×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : دوشنبه, ۱۹ شهریور , ۱۴۰۳
انجام ۷ هزار متر حفاری اکتشافی در محدوده‌های معدنی گناباد

به گزارش تجارت گردان به نقل از روابط عمومی مجتمع معدنی خراسان جنوبی، در جلسه‌ای که به دعوت فرماندار گناباد و با حضور هادی محمدی پور، نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی، رضا نصیری، فرماندار شهرستان، حجت الاسلام حسن صادقی نسب؛ امام جمعه گناباد، رئیس اداره صمت شهرستان برگزار شد ضمن ارائه گزارشی از اقدامات اکتشافی انجام شده در شهرستان گناباد توسط مدیر مجتمع معدنی خراسان، برخی از مطالبات شهرستان در حوزه واگذاری محدوده‌های معدنی به بخش خصوصی طرح و مورد بررسی قرار گرفت.

علیرضا جلالیان، مدیر مجتمع معدنی خراسان در این جلسه اظهار داشت: این مجتمع از سال گذشته فعالیت خود را در استان آغاز کرد و طی این مدت موفق به اخذ ۲۰ فقره پروانه اکتشاف شده است.

وی همچنین از انجام ۷ هزار متر حفاری اکتشافی در ۵ محدوده اکتشافی شهرستان گناباد خبر داد و گفت: بیشتر این حفاری‌ها در محدوده کلاته آهنی بوده است که منجر به ذخایر ارزشمند در حوزه سرب و روی شده و در حال انجام مقدمات جهت واگذاری آن به بخش خصوصی هستیم.

جلالیان اضافه کرد: در سایر محدوده‌ها نیز اکتشافات اولیه منجر به شناسایی بخشی از ذخایر معدنی در حوزه سرب، روی و مس شده است که نشان می‌دهد این شهرستان در حوزه کانسارهای فلزی ظرفیت بالقوه بالایی دارد اما با عنایت به اینکه بخش اعظمی از این محدوده‌های اکتشافی به دلیل تداخلات منابع طبیعی و محیط زیست کوچک سازی شده‌اند عملا صرفه اقتصادی خود را از دست می‌دهند با این حال شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران به دلیل وظایف ذاتی خود فعالیت‌های اکتشافی را در این محدوده‌ها ادامه می‌دهد.

رضا نصیری؛ فرماندار گناباد نیز در این جلسه با اشاره به ظرفیت‌های بالای این شهرستان در حوزه ذخایر معدنی، اظهار داشت: بهره برداری از ذخایر بالای معدنی شهرستان می‌تواند این منطقه را متحول کند و توسعه اقتصادی منطقه را به دنبال داشته باشد.

وی ضمن تقدیر از فعالیت‌های اکتشافی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در حوزه شهرستان، افزود: حضور سازمان‌های توسعه‌ای سبب رونق بخش معدن شهرستان خواهد شد و امیدواریم با حضور این سازمان‌ها بتوانیم از ظرفیت بخش خصوصی در حوزه معدن بهره ببریم.

نصیری همچنین در خصوص رفع موانع و مشکلات ایجاد شده در حوزه محیط زیست و منابع طبیعی قول مساعد داد و گفت: موضوع کوچک سازی محدوده‌ها به طور جد پیگیری خواهد شد و به دنبال این هستیم که برخی از محدوده‌های کوچک سازی شده را به محدوده‌های اصلی اضافه کنیم.

هادی محمدی پور، نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه ضمن تشکر از اقدامات انجام شده در حوزه شهرستان، اظهار داشت: حضور سازمان‌های توسعه‌ای در شهرستان سبب رونق بخش معدن و همچنین ایجاد رغبت در سرمایه گذاران جهت ورود به بخش معدن شده است.

وی خواستار ایجاد زمینه مشارکت بخش خصوصی و تعاونی‌ها در بهره برداری از محدوده‌های معدنی شد و برای رفع موانع پیش روی این حوزه قول مساعد داد.

حجت الاسلام حسن صادقی نسب، امام جمعه گناباد نیز در این جلسه ضمن تشکر و قدردانی از فعالیت‌ها و حضور موثر شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در شهرستان گناباد خاطرنشان کرد: شهرستان گناباد ظرفیت بالقوه‌ای در ذخایر معدنی دارد که باید زمینه جهت مشارکت تعاونی‌ها در بهره برداری از این معادن ایجاد شود.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.