×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
آغاز عملیات اجرایی پارک های پایین دستی اوره رزینی لردگان و پتروشیمیایی بروجن

به گزارش تجارت گردان به نقل از روابط عمومی شرکت گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان (پترول)، رسول اشرف‌زاده با اشاره به اینکه توسعه صنایع تکمیلی و احداث پارک‌های صنعتی پایین‌دستی از سیاست‌های اصلی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس و پترول است، تصریح کرد: هدف از این کار تکمیل زنجیره ارزش، ایجاد اشتغال پایدار، جلوگیری از واردات برخی محصولات و خروج ارز از کشور، رونق تولید و شکوفایی اقتصاد با ارزش افزوده بالا در مناطق کمتر توسعه یافته است.

مدیرعامل پترول اظهار داشت: برای احداث پارک صنعتی اوره رزینی با ظرفیت ۱۱۵ هزار تن در لردگان از طریق فراخوان عمومی سرمایه­گذار بخش خصوصی انتخاب و پس از تشکیل شرکت مشارکتی فاز اجرایی احداث پارک آغاز شده است.

اشرف‌زاده با اشاره به اینکه پارک اوره رزینی لردگان با حدود ۴۵ واحد در ۶ زون با مجموعه ظرفیت ۱۱۵ هزار تن و سرمایه‌گذاری حدود دو هزار میلیارد تومان احداث می‌شود، اظهار کرد: با اجرای این پارک ۱۹ محصول متنوع از جمله انواع کودشیمیایی، پلاستیک‌ها و سیستم‌های جلوگیری کننده آلایندگی خودرو تولید و برای دو هزار و ۸۰۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد می‌شود که به توسعه منطقه کمک می‌کند.

نایب رییس هیات مدیره شرکت گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان (پترول) با اشاره به فراخوان جذب سرمایه‌گذار برای اجرای طرح پارک پتروشیمایی بروجن، تصریح کرد: خوشبختانه سرمایه‌گذاران بخش خصوصی استقبال خوبی از مشارکت در احداث این پارک پایین دستی داشتند به نحوی که سه شرکت بخش خصوصی از طریق فراخوان برای مشارکت اعلام آمادگی کردند و پس از تصویب میزان سهامداری هر کدام از آنان در هیات امنای احداث پارک پایین دستی پتروشیمیایی بروجن فعالیت­های مقدماتی جهت ثبت شرکت و سایر اقدامات آغاز شده است.

 وی خاطر نشان کرد: این پروژه با ۴۸ واحد صنعتی در ۶ زون و با سرمایه­گذاری حدود چهار هزار میلیارد تومان و استفاده از ۱۰ نوع خوراک متنوع، ۶۵ محصول را تولید خواهد کرد که عمده آن‌ها وارداتی است و برای نخستین‌بار در کشور تولید می‌شود که از آن جمله می­توان به تولید ورق­های ABS، پلاستیک­های مصنوعی، کاهش دهنده آلاینده­ها Adblue، لاستیک خورو، پلی استایرن­ها و … اشاره کرد.

به گفته مدیرعامل پترول با بهره‌برداری از این واحد برای سه هزار و ۱۳۰ نفر اشتغال مستقیم و هفت هزار و ۱۸۵ نفر اشتغال غیرمستقیم ایجاد خواهد شد.

به گفته وی، مطالعات بازار، محصولات مورد نیاز کشور، فناوری در دسترس، نرخ بازگشت سرمایه بالا، خوراک در دسترس، میزان سرمایه­گذاری، رعایت مسائل زیست‌ محیطی و میزان آب مورد نیاز، اصولی هستند که شرکت پترول در اجرای طرح‌های خود مدنظر دارد.

شایان ذکر است پترول ۹ طرح با مجموع ظرفیت ۶۵۰ هزار تن و ۸۰۰ میلیون یورو سرمایه‌گذاری در دست اجرا دارد که دو طرح در سال ۱۴۰۱ به بهره‌برداری می‌رسد و همچنین ۵ پارک صنعتی پایین دستی با ظرفیت ۳۸۱ هزارتن و سرمایه­گذاری حدود ده هزار میلیارد تومان در دست دارد.

هیات‌امنای پارک اوره لردگان و پارک پتروشیمیایی بروجن شامل استاندار چهارمحال‌وبختیاری، مدیر سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، نمایندگان شهرستان‌های لردگان و بروجن در مجلس شورای اسلامی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار و همچنین شرکت گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان (پترول)، است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.