×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
آیین تشییع و تدفین شهید گمنام در پتروشیمی ایلام برگزار شد

به گزارش روابط عمومی شرکت پتروشیمی ایلام، این شهید که در عملیات بیت‌المقدس ۷ به درجه رفیع شهادت نائل آمده بود ، عرصه‌ی تولید و تلاش در پتروشیمی را رنگ و‌ بوی دیگری بخشید.
همه آمده‌ بودند؛ شهید ۲۱ ساله جمعیت کم‌نظیری را به مهمانی خود فرا خوانده بود؛ریش‌سفیدان و بزرگان شهرستان چوار و ایلام در کنار پرسنل پتروشیمی به خوبی از پیکر مطهر شهید گمنام میزبانی کردند و تشییع، بدرقه و تدفین باشکوهی را را رقم زدند.
فرماندهان نظامی و انتظامی و هم‌رزمان شهدا در فراق یاران خود اشک اندوه جاری کردند و هر وقت اسمی از مادران شهدای مفقودالاثر به میان آمد بر شدت گریه‌های خود افزودند.
خانواده‌‌‌ی ایلامی که شهید مفقود‌الاثر داشت پیش از همه ذوق زیارت پیکر‌ مطهر شهید را داشت و حضور مادران و‌ پدران شهیدان در محفل سراسر معنویت پتروشیمی چشمگیر بود.
پدران و مادران دیار شهدای چوار ۶۵ پیشروتر از سایر اقشار در جایگاه ویژه میهمانان تکیه زدند و بی‌صبرانه منتظر مهمان یا به اصطلاح بهتر میزبان بودند.
موعد دیدار فرا رسید؛ گروه موسیقی چمر بر ساز چمری نواخت و نیروهای حراست پتروشیمی ایلام با لباس فرم پیکر مطهر شهید گمنام را با شکوه تمام تشییع کردند.
گروه موزیک نیروی انتظامی سرود ملی جمهوری اسلامی را به صورت زنده اجرا کردند.
آیین استقبال از شهید گمنام دو سخنران داشت؛ سیدغلامحسن گرشاسبی مدیرعامل شرکت پتروشیمی ایلام با بیان اینکه مجلس شهید باید مجلس تبیین باشد گفت: فرمان جهاد تبیین با توجه شرایط موجود در کشور توسط مقام معظم رهبری صادر شده است.
مدیر عامل شرکت پتروشیمی ایلام ادامه داد:شهدا با توسل‌هایی که به اهل بیت و ائمه اطهار داشته‌اند سراسر نور هستند.
وی افزود: هر چه فتنه‌ها سنگین‌تر شده‌اند بصیرت ملت ایران نیز افزایش یافته است .
سردار شاکرمی فرمانده سپاه امیرالمؤمنین(ع) استان نیز دیگر سخنران این آیین بود.
سردار جمال شاکرمی با اشاره به اینکه شهدا امام‌زاده‌های عشق هستند، گفت:شهدا تاج عزت را بر سر ملت ایرن گذاشتند.
وی تدفین شهید در مجتمع پتروشیمی ایلام که در صف اول مقابله با تحریم هستند را اقدامی بسیار ارزشمند عنوان کرد و افزود:راه شهدا مسیری درخشان در جهت اهداف متعالی انسانی است.
حجت‌الاسلام والمسلمین میهن‌پرست امام جمعه چوار با چشمانی اشک‌بار بر پیکر مطهر شهید گمنام اقامه نماز کرد و پس از آن مراسم تدفین شهید آغاز شد.
حضور مسئولان استان در این آیین قابل توجه بود و شانه به شانه مردم تا مزار شهید همراه شدند.
چمرنوازان، آیین سنتی و ایلامی چمر را تا محل تدفین شهید به خوبی اجرا نمودند و شهید گمنام بر شانه‌های صنعتگران تشییع شد.
مداحی مداح اهل بیت در معراج شهید گمنام از دیگر برنامه‌های جانبی این آیین بود.
خاکی‌پوشان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌‌های دفاع مقدس در پایان این مراسم باشکوه، آیین تدفین شهید را به انجام رساندند تا برای نخستین بار در استان، صنعت ایلام میزبان پیکیر مطهر شهید گمنام باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.