سفر در روز ارتقاء یافته توسط هوش مصنوعی مهرآمیز الجی در قسمت Rise & Shine (خانه مبتنی بر هوش مصنوعی الجی) آغاز میشد. در اینجا خانه مبتنی بر هوش مصنوعی الجی نشان میداد که “هوش مهرآمیز” (Affectionate Intelligence ) چگونه روتینهای روزمره زندگی را بهبود میبخشد. هسته اصلی این قسمت یک هاب هوش مصنوعی پیشرفته نصب شده بر روی دستگاهها بود که الگوهای مربوط به سبک زندگی افراد را فرا گرفته و تجزیه و تحلیل میکند تا بتواند بر اساس آن راهکارهای شخصیسازی شدهای را بدون نیاز به برقراری ارتباط با یک سرور خارجی ارائه داده و بهرهوری و امنیت حریم شخصی کاربران را افزایش دهد. بازدیدکنندگان از طریق یک ژرفانمای تعاملی دو طرفه که در آن از راهکارهای OLED Signage شفاف همراه با مینیاتورهای دارای جزئیات دقیق استفاده شده بود با نوآوریهای هوش مصنوعی آشنا شدند و مشاهده کردند که چگونه هوش مصنوعی نصب شده بر روی دستگاهها و لوازم خانگی صبحها را با درک و پاسخگویی فعالانه به نیازهای کاربر راحتتر و پربازدهتر میکند.
بازدیدکنندگان میتوانستند کاربرد این فنآوری را در سناریوهای واقعی زندگی مشاهده کنند. به عنوان مثال، هنگامی که سیستم متوجه میشد که فرد کارهای روزانهاش را آغاز کرده است، محیط را به صورت خودکار از لحاظ نور، دما و رطوبت اتاق با توجه به ترجیح و راحتی او بهینهسازی میکرد. هوش مصنوعی الجی برای برای دستیابی به مقیاسپذیری و سازگاری بی حد و مرز، از طریق همکاری با Athom، یک شرکت پیشگام در زمینه پلتفرم خانه هوشمند، به شکلی یکپارچه با بیش از ۲۰۰ برند و ۵۰۰۰۰ دستگاه ادغام میشود.
در قسمتConnect & Cruise (تجارت اتومبیل)، الجی با استفاده از مفهوم چشمانداز هوش مصنوعی خودرویی (Vision AI Mobility Concept) نشان داد که چگونه هوش مصنوعی این شرکت به فضاهای حمل و نقل تسری مییابد. بازدیدکنندگان میتوانستند فنآوری پیشرفته حسگرهای اتاق خودرو الجی را از نزدیک تجربه کنند. این فنآوری رانندگان را به محض قرار گرفتن در پشت فرمان اتومبیل شناخته و بر راحتی، ایمنی و دسترسی آسان آنها به امکانات لازم در تمام طول مسیر نظارت میکند. سیستم به صورت هوشمند نحوه خیره شدن راننده به راه را دنبال میکند تا تمرکز، تصمیمها، و همچنین وضعیت سلامتی او را به صورت در لحظه تجزیه و تحلیل کند. این فرآیند نشان میدهد که هوش مصنوعی الجی چگونه به یک تجربه حمل و نقل ایمنتر و شخصیسازی شدهتر کمک میکند. علاوه بر این، پلتفرم دیجیتال خارج-از-خانه الجی (DOOH) که برای شبیهسازی یک فضای تجاری بر روی یک دیوار نصب شده بود از قابلیتهای هوش مصنوعی خود برای افزایش تعامل با بازدیدکنندگان استفاده میکرد.
قسمت Work & Create (دفتر کار هوشمند) بر توانایی هوش مصنوعی الجی در تبدیل یک دفتر کار سنتی به یک محیط کار هوشمند تأکید داشت. بازدیدکنندگان میتوانستند از سری gram 2025 که شامل اولین لپتاپهای مبتنی بر هوش مصنوعی الجی مانند LG gram Pro، LG gram Pro 2-in-1 و LG gram Book که به صورت هوشمند خود را با سبک و ملزومات کار کاربران تطبیق میدهند دیدن کنند. در این میان، LG CreateBoard با استفاده از قابلیتهای پیشرفته هوش مصنوعی خود اسناد و مدارک را به شکلی موثر تجزیه و تحلیل کرده و از آنها در راستای افزایش بهرهوری خلاصهبرداری میکند.
