×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : دوشنبه, ۱ بهمن , ۱۴۰۳
شفافیت اطلاعات و جذب استعدادهای برتر؛ دستاوردهای کلیدی همایش رتبه‌بندی شرکت‌های برتر ایران

به گزارش تجارت گردان ، دکتر اصغر مصاحب، مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی در حاشیه بیست و هفتمین همایش رتبه‌بندی شرکت‌های برتر ایران IMI-100) ) به تاریخچه این همایش که از سال ۱۳۷۷ آغاز شده است اشاره کرد و گفت : شفافیت به عنوان یکی از اصلی‌ترین دستاوردهای این رویداد به شمار می رود .

وی در ادامه اظهار داشت: بخش عمده و اصلی این همایش، بحث شفافیت است. این شفافیت بر اساس داده‌های کامل، دقیق و سریعی است که از مراجع ذی‌صلاح مانند کدال و صورت‌های مالی حسابرسی‌شده شرکت‌ها دریافت می‌شود؛ این امر وضعیت شفافی را پیش روی شرکت‌ها قرار می‌دهد.

وی همچنین به اهمیت این شفافیت برای سرمایه‌گذاران اشاره کرد و افزود: این شفافیت به سرمایه‌گذاران کمک می‌کند تا انتخاب‌های درستی برای سرمایه‌گذاری‌های خود داشته باشند و در نتیجه، سرمایه‌گذاری در بنگاه‌های مختلف رشد پیدا می‌کند.

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی در ادامه به چالش‌های پیش‌روی بنگاه‌های اقتصادی پرداخت و گفت: یکی از نکاتی که امروز در مراسم به آن اشاره شد، موضوع نیروی انسانی است. استفاده از نیروهای توانمند و کارآمد می‌تواند به عنوان یک گلوگاه برای بنگاه‌ها مطرح باشد.

معرفی بنگاه‌های برتر، پیامی به بازار کار برای جذب استعدادها است

دکتر اصغر مصاحب در ادامه به نقش این رویداد در جذب استعدادهای برتر و ارتقای رقابت‌پذیری بنگاه‌های اقتصادی اشاره کرد. 

وی با تأکید بر اهمیت حضور نیروهای توانمند و باهوش در بنگاه‌های برتر، گفت: طبیعی است که استعدادهای برتر و نیروهای توانمند و باهوش تمایل دارند در بنگاه‌های برتر حضور داشته باشند. این رویداد، بنگاه‌های برتر را معرفی می‌کند و پیامی به بازار کار ارسال می‌کند که این بنگاه‌ها آمادگی جذب چنین نیروهایی را دارند. علاوه بر این، نیروهای مستقر در شرکت‌های برتر نیز به خود می‌بالند که در مجموعه‌های موفق و پیشرو فعالیت می‌کنند.

دکتر مصاحب افزود: رقابت‌پذیری و سایر دستاوردهای این رویداد نیز از جمله مواردی است که به ارتقای سطح کیفی بنگاه‌های اقتصادی کمک می‌کند.

وی همچنین از برنامه‌های جدید سازمان مدیریت صنعتی برای ارائه خدمات به شرکت‌های برتر در سال آینده خبر داد و گفت: سازمان مدیریت صنعتی دو خط جدید را برای ارائه خدمات به شرکت‌های برتر در سال جدید در نظر گرفته است. بخش اول، همان‌طور که در همایش اشاره شد، ارائه تحلیل‌هایی برای شرکت‌های هلدینگ است. این تحلیل‌ها به شرکت‌های تابعه گروه‌های صنعتی یا مجموعه‌های هلدینگ و شرکت‌های مادر تخصصی کمک می‌کند تا تصویر روشنی از شرکت‌های زیرمجموعه خود داشته باشند.

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی در ادامه از برنامه‌های جدید این سازمان برای ارائه تحلیل‌های جامع در سطح بنگاه‌ها، صنعت و کلان اقتصاد خبر داد و با اشاره به صحبت‌های معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر مربوطه، گفت: نکته مهمی که معاون اول محترم رئیس‌جمهور و آقای وزیر به آن اشاره کردند و شاید تا امروز کمتر مورد توجه قرار گرفته بود، این است که ما در گذشته صرفاً پس از رویداد، گزارشی از وضعیت بنگاه‌ها ارائه می‌دادیم. اما در سال آینده، بر آن هستیم تا تحلیل‌های کلی در سه سطح بنگاه، صنعت و کلان اقتصاد را برای صاحبان شرکت‌ها و همچنین سیاست‌گذاران ارائه کنیم. این تحلیل‌ها به سیاست‌گذاران کمک می‌کند تا راهبردهای پایدارتری برای آینده کشور طراحی کنند.

دکتر مصاحب افزود: بسیاری از شرکت‌ها علاقه‌مند هستند بدانند چگونه می‌توانند از تراز ملی به تراز جهانی برسند. تنها داشتن یک تصویر از وضعیت شرکت‌ها شاید به تنهایی کافی نباشد. به عنوان مثال، ما بر اساس شاخص‌های مختلف، سطح بنگاه‌ها را ارزیابی می‌کنیم. اگر این کار را به درستی انجام دهیم، مثلاً در حوزه بهره‌وری یا فروش، تحلیل خواهیم داد که چگونه ارتقای فروش در یک بنگاه محقق شده یا چگونه توانسته‌اند بهره‌وری را در بنگاه خود افزایش دهند. این تحلیل‌ها به عنوان درس‌آموخته‌هایی برای سایر بنگاه‌ها عمل می‌کنند تا از این تجربیات برای رشد خود و رقم‌زدن آینده‌ای بهتر استفاده کنند.

آینده صنایع به تحول دیجیتال، مسئولیت اجتماعی و پایداری گره خورده است

دکتر مصاحب به مهم‌ترین روندهای آینده صنایع اشاره کرد و گفت: آینده صنایع به سمتی پیش می‌رود که چهار تا پنج مقوله به صورت جدی مورد توجه قرار می‌گیرند. یکی از این مقوله‌ها، تحول دیجیتال است که پیش‌تر به آن اشاره کردم و برای ارتقای بهره‌وری بسیار حیاتی است.

وی افزود: نکته دوم، مسئولیت اجتماعی و پایداری است. بنگاه‌ها می‌خواهند بدانند تأثیرشان بر محیط‌زیست و اجتماع چقدر بوده است. این موضوع نه‌تنها بر برندینگ بنگاه‌ها تأثیرگذار است، بلکه مشتریان آگاه را نیز جذب می‌کند. از این رو، مسئولیت اجتماعی و پایداری به یکی از مقوله‌های کلیدی تبدیل شده است که آینده بنگاه‌ها به آن گره خورده است.

دکتر مصاحب در پایان با تأکید بر اهمیت این موضوعات، خاطرنشان کرد :  توجه به این مقوله‌ها نه‌تنها به بهبود عملکرد بنگاه‌ها کمک می‌کند، بلکه نقش مهمی در ایجاد تصویری مثبت و پایدار از شرکت‌ها در جامعه و نزد ذینفعان ایفا می‌کند.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.