×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
ابراهیم‌زاده: ذوب‌آهن باید به مربیان اصفهانی اعتماد می‌کرد/ سپاهانی‌ها به نویدکیا باور داشتند

منصور ابراهیم زاده در گفت‌وگو با ایسنا درباره عملکرد ذوب‌آهن در لیگ بیستم اظهار کرد: این‌که رحمان رضایی بازیکن خیلی خوبی بود جای خود دارد اما به عنوان سرمربی کجا تجربه داشت که به عنوان مدیر فنی فصل گذشته در ذوب‌آهن حضور پیدا کرد. این یک علامت سوال برای من بود چون لوکا بوناچیچ سرمربی با تجربه‌ای بود. در لیگ امسال با چه دلایلی رحمان رضایی سرمربی ذوب‌آهن شد؟ این‌ها سوال‌هایی است که برای من بی‌جواب مانده است. من راجع به شخصیت و کیفیت او در زمانی که بازی می‌کرد هیچ بحثی ندارم اما برای من سوال بود که ذوب‌آهن با آن تجربه بالایی که داشت چگونه این تصمیم را گرفت.

او ادامه داد: تعدادی از بازیکنان خوب ذوب‌آهن در پایان فصل از تیم جدا شدند و به سپاهان و دیگر تیم‌ها منتقل شدند که همه این‌ها حاکی از آن است که مشکلاتی در بخش مدیریتی به وجود آمد که این بازیکنان جدا شدند. اگر مدیریت درست و برنامه ریزی کاملی وجود داشت، بازیکنانی که ماحصل این باشگاه بودند را حفظ می‌کردند. در کار داوری هم اشتباهاتی وجود داشت اما تیم در بخش دفاعی خیلی ضعیف عمل می‌کرد و تیم خیلی ساده گل می‌خورد. این مشکل به مسائل فنی برمی‌گشت و استرس‌ در تیم حاکم بود.

سرمربی سابق ذوب‌آهن با بیان این‌که “اگر به مربیان اصفهانی اعتماد می‌شد شرایط بهتر می‌شد،” گفت: به هر حال باتوجه به تجربیات خوبی که مجتبی حسینی داشت و این‌که سابقه حضور در ذوب‌آهن داشت، به عنوان سرمربی انتخاب شد اما باز هم بار مثبتی نداشت. جدا از مسائل فنی، این نتایج بیشتر به شرایط روحی و روانی تیم برمی‌گشت و خیلی چیزها به مدیریت تیم برمی‌گشت. حتی در آخرین بازی تیم که مرگ و زندگی بود هم آن‌چنان خوب ظاهر نشدند و گل بدی هم خوردند. این‌ها به مسائل روحی و روانی و مدیریتی برمی‌گردد.

او اضافه کرد: زمانی که سرمربی این تیم بودم، در آخرین سال حضورم تیم‌مان پنجم شد و وقتی که مدیریت عوض شد تیم تا رده‌های پایینی سقوط کرد. بعد از آن تغییراتی به وجود آمد و یحیی گل محمدی آمد و تیم در شرایط مناسبی قرار گرفت. می‌خواهم بگویم فرهنگ تیم ذوب‌آهن یک فرهنگ خاص است که یک مربی باید بازیکنان، هواداران و کارکنان را بشناسد و با آن‌ها کار کند. یک مربی باید اطلاع خوبی از این شرایط داشته باشد تا بتواند موفق شود.

ابراهیم‌زاده در پاسخ به این سوال که با شما صحبتی شده است یا خیر؟ گفت: خیر با من صحبت نشده اما اگر مذاکره شود و شرایطی که نیاز است فراهم شود، چرا که نه. من با ذوب‌آهن شرایط خیلی خوب به دست آوردم و با ذوب‌آهن جایگاه خوبی کسب کردم و سکوی پرتاب من بوده است. همه بازیکنان برای من تلاش کردند و هواداران و رسانه‌ها از من حمایت کردند تا با این تیم بتوانم موفق شوم. من سال اولی که آمدم مدیران وقت به من اعتماد کردند و کسی فکر نمی‌کرد بتوانم موفق باشم که خداراشکر نتایج خوبی کسب شد.

او ادامه داد: اعتمادی که از طرف مدیریت می‌شود خیلی مهم است. امسال به محرم نویدکیا اعتماد شد و توانست نتایج خوبی کسب کند. باور اعضای تیم نسبت به مربی و کادر فنی هم مهم است و باید دید باور بازیکنان و اعضای تیم نسبت به مربی در چه سطحی قرار دارد. اگر این شرایط را به وجود بیاورند، همه مربی‌ها می‌توانند کار کنند و کادرفنی هم به بازیکنان‌شان باور داشته باشند. این‌ها از مسائلی است که باید حل شود تا یک تیم بتواند موفق شود.

سرمربی سابق سپاهان در رابطه با نایب قهرمانی این تیم در لیگ بیستم بیان کرد: با تغییر مدیریت شرایط سپاهان تغییر کرد. محمدرضا ساکت توانست با بازیکنان، هواداران و کادرفنی ارتباط خیلی خوبی برقرار و با برنامه عمل کند. اضافه شدن محرم نویدکیا به عنوان کسی که خیلی خوب فوتبال را درک می‌کرد و تجربه‌های خیلی خوبی داشت و همچنین آرام و متین بود، توانست به تیم کمک کند. او با شخصیت است و ارتباط خیلی خوبی با همه در زمینه‌های مختلف دارد و ضمن این‌که بازیکنان خوبی جذب کردند که از کیفیت خوبی برخوردار هستند.

او ادامه داد: تفکرات محرم نویدکیا، حمایت کادر فنی و کسانی که در کنار تیم قرار گرفته بودند باعث این نتایج خوب شد. نویدکیا بازیکنان سپاهانی‌ را کنار خود داشت و افرادی مثل فرهاد بهادرانی، محمود کریمی، آقای توتونچی و همچنین اضافه کردن مربی با دانشی مثل علیرضا مرزبان بسیار به تیم کمک کرد. همه با هم توانستند این مجموعه را خوب هدایت کنند و از فوتبال‌شان لذت می‌بردند و کاری به مسائل حاشیه‌ای نداشتند.

انتهای پیام

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.