در قسمت Gear up & Game (زمین بازی گیمینگ)، الجی از بازدید کنندگان خواست که فضای گیمینگ بهینهسازی شده با استفاده از هوش مصنوعی این شرکت را با مانیتورهای گیمینگ webOS هوشمندی مانند LG UltraGear™ OLED Bendable Gaming Monitor امتحان کنند. سیستم منعطف و سازگار LG ThinQ ON برای ارائه پیکربندی یک کلوب گیمینگ شخصیسازی شده با لمس یک کلید، به شکلی یکپارچه به حسگرهای اینترنت اشیاء و دستگاههای اطراف متصل میشد. در مرکز این قسمت مانیتور گیمینگ هوشمند جدید webOS، که مانیتوری بسیار فراگیر و مجهز به پردازشگر هوش مصنوعی آلفا ۹ است قرار داشت که به کمک AI Picture Quality Pro و AI Sound Pro تصاویر ۴K بهبود یافته و صدایی سه بعدی ارائه میکرد.
سفر در غرفه الجی با بازدید از قسمت Inspire & Innovate (استودیوی آزمایشگاههای الجی) ادامه مییافت. در این قسمت نوآوری با راهکارهای کاربردی سبک زندگی در هم میآمیخت. این فضای منحصر به فرد محصولات آزمایشگاهی الجی را به نمایش گذاشته بود که به شکلی هوشمندانه کاربردهای مختلف را برای ایجاد تجربههای کاربری چند-جانبه در هم آمیخته بودند. این محصولات شامل پروژکتور چندکاره الجی که ترکیبی از یک ویدئو پروژکتور، یک آبازور ایستاده و بلندگو است بود.
این قسمت چند راهکار مبتکرانه سبک زندگی دیگر مانند لوازم باغبانی در فضای بسته، تصفیه کننده قهوه PureDuet و LG AeroCat سازگار با حیوانات خانگی، پروژکتور بسیار کوچک CineBeam و یک بار نوشیدنی شیک و رده بالا را نیز به نمایش گذاشته بود.
علاوه بر این، راهکارهای خودرویی آیندهنگر LSM (راهکار سبک زندگی برای خودور) و PBV (خودروی هدف-محور) تعهد شرکت به ارتقاء زندگی روزمره از طریق فنآوریهای نوآورانه را به تصویر کشیدند.
در مرکز غرفه یعنی جایی که فنآوری لوکس و هوشمند در یک فضای زیبا در هماهنگی کامل قرار داشتند، زیبایی شناسی الجی اوج خود را نمایان کرد. در این نقطه LG SIGNATURE OLED T، اولین تلویزیون شفاف و وایرلس ۴K OLED قرار داشت که تجربه متداول تماشا را به یکی از برجستهترین و جسورانهترین جلوهگریهای هنری بدل کرده بود.
فضای غرفه با استفاده از یک نمای رسانهای پر جنب و جوش و خیره کننده که توسط ۲۸ نمایشگر باریک و شفاف OLED پخش میشد و برای ایجاد مناظر بدیع، از کهکشانهای پر ستاره گرفته تا اشکالی با شیشههای رنگی، با نورپردازی لوستر هماهنگ شده بود تقویت شده بود. این نمایش فوقالعاده از هماهنگی هنر و فنآوری، پتانسیل واقعی فنآوری پیشرفته الجی در تبدیل لحظات روزمره به تجارب خارقالعاده را به تصویر کشید.
درست در گوشه غرفه، قسمت Curate & Elevate (ارتقاء زندگی در خانه) با استفاده از ادغام یکپارچه تلویزیونهای نوآورانه الجی در فضاهای زندگی، سرگرمیهای بینظیر شبانه را به زیبایی به نمایش گذاشته بود. با همکاری و طراحی خیرهکننده طراحی دکوراسیون داخلی شرکت Kartell، LG SIGNATURE OLED T در اوج شکوه خود میدرخشید. این نمایشگر انقلابی به سادگی از حالت شفاف که تجربه حسی شبیه به فضای زیبا و نوآورانه یک گالری هنری را در مخاطب ایجاد میکند به حالت مات که سیاهیهایی عمیق و رنگهایی زنده ایجاد میکند تغییر حالت میدهد و تمامی این مزایا و امکانات تنها در قالب یک تلویزیون OLED گنجانیده شده است.
