×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : سه شنبه, ۲۶ تیر , ۱۴۰۳
عاشورا؛ الگوی تاریخی حق‌طلبی، مقاومت و آزادگی

ایام محرم و سوگواری بر سیّد و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، مکتبی متعالی و انسان‌ساز و درمانی برای دردهای پنهان و آشکار هر جامعه انسانی است. این مکتب آسمانی، نسخه‌ای کارامد برای سلوک الی‌الله و جلای روح و صیقل روان برای کسب آرامش، فضیلت و جاودانگی است؛ چراکه محبت حسین (ع) نوری بر هر تاریکی است.

مکتب عاشورا همواره در طول تاریخ سرمنشأ    آزادگی، مقاومت، ایثار و مجاهدت در راه حق بوده و برای حق‌خواهان، حق‌جویان و عدالت‌گستران سرشار از نکات آموزنده دنیوی و آخروی است. واقعه عاشورا، فریادی رسا و رسانه‌ای بی‌همتا برای ابلاغ حقیقت به جهان هستی است و کربلا، این شاهراه تاریخی، در هر برهه از زمان، روشنی‌بخش و تعیین‌کننده مسیر حق از باطل است.

حدیث کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا، گواهی بر این حقیقت است که عاشورا واقعه‌ای جاری در مسیر زندگی تمام اعصار و نسل‌هاست. این رویداد، همواره در طول تاریخ، جریان ساز و سرنوشت‌ساز بوده و انقلاب اسلامی ایران به رهبری حضرت امام خمینی (ره) نیز متأثر از آرمان‌های قیام اباعبدالله الحسین (ع) بوده و بخش زیادی از سیره عملی این مکتب در راهبردها و برنامه‌های کلان نظام مقدس جمهوری اسلامی مشهود است.

بدون اغراق مکتب امام حسین (ع) در تاریخ انقلاب اسلامی ایران همواره نقش‌آفرین بوده، چه در شکل‌گیری این انقلاب و آرمان‌سازی نظام اسلامی در مبارزه با ظلم و چه در هشت سال دفاع مقدس. بدون شک شهادت حسین‌گونه بیش از ۲۳۰ هزار شهید و رشادت عباس‌‌گونه صدها هزار نفر مجروح، همه و همه با عشق به آرمان حسین (ع) و ایثار و فداکاری در مسیر دین و دیانت و شرافت و انسانیت بوده و این گفتمان همچنان در عمق وجود مردم و کارگزاران نظام اسلامی وجود دارد.

در شرایط کنونی و با وجود اتفاقات متعدد در جهان پیرامون و وجود جنگ‌هایی همچون جنگ غزه و شهادت ده‌ها هزار نفر از مردم مظلوم، تشخیص جبهه حق از باطل چندان دشوار نیست و در چنین شرایطی، پیروی از سیره عملی اباعبدالله الحسین  (ع)و دفاع از جبهه حق، منطق و استدلالی محکم‌تر دارد.

بدون تردید در ایران اسلامی و در شرایط کنونی، یکی از مهم‌ترین مصادیق مبارزه با ظلم جهانی و یزید زمان، مقاومت و ایستادگی در برابر زور و فشارها و تحریم‌های جامعه کفر است. در این میان، جهاد فی سبیل الله، همت و تلاش مضاعف درراه تولید و رونق آن است، مسیری که از ابتدای انقلاب اسلامی به‌درستی طی شده و  درقالب شعار هیهات من الذله، در فرهنگ سیاسی کشور نهادینه ‌شده است.

شرکت فولاد مبارکه ضمن تسلیت ایام سوگواری محرم، بهترین نسخه تعالی‌بخش و حیات‌بخش بشریت را پیروی از شریعت و طریقت اباعبدالله الحسین( ع) در آزادمردی و آزادگی می‌داند. این شرکت مسئولیت خود در این مسیر را تابعیت از ولی امر مسلمین حضرت آیت‌الله خامنه‌ای و مجاهدت در جبهه تولید می‌داند و در این مسیر، تا پای جان برای تعالی دین و آرمان ملت و میهن است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.