به گزارش تجارت گردان به نقل از روابط عمومی بیمه آسیا، همایش روسای شعب بیمه آسیا با حضور نایب رئیس هیات مدیره و مدیر عامل، معاونان مدیر عامل، مدیران و روسای شعب در شهر نوشهر، محلی برای ترسیم نقشههای راهبردی آینده بیمه آسیا بود. دکتر محمدیان کانون اصلی بحث را بر ضرورت یک دگرگونی ساختاری و فکری در بدنه عملیاتی بیمه آسیا متمرکز ساخت.
دکتر محمدیان تاکید کرد که هدف نهایی، رساندن بیمه آسیا به جایگاه شایسته خود در صنعت بیمه است و این هدف تنها با حرکت منسجم در مسیر تحولی که پیشتر ترسیم شده، محقق خواهد شد.
او افزود: سودآوری برای هر شرکت بیمه خصوصی حیاتی است، اما این سود باید از کانال رشد پایدار، شفافیت عملیاتی و نوآوری استراتژیک به دست آید. ما نمیتوانیم بدون تغییر، منتظر نتایج متفاوت باشیم.
دکتر محمدیان تأکید ویژهای بر لزوم بازنگری جامع در فرآیندهای جاری داشت و این تغییر را یک ضرورت استراتژیک برای رقابت در عصر جدید دانست و اظهار داشت: برای همگامی با پویایی بازار، تغییر پروتکلها و استراتژیها امری غیرقابل مذاکره است. این تغییرات، شامل سادهسازی فرآیندهای داخلی، کوتاهتر کردن زمان پاسخگویی به مشتری و بهروزرسانی مدلهای بازاریابی مبتنی بر ریسکهای نوین است.
وی بخش قابل توجهی از سخنانش را به اهمیت بلوغ فکری مدیران اختصاص داد و این موضوع را کلید اصلی شکستن سقفهای رشد دانست و بیان داشت: بزرگ شدن ذهن و آماده شدن برای کارهای بزرگ و توسعه فعالیتها، باید در همه سطوح سازمانی نهادینه شود. وقتی ظرف ذهنی مدیران بزرگ میشود، به تبع آن، بزرگ فکر میکند. در هر سلسله مراتبی. مدیر باید با ذهن بزرگ، بزرگ فکر کند تا تغییر بوجود بیاید. این آمادگی ذهنی، فکری و اجرایی، پیششرط موفقیت است تا بتوانیم از بازاری که مملو از فرصت است، بهرهبرداری کنیم.
دکتر محمدیان با تأکید بر جنبههای علمی اداره امور، مرز بین شرکتهای موفق و ناموفق را در استفاده از اطلاعات دانست: داده برای اداره شرکت و شعبه بسیار مهم است؛ بدون داده نمیتوان یک شعبه را اداره کرد. دوران مدیریت بر اساس حدس و گمان گذشته است. جنگ امروز علمی است، اگر شرکتداری علمی نشود، بیمه آسیا نیز از قافله عقب خواهد ماند.
وی با نگاهی رو به آینده، رویکرد جذب مشتری را تعریف مجدد کرد و گفت : باید به دنبال مشتری باشیم؛ نباید منتظر مشتری بمانیم. رویکرد ما باید فعال باشد. شعبه مشتری ستاد است و همین نگاه باید در مورد مردم نسبت به شعبه نیز وجود داشته باشد. تمرکز ما باید بر دنبال کردن مشتری کیفی باشد؛ زیرا کمیت مشتری، در بلندمدت بدون کیفیت، به یک بار اضافی تبدیل خواهد شد.
در پایان، دکتر محمدیان با تأکید مجدد بر تغییرات بنیادین، از روسای شعب خواست تا با تعهد کامل به این مسیر، نقش خود را در به ثمر نشستن تحول بزرگ بیمه آسیا ایفا کنند.














