به گزارش تجارت گردان به نقل از روابط عمومی بانک سینا، ابوالفضل انوری گفت: این سامانه که مبتنی بر وب و براساس سطح دسترسی شعب و مناطق است، اقدامات مدیریتهای مناطق و واحدهای حقوقی را در فرایند ثبت، پیگیری و وصول مطالبات تسهیل میسازد و طی آن فرایند وصول اقساط تا نهایتاً بازپرداخت و تسویه تسهیلات را تحت نظارت خواهد داشت.
وی اظهار داشت: این سامانه دارای قابلیتهای بسیاری از جمله دو پنل مجزا جهت ثبت و مدیریت پروندههای وصول مطالبات و حقوقی است که علاوه بر سهولت دسترسی به پروندههای حقوقی، تسریع در پیگیری پروندهها، امکان اخذ گزارشات متعدد و ارائه اطلاعات و آمار جامع و تحلیلی از پروندهها را فراهم میآورد.
انوری از دیگر قابلیتهای این سامانه را اتصال و فراخوانی جزئیات پروندهها و تسهیلات از سیستم فرانگین و تهیه بایگانی از تمامی پروندههای بانک و مستندات آن به صورت الکترونیک، امکان ارسال پیامک و اخطاریه به کاربران جهت اعلام موعد قانونی و قضایی و تحلیل دادههای حقوقی به منظور شناسایی و آسیبسنجی در قراردادهای مختلف بانکی برشمرد.
طبق گفته سرپرست معاونت حقوقی و مطالبات بانک سینا، این سامانه در فازهای بعدی قابلیت اتصال به سایر سامانهها از جمله اداره ثبتاحوال، قوه قضاییه و موارد مشابه را خواهد داشت.