به گزارش تجارت گردان به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پست؛ نشست شرکت ملی پست با کشتیرانی دریای خزر با حضور حسن عمیدی مدیرکل دفتر ارتباطات و امور بین الملل شرکت ملی پست، داود آبداری تفتی مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر، محمد حسین هوشنگی سرپرست پست استان گیلان و حسین یونسی مدیر بنادر و دریانوردی استان گیلان پیرامون بررسی ارسال دریایی مرسولات پستی روسیه برگزار شد.
مدیرکل دفتر ارتباطات و امور بین الملل شرکت ملی پست با بیان اینکه تعداد پروازهای روسیه به دلیل شرایط جنگی و تحریمها بسیار محدود شده است، گفت: «خطوط هوایی معتبر دنیا در حال حاضر از مسیر روسیه استفاده نمیکنند و همین مساله شرایط نامطلوبی را در پست این کشور به وجود آورده است.»
حسن عمیدی افزود: «بخشی از تفاهمنامههایی که در این سفر بین ایران و روسیه منعقد شد در ارتباط با ترانزیت در مسیر پستی روسیه بود.»
وی ادامه داد: «روسیه روزانه حدود ۲۰ تن کالای صادراتی پستی دارد که در حال حاضر امکان صادرات آن را ندارد که حملونقل آن میتواند درآمد ترانزیتی مناسبی برای کشور ایجاد کند.»
عمیدی ادامه داد: «در سفر مقام عالی وزارت ارتباطات به روسیه استفاده از ظرفیت لجستیکی دریایی ایران یکی از راهکارهایی بود که در خصوص حملونقل محمولههای پستی روسیه مطرح شد.»
مدیرکل دفتر ارتباطات شرکت ملی پست ایران یکی از مهمترین دغدغههای این شرکت را مدت زمان حمل کالای پستی اعلام کرد و گفت: «در حال بررسی تمام روشها برای حمل مقرون به صرفه محمولات پستی روسیه از طریق ایران هستیم.»
مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر در این نشست از آمادگی حمل مرسولات پستی روسیه خبر داد .
داوود آبداری تفتی با بیان اینکه یکی از موضوعات مهم در بحث ترانزیت محمولههای پستی امنیت و بیمه کالاها هست، تصریح کرد: «خوشبختانه کشتیرانی دریای خزر در هر دو بحث تضامین کافی را به صاحب کالا میدهد.»
مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر یکی از مباحث مهم در حمل و نقل کالا را زمان حمل دانست و گفت: «این کشتیرانی در هر دو فاکتور ایمنی بار و مدت زمان حمل به بازار روسیه قادر است به خوبی به نفع صاحب کالا فرآیند حمل را مدیریت کند.»
وی زمان میانگین برای حمل یک محموله پستی از طریق دریا بین بنادر ایرانی و بندر آستاراخان روسیه را بین پنج تا هفت روز اعلام کرد.
وی خاطرنشان کرد: «به منظور حفظ امنیت کالا، کشتیرانی دریای خزر، کانتینر مخصوص برای محولههای پستی تخصیص میدهد. ضمناً این کانتینرها بدون نوبت دهی و با در نظر گرفتن اولویت به سمت روسیه حمل خواهند شد.»
تفتی گفت: «با توجه به اینکه کشتیرانی دریای خزر در کشورهای مختلف دارای دفاتر نمایندگی است و به واسطه آشنایی به امر حملونقل میتواند در خصوص حمل محمولههای پستی روسیه از طریق ایران و دریای خزر به شرکت ملی پست ایران کمک کند.»
مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر همچنین گفت: «شرکت ملی پست میتواند محولههای پستی روسیه را در کانتینرهای ۲۰ فوتی تا ظرفیت وزنی ۲۴ تن بارگیری کند.»