×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : دوشنبه, ۱۵ مرداد , ۱۴۰۳
یادداشت مدیرعامل بانک توسعه تعاون به مناسبت پانزدهمین سالگرد تأسیس بانک

متن یادداشت مدیرعامل بانک توسعه تعاون در سالروز تاسیس بانک

بسم الله الرحمن الرحیم

« یَبْسُطُ الرِّزْقَ لِمَن یَشَاءُ وَیَقْدِرُ»،

مبنای معیشت از منظر نظام اسلامی، عنصر رزاق است و نضج گرفتن حکومت اسلامی مقتدر و برپایی تمدن ایرانی اسلامی، منوط و مشروط به ایجاد زیرنظام‌های بومی می‌باشد و نقش‌آفرینی اصولی بانک‌ به عنوان مهمترین نهاد بازار پولی در اقتصاد کشور از اهمیت بسزایی برخوردار است زیرا در شکل‌گیری زیرساخت معیشت جامعه‌ی اسلامی می‌تواند نقشی مهم و اساسی را ایفا کند. جنگ تحمیلی عظیم و تمام‌عیار اقتصادی دشمن علیه ملت شریف ایران اسلامی، امروزه برکسی پوشیده نیست لذا برای فائق آمدن در این جنگ تمام‌عیار اقتصادی که از سوی استکبار علیه اقتصاد کشورمان طرح‌ریزی شده، می‌توان با بهرمندی از بانک‌‌داری نوین اسلامی، در جهت توانمند‌سازی بیش از پیش بخش تعاون قدم‌های موثری برداشت تا همان نقطه‌ی طلایی گره‌گشا باشد.
لذا تاسیس بانک توسعه تعاون در راستای ترسیم افقی بی‌پایان در جهت توانمند‌سازی بیش از پیش جامعه و رشد اقتصادی گسترده بوده است تا پاسخگویی به نیازهای عمومی مردم به خصوص در پرداخت تسهیلات خرد، حمایت از بخش تولید به عنوان پیشران مقابله با تحریم‌های ظالمانه‌ی غرب و تحقق اقتصاد مقاومتی، انجام شود. مسیر روشن است و بانک توسعه تعاون در طول حیات خویش با همه‌ی ظرفیت خود در راه شکل‌گیری آن اهداف عالی، خالصانه اهتمام ورزیده است و امروز به حمدلله در سالروز تاسیس بانک توسعه تعاون اعلام میدارم گام‌های موثری در راستای تحقق آرمان‌های انقلاب انقلاب در جهت توانمند‌ی بخش تعاون و اثرگذاری آن در سپهر اقتصادی کشور با همت و جهد همکارانم برداشته شده است. پرداخت ۱۳۷۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات، صدور ضمانت نامه به ارزش بیش از ۶۱۹ هزار میلیارد ریال، صدور اعتبار اسنادی ریالی بیش از ۴۱۹ هزار میلیارد ریال، تامین مالی به میزان ۲۰۳۵۰ میلیارد ریال از طریق انواع اوراق بدهی و صکوک و تامین مالی ۸۳۷۰ میلیارد ریالی با استفاده از ابزار تامین مالی جمعی از جمله دستاوردهای بانک توسعه تعاون در دولت سیزدهم بوده است.
همچنین تدوین سند راهبردی تحول بانک با استفاده از توان نیروهای متخصص دانشگاهی در ماه های ابتدایی مدیریت جدید بانک در دستور کار قرار گرفت.در چارچوب این سند راهبردی، تصمیم گیری داده محور با بهره برداری حداکثری از فناوری اطلاعات در عملیات بانکی بعنوان اولویت معرفی شد که ایجاد زیر ساخت و بهره گیری فراگیر از ابزارهای لازم برای توسعه و تحقق بانکداری دیجیتال در این راستا محقق شد. نقطه آرمانی این سند، قرار گرفتن مشتری در مرکز طراحی ها و تصمیمات سازمان است.چشم انداز آرمانی در سند راهبردی تحول بانک توسعه تعاون، جاری شدن تحول دیجیتال در سراسر سازمان و عملیات بانکی است. در این مسیر خویش را مدیون و مرهون اعتماد مشتریان گرامی می‌دانم که با استقبال از ارائه‌ی خدمات و تسهیلات متنوع ما را در خدمت‌رسانی یاری نموه‌اند. گسترش تعاونی‌ها و حمایت از تعاون‌گران، به‌عنوان تعاونی‌های تولیدی و غیرتولیدی و نیز توفیق خدمت رسانی به جامعه‌ی علمی و فرهیخته‌‌ی کشور و همچنین ارائه‌ی تسهیلات به جامعه هدف اعم از تعاونگران رسته های متنوع اقتصادی بخشی از خدمات ارائه شده بانک توسعه تعاون به مردم شریف ایران بوده است.
نیک می‌دانیم با ایجاد و کمک به بسط اقتصاد درون‌زا می‌توان در جهت شکوفایی اقتصاد کشور گامی موثر برداشت. لذا برای موفقیت در این مسیر، قدم گذاشتن بر سکوی پژوهش و تعامل با نخبگان را راستای رفع معضلات و نیز آسیب شناسی موانع در حوزه‌ی بانکداری را ضروری دانسته‌ایم. همچنین بهره‌گیری از دانش و فناوری روز دنیا در حوزه مالی و بانکداری درجهت حفظ آمادگی و افزایش قابلیت های بانک در ابعاد برنامه‌ریزی، اجرایی و عملیاتی را ضروری و در این جهت گام‌های موثری را برداشته‌ایم.
از دیگر سیاست‌های اتخاذ شده، می‌توان به تقویت روحیه‌ی همکاری و همدلی و به کارگیری روش‌ها و فرایندهای نوین و گشودن افق‌های جدید برای خدمت رسانی و حمایت مالی از تعاونی‌ها و ارائه‌ی خدمت به هم هموطنان‌مان اشاره کرد. اینجانب ضمن تبریک سالروز تاسیس بانک توسعه تعاون به همکاران ارجمند و مشتریان گرامی، امیدوارم با توکل بر خداوند متعال، خدمت‌رسانی در سایه‌ی تأسی به روحیه‌ی جهادی و نیز بهرمندی از ظرفیت‌ها، با تکیه بر توانمندی و تعهد کارکنان صدیق و کوشا و همراهی همیشگی مردم شریف ایران به خصوص مشتریان عزیزمان سربلند باشیم . امید است نام بانک توسعه تعاون همواره در عرصه بانکداری آن گونه که شایسته است بدرخشد و شاهد آینده‌ای تابان و استمرار موفقیت‌ها در راه خدمت به میهن و سهمی در اعتلای آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران داشته باشیم.

محمد شیخ حسینی

مدیرعامل بانک توسعه تعاون

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.