×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : دوشنبه, ۲۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
آیین بزرگداشت شهید شاخص استان همدان ۳۱ تیرماه برگزار می‌شود

به گزارش ایرنا، «مصطفی آزادبخت» روز دوشنبه در جلسه برنامه ریزی آیین ویژه بزرگداشت شهید شاخص استان همدان، افزود: سردار شهید «علیرضا حاج بابایی» به عنوان شهید شاخص استان همدان در سال ۱۴۰۰ انتخاب شده اند که برهمین اساس آیین ویژه بزرگداشت این شهید بزرگوار با هدف پاسداشت و احیای خون شهدا برگزار می شود.

وی با اشاربه تشکیل ۲۰ کمیته تخصصی در ستاد استانی کنگره شهدای استان همدان، اظهار داشت: دفاع مقدس یکی از باارزش ترین و غنی‌ترین دوره های تاریخی انقلاب اسلامی است که به عنوان نماد و الگوی حماسه‌آفرینی، رشادت و ارزش‌های انسانی برای نسل های آینده این سرزمین به یادگار مانده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری همدان گفت: تجلیل از خانواده شهیدای شاخص و رونمایی از کتاب شهدای شاخص استان همدان از جمله ویژه برنامه های آیین بزرگداشت شهید شاخص استان است که با حضور جمعی از مسئولان، فرماندهان نظامی و انتظامی، گروه های مختلف مردمی، خانواده معظم شهدا و همرزمان شهید برگزار خواهد شد.

آزادبخت با اشاره به اینکه انتخاب شهید شاخص سال استان اقدامی فرهنگی و موثر در راستای پاسداشت خون شهدا و ترویج فرهنگ و ایثار و شهادت است، افزود: در همین رابطه کتاب «حاج جلال» با موضوع زندگی شهید «علیرضا حاج بابایی» نیز در آیین گرامیداشت شهید شاخص استان همدان معرفی و عرضه خواهد شد.

به گفته وی، گرامیداشت سالروز حضور حماسی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در همدان، گرامیداشت یاد شهدای عملیات رمضان و بمباران ورزشگاه قدس از دیگر برنامه های آیین بزرگداشت شهید شاخص استان همدان است.

وی، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را به منظور الگوگیری نسل جوان جامعه از دلاور مردی و پایداری شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی برای مقابله با جنگ نرم دشمنان را از جمله مهم ترین دستاوردهای معرفی شهدای شاخص استان و گرامیداشت یاد و خاطره آنها عنوان کرد.

شهید علیرضا حاجی بابایی از فرماندهان دفاع مقدس در لشکر انصارالحسین(ع) استان همدان و مسئول محورعملیاتی سرپل ذهاب، ۲۴ تیر ۱۳۶۱ مقارن با بیست و سومین روز ماه مبارک رمضان در جریان عملیات رمضان و در منطقه جنوب شرق بصره به درجه رفیع شهادت نائل آمد، این سردار شهید به عنوان شهید شاخص استان همدان در سال ۱۴۰۰ انتخاب و معرفی شده است.

استان همدان نزدیک به هشت هزار شهید، بیش از ۲۷ هزار جانباز و حدود هزار آزاده را در دوران دفاع مقدس تقدیم انقلاب و اسلام کرده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.