در قسمت Night area ، الجی لوازم خانگی پریمیوم خود را به شکلی یکپارچه با طراحیهای پیچیده تلفیق کرده بود. در وسط این قسمت با همکاری برند مبلمان پریمیوم ایتالیایی Molteni&C یک یخچال نسل دوم LG SIGNATURE 4-Door French-Door مجهز به پنل درب OLED شفاف قرار گرفته بود که با ابهت در کنار یک مایکروفر LG SIGNATURE Smart InstaView™ Over-the-Range و یک فر Slide-in Double Oven Induction Range ایستاده بود. سایر راهکارهای زندگی هوشمند موجود در این قسمت عبارت بودند از لباسشویی و خشک کن LG SIGNATURE مجهز به فنآوری AI DD، یک ماشین لباسشویی چشمگیر مشکی مات ۲۹ اینچی و یک جفت ماشین لباسشویی و خشک کن که اتاق رختکن Molteni&C کامل میکرد. تک تک محصولات به نمایش گذاشته شده نوآوریهای پریمیوم و فلسفه محصولات LG SIGNATURE یعنی “فراتر زندگی کن” را به تصویر میکشیدند.
در قسمت Escape & Immerse بازدیدکنندگان به نمایشی از سرگرمیهای شخصیسازی شده با کمک پردازشگر هوش مصنوعی آلفا ۱۱ و پلتفرم webOS شرکت دعوت میشدند. این “غار” منحصر به فرد از یک تلویزیون بسیار عریض ۹۷ اینچی OLED، projection mapping و یک درب مخفی برخوردار بود که هوش مصنوعی تلویزیونهای الجی را در دنیایی فراگیری به تصویر میکشید. علاقهمندان به فنآوری توسط یک میزبان مجازی امکانات هیجانانگیز تلفیق Alpha 11 و webOS را کشف کرده و با نوآوریهایی نظیر کنترل از راه دور مبتنی بر هوش مصنوعی Magic، فنآوری Voice ID، صدا و کیفیت تصویر سینمایی و فنآوریهای پیشرفته یادگیری عمیق و ساندبار آشنا میشدند.
و در آخر، در قسمت متفاوت Dive & Vibe کاوشی چندحسی از محصولات صوتی مبتنی بر هوش مصنوعی تولید شده با همکاری will.i.am. موزیسین و کارآفرین فنآوری Multi-platinum ترتیب داده شده بود. سری ” xboom by will.i.am” تلفیق فنآوری، هوش مصنوعی و خلاقیت موسیقایی را در کنار قابلیتهای هوش مصنوعی شامل صدای هوش مصنوعی، نورپردازی هوش مصنوعی و کالیبراسیون هوش مصنوعی و همچنین پلتفرم will.i.am’s RAiDiO.FYI را به تصویر میکشد. این پلتفرم از یک میزبان رادیویی هوش مصنوعی برای شخصیسازی محتواهای اطلاعات سرگرمی برای هر یک از شنوندگان استفاده میکند. بازدیدکنندگان میتوانستند صدای LG xboom’s signature را که توسط will.i.am به شکلی ماهرانه تنظیم شده و از طریق خانواده جدید بلندگوهای بلوتوثی xboom Stage 301، xboom Bounce و xboom Grab و ایربادهای جدید xboom Buds پخش میشد از نزدیک تجربه کنند.
غرفه الجی در نمایشگاه امسال به شکلی استادانه نشان داد که “هوش مهرآمیز” چگونه با تلفیق یکپارچه هوش مصنوعی با تمامی ابعاد تجربههای زندگی انسانها، از خانه گرفته تا محل کار، برای سرگرمی و یا در حوزه حمل و نقل، فنآوری را از یک ابزار صرف به یک همراه ملموس بدل میکند. الجی را در ادامه مسیر بازتعریف نوآوری و غنیتر کردن زندگی روزمره برای اثبات دوباره زندگی خوب است دنبال کنید.
https://tejaratgardan.ir/?p=333112