×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
مدیر پارک علم و فناوری بوشهر: مرکز نوآوری آریاساسول را به خوبی می‌شناسیم و موفقیت‌های این شرکت را دنبال می‌کنیم

به گزارش تجارت گردان به نقل از روابط عمومی شرکت پلیمر آریاساسول، نشست خبری حوزه نفت، گاز و پتروشیمی با حضور مراکز نوآوری و دانش‌بنیان، خودکفایی و ساخت داخل برخی شرکت‌های منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی و رسانه‌های استان بوشهر در پارک علم و فناوری با حضور مدیر پارک علم و فناوری خلیج فارس با هدف معرفی توانمندی‌های این مرکز و معرفی ظرفیت‌های شرکت‌های دانش بنیان و نوآور به صنایع روز سه‌شنبه (دوم مرداد ۱۴۰۳) برگزار شد.

رحمان دشتی با تأکید بر مزیت‌های پارک علم و فن‌آوری استان گفت: مأموریت این پارک به‌منظور حمایت و توسعه فناوری‌های مرتبط با انرژی و دریا است و این پارک نقش مهمی در ایجاد زیرساخت‌های فناورانه برای حمایت از صنایع نفت، گاز و پتروشیمی ایفا می‌کند و تاکنون دستاوردهای قابل‌توجهی در این حوزه داشته است.

وی با اشاره به اینکه مرکز نوآوری آریاساسول را به خوبی می‌شناسیم، گفت: مرکز نوآوری آریاساسول را به‌عنوان یکی از مرکز پیشرو در کشور می‌شناسیم و موفقیت‌های این مرکز را دنبال می‌کنیم.

حضور پر رنگ شرکت‌های استان بوشهر در حوزه فناوری

مدیر پارک علم و فناوری خلیج فارس با اشاره به گردش مالی ۲۰۰ شرکت دانش‌بنیان و واحد فناور فعال در این پارک در سال گذشته به میزان ۲۰ هزار میلیارد ریال گفت: سال گذشته شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور استان بوشهر، سه هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال محصول به خارج از کشور صادر کرده‌اند و در حوزه همکاری‌های بین‌المللی نیز پارک علم و فناوری خلیج فارس (بوشهر) موفق به عقد قراردادهای ارزی بالغ بر ۲۳۰ هزار یورو شده است.

دشتی استان بوشهر تصریح کرد: یک سوم شرکت‌های فعال در این پارک در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی مشغول به فعالیت هستند و خدمات متنوعی از جمله تولید تجهیزات، قطعات، بازرسی‌های فنی و آزمایشگاهی ارائه می‌دهند.

وی نقش پارک علم و فناوری خلیج فارس در توسعه انرژی و صنایع دریایی بوشهر را مهم ارزیابی کرد و افزود: بوشهر به‌عنوان استانی با محوریت انرژی و دریا، دارای ظرفیت‌های بی‌نظیری است که نیازمند توسعه و بهره‌برداری صحیح از این منابع است به گونه‌ای که در حوزه انرژی با داشتن پارس جنوبی و صنایع پتروشیمی، نقش کلیدی در تولید انرژی کشور بر عهده دارد.

تجارب نوآوری و دانش‌بنیان شرکت‌ها سرمایه ملی است

در ادامه عاطفه بهمن آبادی، رئیس توسعه بازار و تجاری‌سازی آریاساسول، با اشاره به تأسیس مرکز نوآوری و دانش‌بنیان این شرکت اظهار کرد: تمام تلاش خود را کردیم تا دانش و تجربیات موجود در شرکت را بومی‌سازی و تجاری‌سازی آن را آغاز کنیم. تجارب و دانش موجود در آریاساسول و سایر شرکت‌های صنعت نفت گاز و پتروشیمی سرمایه‌های ملی است که باید سعی کرد با تجاری‌سازی کلیه صنایع کشور از آن منتفع شوند.

وی با اشاره به اینکه واحد مهندسی معکوس و ساخت داخل آریاساسول از دیرباز فعالیت خود را آغاز کرده است، گفت: با رویکرد ترکیب فعالیت‌های فناورانه و دانش بنیان، بخش ساخت داخل نیز ذیل مرکز نوآوری به فعالیت ادامه خواهد داد تا این فعالیت صرفاً به‌منظور رفع نیاز نباشد و بتوانیم جلوتر حرکت کنیم و مسئله‌ای که در سال‌های آتی تبدیل به نیاز خواهد شد را در حال حاضر به‌عنوان یک مزیت رقابتی برای صنعت کشور در نظر بگیریم.

رئیس توسعه بازار و تجاری‌سازی آریاساسول در ادامه گفت: صادرات تجارب و دانش درون شرکت به خارج از شرکت را به‌صورت جدی دنبال می‌کنیم. با تقویت ارتباطات دانشگاه و صنعت با رویکرد برنامه‌های اجرایی و اقدام و عمل و نه صرفاً به‌صورت سمینار و کنفرانس به‌دنبال انتقال ارتباط دو سویه هستیم.

سرعت ارتباط در موضوع دانش‌بنیان اهمیت دارد

بهمن‌آبادی با اشاره به اینکه گاهی چابک نبودن و عدم پاسخ‌دهی به‌موقع از سوی شرکت‌های دانش‌بنیان یا مراکز علمی و دانشگاهی و نخبگان موجب دلسردی از گرفتن این ارتباط می‌شود، گفت: صنعت نمی‌تواند منتظر پاسخ‌گویی طولانی مدت بماند. چون چرخ اقتصاد کشور باید بی وقفه به حرکت در آید. سرعت پاسخ گویی و تحلیل و آنالیز نیازهای صنعت باید یک مزیت رقابتی برای شرکت‌های نوآور و دانش بنیان باشد. باید برنامه‌های دقیق‌تری برای شکل‌گیری این ارتباط باید تهیه و ترتیب داده شود.

وی به‌کارگیری متخصصان جوان و نخبه کشور در توسعه فنی و دانش‌‌‌بنیان برای رشد هرچه بیشتر تولید به‌عنوان یک ضرورت دانست و گفت: پایداری تولید و راهبری تکنولوژی باید توسط نیروی انسانی کارآمد و متخصص دنبال شود. تربیت نسل z یکی از معضلات صنعت برای آینده خواهد بود. شاید در سال‌های آتی نیروی مشتاق برای کار در صنعت نداشته باشیم.

رئیس توسعه بازار و تجاری‌سازی آریاساسول افزود: به نظر می‌رسد در آینده تنها مشوق‌های مالی ایجاد انگیزه در این نسل نخواهد کرد و شاید دغدغه این نسل را تأمین نکند.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.