معزز تیم ملی در دیگر مسابقات پیروز می شود.

تشویق فوتبالیست‌ها در آسایشگاه جانبازان 

عمو موسی تاکید کرد: در مسابقه اول مهدی طارمی، مهدی ترابی و وحید امیری خوب بازی کردند.

عمو موسی از اینکه مسئولان او را به مسابقات جام جهانی نفرستادند دلش گرفته چراکه او همیشه با بردن عکس شهدا به ورزشگاه ها به دنبال آشنا کردن نسل جوان با قهرمانان ملی و زنده نگهداشتن یاد و خاطره آنهاست.

وی ادامه داد: سالی که برای دیدن مسابقات فوتبال به روسیه رفتم عکس و پیراهن شهدا را با خودم بردم تا بزرگان ملی کشورم را به جهان معرفی کنم.

موسی سلامت که در بین طرفداران فوتبال فردی شناخته شده است و اعضای تیم پرسپولیس و مردم او را عمو موسی خطاب می‌کنند با شروع جنگ ایران و عراق در سال ۱۳۵۹ در قالب نیروهای بسیج مردمی با تیپ ۲۷ محمد رسول الله عازم جبهه‌های جنگ شد و به دلیل تسلطش به زبان عربی مسئول جمع آوری اطلاعات و شناسایی قبل از عملیات شد، او در سال ۱۳۶۱ وقتی ۲۸ ساله بود در ماموریت شناسایی قبل از عملیات مسلم ابن عقیل به همراه چهار تن از همرزمانش به دست یک نظامی عراقی اسیر، اما موفق شدند با خفه کردن او فرار کنند ولی در تعقیب و گریز نیروهای عراقی مورد اصابت رگبارهای دشمن قرار گرفتند.

شدت جراحات وی به حدی بود که امدادگران تصور می‌کردند عمو موسی مانند دیگر همرزمانش شهید شده او را به سردخانه منتقل کردند اما به خواست خدا پس از ۲۴ ساعت از کما خارج و پزشکان با دیدن علائم حیاتی او را سریعا به اتاق عمل منتقل کرده و با خارج کردن ترکش ها جانش را نجات می‌دهند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.